onsdag 22 april 2009

Ingen lek

VM är svårare att vinna än OS.

Varför undrar den oinsatte? Jo, svaret är enkelt. Asiaterna och då menar jag främst Kina kommer med fler spelare. Fler spelare från Kina innebär att det från början blir tuffare matcher.
Här har ni några av de bästa asiaterna som är med:

Kina:
Wang Hao
Ma Lin
Ma Long
Wang Liqin
Chen Qi
Xu Xin
Zhang Yike

Hongkong:
Li Ching
Cheung Yuk
Ko Lai Chak
Jiang Tianyi

Korea:
Ryu Seung Min
Yoo Se Hyuk
Oh Sang Eun


Singapore:
Gao Ning

Taiwan:
Chuang Chi-Yuan
Chiang Peng-Lung

Japan:
Jun Mizutani
Kan Yo

Kul att möta på Xu Xin i första som helt oseedad, Zhang Yike får bara spela singel och är dåligt seedad men se upp för dessa två. Jag tror att de framför allt Zhang Yike kan gå långt om han bara slipper Ma Long som jag tror vinner hela tävlingen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Max!

Skriv något eget om detta

Lyckeby kom sexa i årets superetta och får gälla som favoriter, Mölndal blev tvåa i division 1 västra och Stratos blev tvåa i norrettan.

Spelordning och prel starttider:
kl. 10 Lyckeby-Mölndal
kl. 14 Mölndal-Stratos
kl. 18 Stratos-Lyckeby

Preliminära laguppställningar:

Lyckeby
Mattias Karlsson
Lucas Möller
Kristoffer Engelbertsen
Mikael Karlsson

Stratos
Johan Lundström
Anders Eriksson
Tobias Persson
Oscar Haeger

Mölndal
Cyprian Asamoah
Henrik Drottz
Marcus Svensson
Glenn Andersson

Alla tre lagen saknar varsin utländsk spelare:
Lyckeby - Andy Pereira (Kuba)
Stratos - Josue Donado (El Salvador)
Mölndal - Christian Larsen (Danmark)

Anonym sa...

Hej igen,

Ska Göteborg få 3 stycken lag i superettan nästa år?

Tyvärr måste jag nästan säga att Göteborg håller på att bli sveriges pingis huvudstad.

goa gubbar!

Anonym sa...

Tippar

Lyckeby-Mölndal 4 - 6 (eller 3-6)
2-2 på förstabordet, 1-3 på andrabordet sedan är det 1-1 i dubbeln

Mölndal-Stratos 6 - 1
3-1 på förstabordet, 3-0 på andrabordet

Grattis Mölndal till superettan!

Men skulle det bli 5 - 5 i första matchen

Stratos-Lyckeby 5 - 5(med lite smyg på 4-6)
2-2 på förstabordet, 2-2 på andrabordet sedan är det 1-1 i dubbeln, Möller kan rädda segern åt Lyckeby då blir det 1-3 på förstabordet

Anonym sa...

Nu kanske jag är helt fel ute men är inte han Kenta från Japan bra nog att spela ett VM?

Coachen sa...

Mitt tips är att ingen Kines förlorar mot ngn med annan natinalitet, mao bestämmer Kineserna vem som vinner o då ligger Wang Liqin bra till.

Anonym sa...

Jag tror att Ma Long kommer 2:a efter timo boll som kommer komma 1:a vi kan slå vad :P

max sa...

Kenta är med på VM men han är inte en av dom bästa asiaterna men jag borde kanske ha haft med honom på denna lista. Han är 101a i världen.

Mer anmärkningsvärt är att Koki Niwa är med på VM, han är 15år gammal.

max sa...

Coachen har en poäng.

Om kineserna fular sig så vinner Wang Liqin för att han ska få fyra titlar.

Jag tror dock att Ma Long vinner och jag tar gärna ett bett om att Boll inte vinner VM.

Anonym sa...

Tycker snacket om att Kina fördelar titlarna är lite ut-tjatat. Tror själv på Wang Hao, men ser gärna att Ma Lin slår honom på fingrarna.

Tror absolut inte på Wang Liqin då han är den av kineserna some sett sämst ut på sistone. Jösses, karl har till och med förlorat mot Europer för inte så länge sen.