torsdag 14 augusti 2008

Öppet brev till Albert Svanberg

Jag har precis mailat Albert Svanberg på SVT om att han borde se till att pingisen visas på tv

Jag uppmanar er alla att göra det ni också och det nu, gärna tills ni får svar.
albert.svanberg@svt.se

Här är mitt mail:

Hej Albert Svanberg!

Skulle vilja veta när pingisen kommer att sändas eller rättare sagt om den kommer att sändas?

Jag har förgäves varit uppe mitt i natten och försökt få se Sveriges enda lag på herrsidan få spela sina lagmatcher i Kinas nationalsport. bordtennis.

Nu är gruppspelet avklarat men vi har singelspelet kvar. Eftersom det inte verkar framgå tydligt alla gånger så är Jörgen Persson med här i sitt sjätte raka OS! Jörgens chanser til medalj är rätt små och det är därför desto viktigare att visa de första singelmatcherna.

Jens Lundqvist som också medverkar i detta OS möter i sin första match en australiensare vid namn William Henzell som är pingisfostrad i Sverige och förlovad med en svenska. Ett kul uppslag att en svensk möter en annan "svensk". Det borde ni kunna göra något av tycker jag.

Jag skriver en pingisblogg och där är kritiken gentemot SVT massiv för att inte kalla den enorm över att det inte visas någon pingis. Kolla gärna in den på
http://pingisfan.blogspot.com/ Jag hade under första dagen av pingisen cirka 1000 besökare som förgäves försökte hitta någonstans där det sändes pingis. Vi behöver hjälp med detta!

Pingis kanske får ses som en marginalsport för er men sett till tradioner och intresse från allmänheten så är den det inte. Det är dessutom Kinas nationalsport och trycket inne på arenan är enormt. Många andra sporter visas otroligt mycket mer och det utan svenskt deltagande och detta är för en pingis- och Sverigefantast otroligt frustrerande och jag hoppas innerligt på bättring och besked från dig om att ni kommer sända pingis med start i natt.

Vänliga hälsningar
Max

Nu jobbar vi in detta!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt (som vanligt) Max!!

Anonym sa...

Måste skicka ett mail själv till Raljerat Svanberg. Tror dock att den mannen sover stenhårt i hockey och fotbolls sängen.
/Den bittra pingisturisten PT

Anonym sa...

bra gjort, jag har fortfarande inte fått svar av Albert trots en liten reminder.... får se om han svarar dig

Anonym sa...

Mycket bra mail, många bra punkter.. Han kan inte ignorera detta :)

Anonym sa...

Mycket bra mail, många bra punkter, detta kan han inte ignorera :)

Anonym sa...

Jodå, visst finns det pingis på SVT så här i OS-tider:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1213642

/Räddaren i nöden

Anonym sa...

redan i detta mail tror jag du har sålt in os-pingis till svt mer än vad svbt har gjort under dee senaste åren.

Anonym sa...

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1213642 var ju inte direkt pingis... Den handlade ju om waldner som inte ens deltagar i os

Anonym sa...

Sådär ja nu har jag med mejlat denna svt-snubbe

Anonym sa...

Skickade oxå ett mejl nu !

Anonym sa...

Mycket bra skrivet, Max!

Anonym sa...

När går singelmatcherna?
Och i så fall om när sänder de matcherna? Nån som har nån aning om kanal?

Anonym sa...

Riktigt skönt nu kan man kolla pingisen iallafall....

Aldvik 52 sa...

Bra skrivet Max!
Jag instämmer till 100%. Det är total skandal!
Jag börjar misstänka att korruptionen har spridit sig från brottningsdomarna till SVT:s ansvariga. Undrar vem som har intresse av att det inte visas pingis på SVT. /Göran