torsdag 28 augusti 2008

Första träningen men också sista träningen

Idag så satte träningen i Norrtull igång för mig, de andra satte igång redan i tisdags.

Vi var sju stycken som svettades i hallen och det var mest matchspel där det klagades från många håll på de nya grejorna som vi måste lira med.

Sista chansen att limma för många och den chansen tog flera tillvara på men nu så är det slut med sånt på träningarna. I helgen så spelas sista tävlingen där limning är tillåten och jag passar givetvis på att vara med där även fast jag kommer att köra olimmat.

Genrepet idag innehöll idel förluster.

Svanslös 1-2
Silver 2-3
Saeed 2-3
Hedlund 1-3

Hur ska man göra med materialet nu egentligen? Någon som hittat något ni verkligen tycker fungerar istället för en schysst nylimning?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör med Yasaka Pryde och tycker det funkar helt ok. Träffen känns som ett nylimmat gummi även om det är något långsammare.

max sa...

Jag kör något annat och är inte alls nöjd.

Loopar mycket när ut då vinkeln på racketen är fel.

Pallar inte att byta teknik nu.

Anonym sa...

Max kör du stigas?

Anonym sa...

Jag tycker det mesta som har kommit ut hittills verkar vara skit, skit och idel skit. Helt annorlunda effekt och inga bollar gör som man vill.
Men det är väl bara att vänja sig.

Anonym sa...

Vi som är över 40 utvecklde en teknik innan limningen fanns, dags att ta till den igen!

max sa...

k,
jag säger inte vad jag kör med nu eftersom jag är så missnöjd.

Har inte testat något annat så jag kan inte avgöra om denna platta är dålig eller om allt är skit.

Ni som testat flera olika plattor vad gillar ni?

Anonym sa...

Inget fel på plattorna - men annorlunda!

Vi limmande för att få snabbhet men även mer kontroll! Gummiplattorna blec mjukare av limmet.

De nya plattorna är mjukare från början. Många gillar inte det.
Förstår inte varför.Kontrollen är utmärkt.

Överväg dock att en aning snabbare stomme.

Bestäm Dig och träna in det nya. Det funkar.

Men annorlunda blir det.

Alla märken har bra plattor.
Bestäm Dig för tjocklek och hårdhet på svampen- därefter märket.

Pryde är bra men lite hög densitet.

Donic J-O Coppa och J-O Platin är bra. Finns i två olika hårdhet.

Anonym sa...

Tack för att jag fick komma och träna med Er igår.

Trevliga lirare i Norrtull och bra hall.
Gångavstånd från mitt kontor i Stockholm.

Har jobbat i STockholm i 21 år nu
-upp till 80-100 dagar per år.
Kanske ska bli träningsmedlem i Norrtull?

Per

Anonym sa...

Jag kan känna viss empati med dem som nu måste sluta att limma, även om jag tror att nyttan varit högst marginell, utom kanske för riktigt snabba elitspelare, typ topp 50 i Sverige. Men, gjort är gjort tyvärr, den psykologiska effekten eller upplevda nyttan är minst lika viktig, det vet vi som skämmer ut oss i golf, viktigast är en snygg klubba. Det tråkiga nu blir att förut jämna motståndare det närmaste året halkar så mycket efter :-) Vad tror ni om nästa steg - exakt samma racket för alla? /Johan Mellnäs

Anonym sa...

har testat tibhars grejor och dom e faktiskt helt ok.. Verkar kommit ganska långt i sin utveckling!!
/ Dennis

Anonym sa...

Johan Mellnäs!Har du bott på månen eller!Du fattar ju inte rent för mycket om bordtennis om man säger så!

Anonym sa...

Jag kommer fortsätta med gamla plattan och värma upp den med hårfön innan match. Då får man samma limeffekt som innan. Prova själv!