måndag 27 april 2009

Ny vecka nya Rekord

Förra veckan så spräckte vi miljonspärren på sidladdningar vi slog även nytt veckorrekord med 9311 unika besökare. Alltså 1330 i snitt om dagen.

Denna vecka så drar VM igång! KOmmentarer om lottningen är på gång.

Denna vecka så kommer jag (troligen ikväll) annonsera vem som blir årets vinnare av Pingis Anger management stipendiatet award utmärkelsen 2009. Den som kommer på ett bra namn på priset får ett glatt omnämnande på bloggen!

Elitserielagen sätter sina lag. Silly uppdatering inom kort. Och även för superettan och till och med för topplagen inom div 1 om de vill meddela mig om det.

Vilken vecka och vilka rekord vi kommer att slå!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du skriva något om förbundsmötet?

Anonym sa...

Kommer du ihåg grabben som "nia" dig?
Du tippade söderkulla sist? de kom 3:a max, just nu är jag bara så nöjd över diskussionen och att jag så klart hade rätt med hästlängder :)
No hard feelings!

max sa...

minns att jag blev niad och att det kom in ett tips från den personen också som sa att dom skulle komma femma eller bättre.

Mitt svar var då:
Jag tror att Söderkulla kan komma fyra till och med, så jämnt är det.

"Mitt tips blev som såhär för att de lagen jag rankat före har en stark första man som tar tre singlar mot Söderkulla. Då är det tufft att vinna för dom och då blir det jämna lagmatcher som de till sist förlorar.

Men som sagt.. de kan lika gärna komma fyra eller femma".

Underskattade Söderkullas resultat men mitt resonemang står jag fast vid, det var en oerhört jämn och svårtippad serie. Hela min tippning var egentligen åt helsicke i denna serie med facit i hand.

De jag trodde skulle får det svårt gick bra och tvärtom.

Nya tag nästa serietippning. Kan redan nu säga att jag tror att Frej är med och slåss om seriesegern, vad tror ni om det?

max sa...

Kommer att skriva om årsmötet men då jag inte var där själv så dröjer det lite innan jag samlat information om det.

Anonym sa...

Max Pingis Award
Mycket bra initiativ då det alltid kommer att finnas ungdomar som står precis utanför och som förtjänar mer uppmärksamhet.
Hoppas detta pris blir årligt återkommande.
Stocken

max sa...

Min tanke är att det ska vara årligt och att det ska vara ett bättre och bättre pris för varje år.

Pristagaren presenteras ikväll, håll utkik!

Anonym sa...

Ansbro Academy Stipendiet!
Stipendiet som för några år sedan delas ut i samband med Safirs hade lite samma anda, har det slutats dela ut eller?

Delegat sa...

Beslut förbundsmötet.
Dataranking beslutad offert på 600 000 sek kommer att tas och finanisieras via max 100 SEK på licens nästkommande år när systemet fungerar.

Spelare i elitserien,superettan och herrar div anses som elit eller klass 1 spelare vid övergång enligt § 48. Motionerna som syftade till att försvåra övergångar och bättre seedning medförde först svåra skrivningar eller tung dministration och styrelsen yrkade avslag.
Med dataranking skuller frågan lösas.
Genom delegater från Göteborg och Stockholm lyckades en skrivning från Göteborgsdelegat att tas utan diskussion och omröstning.
MAn kan säga att skrivning tidigare lägger en effekt av en dataranking

Sverige skall påverka ITTF att godkänna friktionsfria belag ( Lycka till)
Här var det omröstning med 32 mot 20 röster för att påverka ITTF

Övrigt enligt styrelsens förslag.
Enhälligt omval av ordförande.
Övriga val enligt valberedningen.

Ett lungt årsmöte - men trevligt!