måndag 18 augusti 2008

OS Singel

Jag vet att jag bara skriver om OS just nu men allvarligt talat så är det bara OS en gång om året..

Nåja, Kina vann som väntat lagtävlingen men vem vinner singel?

Några av er har ju skojat till det och tippat att Jörgen eller Jens vinner guld och det vore ju otroligt kul men det kommer inte att ske. Det är en grym insats av dom om de ens lyckas gå till kvarten. Om någon av svenskarna vinner OS så flyttar jag till Peking och blir munk i något schysst kloster där jag får försöka finna mig själv.

Kineserna är favoriter och det är inte många som kan slå dom tror jag.

Ryu Seung Min är regerande mästare men han har inte alls imponerat i lagtävlingen. Kan åka redan i åttondelen mot Ovtcharov.

Werner Schlager har blandat och gett men det blir ingen överraskning a´la 2003 denna gång. Han möter Wang Liqin i åttondelen och åker nog där.

Samsonovs form är mer osäker då han inte spelat lag i denna turnering.

Oh Sang Eun har hittat formen efter sin axeloperation men han har en svår lottning med Boll i åttondelen redan och sedan kineser rakt igenom. Så bra är han inte.

Appropå Boll så har han också en monsterlottning då han går samma väg som Oh. Idag visade Ma Lin i lagfinalen att Boll inte kommer att räcka hela vägen,

Japanerna, Taiwaneserna, singaporianerna, Hong Kongarna.. nej, de går aldrig hela vägen.

Hur jag än räknar på det så får jag fram det till Wang Hao, Ma Lin eller Wang Liqin och då tror jag lite extra på Ma Lin även fast Wang Hao imponerade fruktansvärt i lagtävlingen.

Vad tror ni? Det börjar inatt!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det må jag säga Wang Qing är inne o deffar i os alltså, han spelar nog på sina egna matcher

max sa...

Ja det är dagens största skräll.. att han går till kvarten dessutom och att han har god chans att vinna den med.

Ibland blir det lite fel men mitt medvetna fel har inte blivit kommenterat ännu.

Anonym sa...

OS en gång om året? vart fjärde år menar du?

max sa...

Nu kom det.. trodde ni skulle hugga snabbare på det.

Anonym sa...

Jag tror Liqin visar lite rutin nu, och borde slå sina pennskaftade vänner.

Anonym sa...

Jag har svårt att se Ma Lin som vinnare av OS. För det första har han aldrig vunnit ett stort mästerskap. För det andra så möter han förmodligen sin trefaldige baneman Wang Liqin i semi. Där åker Ma Lin ut. Om han inte gör det så är frågan om hans nerver håller i slutet av en singelfinal. Jag tvivlar.

Anonym sa...

Jag spelade 20spänn på Wang Liqiun på oddset. Tror Persson kan överraska om han får till spelat. Hongkongaren i ev tredje om gång om han slår serben i andra. Har suttit och tittat på hongkongaren och de var en taktiskt vänsterhänt lirare. I en eventell åttondel väntar Samsonov som inte allt är för omöjlig och Vinst som är gubben Persson i åttondelen.

Mvh Arne H

Anonym sa...

sitter i tittar på pingisen nu. Jensa spelar i natt kl 00.45 svensk tid. jörgen spelar på onsdag 20.00 svensktid men jag kan inte hitta PG? är han inte med i singelspelet?

Anonym sa...

Kina kommer göra läggmatch så att wang liqin blir större än j-o