måndag 13 april 2009

All-star Team Div 1

Här kan det bli svårt att avgöra vem som är bäst bara utifrån kvot så jag använder min egen subjektivitet ibland. Vissa kvoter stämmer inte helt överens då det till exempel i Stratos fall förekommit wo-matcher och resultaten ändrats. En del av spelarna har fått sämre betyg för att de spelat för lite medan andra har fått omnämnade trots få matcher då dom är bra spelare i mina ögon. Subjektivitet är mitt privilegium.

Alla dessa stats har jag fått hjälp med av Martin på http://www.ttstat.se/ där jag är en flitig gäst. Kolla in den siten om ni vill veta mer statistik om pingis, den är grym. Tack Martin!

Nåja här kommer mina All-star lag för de fyra olika div 1 serierna:

Norra:
Jose Donado, Stratos 12-0
Andreas Molin, Häggenås 25-6
Mats Lindmark, Kebnekaise 23-6
Johan Lundström, Stratos 15-3

Nära:
Gripler 12-2, Lindqvist 7-1, Engelmark16-5, Blomquist 14-4, Delby 15-5

Södra:
Anders Holm, Råå 20-1
Arvid Sunesson, Råå 23-5
Roger Andersson, Lessebo 25-5
Jonathan Groth, Ajax 16-5

Nära:
Robert Eriksson 14-6, Hermansson 27-9, Eric Berner 5-1 (Wahlgren om hade varit med om han inte bytt serie). Andreas Engblom får ett hedersomnämnade för sin goda viljas skull.

Västra:
Wang Bing, Dalen 34-3
Christian Larsen, Mölndal 15-1
Wang Qing, Linné 12-1
Cyprian Asamoah, Mölndal 29-3

Nära:
Åhman 28-4, Hedram 27-7, Egeholt 22-8, Grezcula och Huang räknar jag som superettanspelare, Wahlgren spelade för lite i denna serie. Har inte glömt bort Kadiri eller Gustafsson heller men de andra är något vassare, vilken jävla serie.

Östra:
Henrik Rosvall, Kalmar 27-0
Cheng Li, Eskilstuna 27-2
Mårten Stenberg, Kalmar 28-7
Patrick Dahlström, Linköping 29-8

Nära:
Hedlund 30-11, Rehn 27-9, Lau 13-3, Comstedt 25-7. Vill gärna ha med Rasmussen också egentligen men han har inte övertygat kvotmässigt i år.

15 kommentarer:

A. Engblom sa...

Känner mig något bortglömd. Vill minnas att jag fick kvoten 28-10.

max sa...

Enligt svenska så hade du 24-11 men den stämmer ju inte alltid.

Med 28-10 är du nära. Men inte riktigt där med 24-11.

Oavsett är 10 förluster mer än någon annan än de jag tagit med i någon serie och jag har premierat få förluster. 73,7% i vinstprocent är riktigt bra men inte helt avgörande.

Det finns fler spelare som inte är omnämnda här som kanske borde vara med.

Hoppas du inte känner dig alltför nedstämd för at du är utelämnad.

Andreas Engblom sa...

Efter omräkning är min kvot fortsatt 28-10.

Att ett utelämnande skulle ha någon negativ inverkan på mitt lynne, är inget du behöver oroa dig för.

max sa...

Härmed får du ett hedersomnämnande!

Anonym sa...

hur kan du ta groth före hermansson med den kvoten ??

max sa...

Som jag sa så är inte kvoten helt avgörande.

Men Groth har dessutom bättre kvot än Hermansson.

Andreas Engblom sa...

Jag tackar ödmjukast för detta!

Känns skönt att mitt trugande gav resultat.

Anonym sa...

rosvall asså shit vrf köper ingen han ? hade betala 10000000000 i veckan för han

Kvot sa...

Hedlund kan aldrig ha fått 30-11! Han spelade bara 9 matcher och kan inte gått mer än 4-5 plusmatcher.

Anonym sa...

jesper hedlund?

max sa...

Ludvig Hedlund i Täbys avses.

max sa...

Jesper Hedlund hade 13-8

Anonym sa...

Vad händer med superettans all-star team då? :)

max sa...

superettans all-star lag kommer i em eller ikväll.

Anonym sa...

Snyggt Jobbat Max !!!!

Kul info.