måndag 14 april 2008

Grattis Eslöv

Kollar just nu ikapp på pingistv men jag har givetvis haft stenkoll på resultaten under kvällen och jag tippade som bekant rätt på matchresultatet och dessutom alla singelmatcherna rätt. Hade jag spelat på det så hade det blivit en nätt liten slant.

Att Zhao Peng skulle vara svårslagen visste vi och att Gummi är snudd på oslagbar just nu sätter ju en oerhörd press på motståndarna även i de andra mötena.

Axelqvist insats i denna final lämnar mer att önska och då är jag MYCKET snäll mot Johan. Lindhs kommentarer kring Axelqvist var däremot underhållande då han var mycket besvärad över detta.

Zhao Pengs spel idag i de två första seten mot Dawei gör mig ledsen, för att han lämnar vår elitserie. Mycket synd då han när han spelar som så är mycket sevärd och dessutóm en spelare av världsklass.

Matchen mellan Sternberg och Olsson var en nyckelmatch och när den unge dansken vann denna så var uppförsbacken för Halmstad brantare än vad Danmark är platt. 13-11 i skilje efter tre missade matchbollar av Olsson, de hade kunnat bli nerv om han vunnit den.

Gummi släppte idag inte ett set och nästa år när han spelar på förstabordet så får man hoppas att han möter på tuffare motstånd. 20-1 i kvot i år inklusive slutspelet om jag inte räknat fel.

Vinsten skrevs till 5-2.

Man kan kallt konstatera att Eslöv var minst ett nummer för stort för svenska elitserien i år och det de flesta tippade inför serien blev sanning. Med seriens bästa etta, en svensk landslagsman som tvåa, seriens bästa tredjeman och årets nyförvärv på andrabordet så är man väl värdiga svenska mästare.

Stort grattis från mig och många av oss som läser bloggen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

ska inte axel och korean spelar på förstabordet? gummi o stenberg på andra?

max sa...

De kommer nog att köra axel och gummi däruppe. Kasper och stenberg därnere.

Koreanen spelar nog bara CL.

Har bara indikationer om detta och det är ingen sanning.

Anonym sa...

kasper och sternberg där nere :O Då får han verkligen kämpa den gode dansken :)

max sa...

stenberg min vän.. :)

Mattias Stenberg och Kasper Sternberg.

Anonym sa...

Koreanen är med de matcher han behöver vara med, toppmöten och slutspelet.

Anonym sa...

okej, blir ett galet bra lag när dom spelar med bästa truppen, frågan är väl om gummi verkligen klarar sig bättre än stenberg på första bordet?!

Anonym sa...

det gör han ska du se..
Slog gao ming i OS-kvalet!

Anonym sa...

vad sa lindh om axel Max???

Anonym sa...

SUIFs lag blir bäst dem kommer spela JP och Kreanga på 1a bordet och Nordberg och Sondell / Pidde / Brodd på 2a bordet!