torsdag 21 augusti 2008

Vilken match!

Jag missade allt utom liverapporterna på ittf som jag satt och smög med under mötet.

Imorgon så har jag föreslagit en worksshop mellan 08.30-09.30 där jag på ett lättare sätt ska kunna se pingisen i smyg.

Veteranerna Primorac och Persson mot varandra i en OS-kvartsfinal är osannolikt och jag hade aldrig tippat det i hela mitt liv. Är dock bitter över att ha missat detta pingisunder och jag grämer mig så mycket att det knappt finns några gränser.

Primorac i kvarten är enligt mig en guldlottning vilket förmodligen innebär att Jörgen förlorar då jag tror att han kommer att vinna. Han har slagit två mycket bättre spelare redan och vi vet alla att allt Jörgen siktar påär medalj så han kommer inte nöja sig med denna kvartsfinalplats, det HÄR är hans sista chans. Problemet är att det är Primoracs sista chans också och att nog är nöjd med att få Jörgen i sin kvartsfinal.

Bragdstämpel på denna insats och om hans framfart håller i sig så är det inte bara stämpel då ska han fanimig ha bragdguldet!

Två spelare från Europa mot sex spelare från Asien i kvartsfinal. Så spännande imorgon. Ikväll/natt så kommer jag kommentera alla matcher som spelats idag men nu måste jag iväg igen.

Hoppas att klantarna på SVT sänder imorgon. Maila gärna Albert Svanberg redan nu i detta ärende.

albert.svanberg@svt.se

10 kommentarer:

Anonym sa...

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1224144
Detta blir en tröst!

Anonym sa...

Det skulle förvåna mig mycket om de inte sänder kvartsfinalen nu. Persson får ju trots allt en del uppmärksamhet i media efter den här bragdmatchen. Blir förhoppningsvis en del fokus på Jörgen i OS-studion ikväll.

Anonym sa...

Höll på få hjärtinfarkt när jag satt framför tvn!

Anonym sa...

Jo, nu är det helt omöjligt att SVT fortsätter att förnedra vår sport. 8.30 på SVT1. Men plocka nu in en expertkommentator - finns det ingen på plats? Ta in Jens eller Glen eller nån.

Vad sa jag om OH? Han skärpte till sig och krossade Boll. Nu är det bara Ma Lin och Wang Liqin kvar...

Teacher sa...

Hittade på ittf Head to Head i de stora tävlingarna.Så här ser det ut :


DANISH Open 2003 PRIMORAC Zoran (HRV) PERSSON Jorgen (SWE) 11/14/2003 MS 5:30:00 PM 32 4 - 1 PRIMORAC Zoran (HRV)

JAPAN Open 2002 PRIMORAC Zoran (HRV) PERSSON Jorgen (SWE) 9/14/2002 MS 2:30:00 PM 16 4 - 3 PRIMORAC Zoran (HRV

Så därmed måste Primo vara favorit va ? Jörgen slår nog gärna ur underläge.
Imorrn f.m ska mina elever få ha data kl 0830 medans läraren, ja....

Anonym sa...

Mycket pingis-snack på chatten på svt.se med Albert Svanberg. Roligast läsning:

Fråga: Är det verkligen mer intressant att visa en åttondelsfinal i pingis framför världens kanska bästa spjutfinal för damer någonsin? Dessutom var tog de andra två semifinalerna på 4x100 meter vägen? får vi se dem i kvällens/nattens repriser? Petrus

Svar: Nyligen svarade jag på en motsatt åsikt, dvs hur kunde vi överhuvudtaget visa nån friidrott under inledningen av Jörgen Perssons match. Vår bedömning var att Perssons match var mer intressant än det som just då pågick i friidrotten och därför valde vi att sända den. Nån bild från semifinalerna kan det bli undr kvällen men det är inte säkert. Albert


Om ni vill läsa hela chatten kolla här:
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=71295&a=1224331&lid=puff_1223801&lpos=extra_0

Anonym sa...

Jörgen Persson kan tvingas till omspel
Publicerad 21 augusti 2008 - 22:07
Uppdaterad 21 augusti 2008 - 22:13



Jörgen Persson kan tvingas att spela om åttondelsfinalen i OS. -Vitrysslands tränare har lämnat in en protest, säger Mikael Andersson på det internationella bordtennisförbunet (ITTF) till tidningen Expressen.

Protesten beror på bollen som spelades vid ställningen 9-8 till Samsonov i sjätte set - bollen spelades om.

-Problemet är att man inte kan göra det i pingis. Man kan aldrig spela om en boll, någon måste få poängen.

Ett jurybeslut gällande evenyuellt omspel kommer att fattas vid 3.00.

?Överdomaren gjorde fel. Han delade aldrig ut någon poäng.

?ITTF:s jury kommer att ha ett möte i morgon klockan nio (kinesisk tid). Där kommer ett beslut att fattas, säger Mikael Andersson.

Anonym sa...

Ska de spela om matchen?

Anonym sa...

Det går rykten om att SVT planerar att istället för pingis sända en intressant match om 13-14 plats i vattenpolo.
Alternativet är att slänga in några timslånga reportage från B-finalen i rytmisk sportgymnastik.

Anonym sa...

Samsonovs coach har lämnat in en protest om den omspelade bollen. Det ska beslutas om matchen ska spelas om kl.03.00 svensktid.