onsdag 13 augusti 2008

Borta från medaljer

I och med förlusten med 3-2 mot Taiwan så är Sverige borta från medaljstriden men ack så nära vi var.

Jag grämer mig över förlusten då det endast var ett set ifrån att vi skulle ha tagit andraplatsen då brassarna iinte skulle räckt till mot oss.

Men det jag är mer irriterad på är att jag inte få se en boll ens på repriserna på tv eller på nätet!

Inte en bild eller kommentar från svt och det stör mig när de visar så fruktansvärt mycket simning på tv. Att de kallar pingis en marginalsport är väl en sak men att småsporter som rodd, kanot, boxning och simning är före på schemat stör mig.

Jag märker inte av några påtryckningar från SBTF heller.

Hade jag tänkt till så hade jag inför lagmatcherna tagit reda på en mailadress och ett telefonnumer så hade vi kunnat utöva lite press på SVT genom en klassisk bombmatta!

Orkar inte skriva mer om matchen än att Jörgen tog sina två singlar och att PG höll på vinna matchen i sista omgången då han pressade Chuan till ett skilje.

Är det inte dags att ta in pingisen i rätt årtusende? Dataranking och webb-tv kräves!

18 kommentarer:

Anonym sa...

I frustration över att SVT kan visa två hela matcher i fäktning (!) och inget från den svenska ödesmatchen i lagpingisen slog jag på radions P4. Till min förvåning fick jag höra ett livereferat då ställningen var 6-6 i Gerells avgörande match. Säger bara Wow!

Anonym sa...

Lerduveskytte är en stor sport?
Håkan Dahlby är värd sin vikt i guld? Det är små marginaler i sportens värld!
Dax för sing-a-long, ping-pong-song! You can´t go wrong!
Förr fanns Bengt Grive på SVT...
Vem bevakar bordtennis nu?
Alla pingisbollar gråter!

Anonym sa...

kan vi inte göra de tills singel spelet börjar hoppas man får se lite mer än bara final -.-

Anonym sa...

Imponerande av SR! Lite synd att PG inte höll hela vägen då han ledde med 5-2 i skilje. (om nu ittf inte vände på siffrorna igen, som de gjorde inatt)

Anonym sa...

Kanske vi ska "lägga en bombmatta" inför singeln. Risk för att dom in te visar nåt där heller.

Anonym sa...

säger du de.

Anonym sa...

såg att de visade 2 min från när sverige spelade o de handlade bara hur de blev krossade. De kunde ju ha visat den bättre matchen istället.

Anonym sa...

sweden sucks

Anonym sa...

SBTF får skylla sig själv att SVT inte sänder pingis. De e ju sjukt dåliga på att marknadsföra pingis. Kanske dags att anställa Peter Gustavsson (Gröstorp). Lovar alla att han hade fått igång intresset för pingis igen om man anställt honom...

Anonym sa...

och nu fick man se lite bilder ifrån dubbeln :D. Dock hade sverige tydligen en "Jörgen Petersson" med i laget, någon som vet vem det är? Bra jobbat svt, suck.

Anonym sa...

Jag såg två bollar på sportnytt så det går framåt.

Anonym sa...

Dom kommer att sända bordtennis på www.eurovisionsports.tv/olympics 04.00, kanal 3,4,5

Anonym sa...

Jag retar mig på Staffan LIndeborg.. jag trodde hans hjärta låg i pingisen. inte simning, även om han nu inte avgör själv vad han ska kommentera kanske..

Anonym sa...

SVT har ju en kanonreporter och kammentator i pingis som dessutom brinner för sporten. Tänker naturligtvis på Staffan Lindeborg. Men det är ju inte lätt för honom att komentera pingis när han är fast i simhallen varenda dag..

Anonym sa...

Denn satans simmning hela jävla nätterna!! När fan tar denna skit slut? fan 5-6 nätter nu hela jävla tiden plaskande

Anonym sa...

Inte så konstigt att det är simning hela tiden, det är ju bröstsim, hundsim, klädsim och fyrahundratusen andra simsätt. Sen är det 50, 100, 200 och sjuhundratusen andra distanser. Sen ska de simma i kortbassäng, långbassäng, inomhus, utomhus, i saltvatten, bräckt vatten, insjövatten och mineralvatten. Phelps störst genom tiderna? Konstigt när man har åttahundratusen chanser varje OS. Visa pingis nu!

Anonym sa...

Värdo!

istället valde man visa två stycken toppmatcher i fotboll

Brasilien - Kina i Svt1
Argentina - Serbien i SVT24

Måttligt frustrerande för en som stressade hem från jobbet för att kolla.

Mattias

Anonym sa...

Simningen delar ut 102 medaljer under OS. 102!!!!!!!!!!!!