måndag 27 april 2009

Och vinnaren är...

Dags att berätta vem vinnaren är av Pingis-Anger Management Award 2009.

Juryn har haft det tufft att välja ut en vinnare men efter långt övervägande så har man nu enats. Motiveringen lyder som följer:

Denna spelare har visat sällsynt prov på träningsvilja och en glöd att bli en bättre pingisspelare. Han har trots motgångar alltid visat prov på att ständigt ta nästa steg i sin utveckling. Han tränar idag hårt hos sin klubb men även på egen hand med gymträning och löpning. Träningsflitig som få.

En ung kille med stora ambitioner och ett starkt driv att kunna spela pingis på heltid i elitserien och till och med på ännu högre nivå. Drivet yttrar sig också så pass mycket att han själv söker sponsorer för att få hjälp att finansiera sitt pingisspelande. Inga sura miner utan istället en vilja att hantera sin egen situation istället för att gnälla.

Har den senaste säsongen tagit steget ut i seniorpingisens värld på allvar då han detta år spelat div 1 och med ganska stor framgång många långt mer rutinerade och erkänt bra spelare har förlorat mot honom under säsongen såväl i seriespel som på tävlingar.

Denna spelare är i behov av uppbackning och support och förhoppningsvis kan detta lilla pris hjälpa och motivera honom att fortsätta sin satsning uppåt.
  • Talang
  • Träningsvilja
  • Ambition
  • Drivkraft

Alla dessa fantastiska egenskaper beskriver vinnaren av PAMA-09:

ADAM ANDERSSON, FALKENBERG


På bilden ser vi Adam till höger där han just vunnit Västkustspelen HJ17

Så passa nu på att gratulera Adam till vinsten och ge honom support i hans satsning som pingisspelare!

Priset blir inte så stort som jag hade velat men det blir i alla fall följande:

1.111 kr

4 plattor

En textiluppsättning från STIGA

Ett stort grattis till ADAM från mig!

Adam, hör av dig med adress och kontonummer på pingisfan@gmail.com så ordnar jag med alla detaljer.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och lycka till

Hoppas vi får se honom någon gång i Stockholmstrakten nästa säsong.

Anonym sa...

men vaffan, adam är väl stiga sponsrad eller?

max sa...

Ja, adam är STIGA-sponsrad men det är inget hinder för att få detta pris av mig.

Anonym sa...

förstår inte varför kläder och plattor från stiga är nödvändiga att ge till honom när han redan får det? Bättre att hjälpa någon som behöver det istället då material är väldigt dyrt.

Anonym sa...

Tycker bara att ni kunde ge det till någon mer behövande, 4 platter och textil av stiga det får ju killen när han vill..

Anonym sa...

Adam kommer fortsätta utvecklas för nästa säsong går flyttlasset till Eslöv.

max sa...

Jag utser vinnaren själv. Klagomål på det får gärna mailas till mig i fortsättningen. pingisfan@gmail.com

Stiga sponsrar med textilier. Jag står för plattor och stålar.

Den som har anmärkningar på det kan instifta ett pris och skänka grejer själv.

dala stark sa...

bra max vilka gnällspikar du är en klippa max

Anonym sa...

Stiga grejer, det är bra kvalitet i alla fall.

Anonym sa...

Förstår inte att ni orkar ta er tid att kritisera något så positivt. Skriv något konstruktivt istället. Max, du gör ett fantastiskt jobb med bloggen. Du är en nyckelperson inom svensk bordtennis och du borde få lön av förbundet för dina insatser..

Anonym sa...

Maila mig? du måste kunna utstå lite kritik också, man säger endast vad man tycker inget kränkande eller något sånt, men att du betalar plattorna.. Grejen är att han BEHÖVER inte de plattorna. men att du skänker pengar däremot mycket möjligt att han behöver...

tigern sa...

trodde du var kompis med jamie.

Annica sa...

Grattis Adam!

Varför måste folk klaga när någon försöker göra saker???

Är det svenska avundsjukan eller??!!

Försök att vara lite mera positiva istället.

max sa...

Nu råkar jag veta att Adams materialbidrag har varit slut ett tag och därför slängde jag in plattorna. Inte för att det egentligen spelar någon roll.

Jag har aldrig sagt att den mest behövande skulle få detta pris utan den jag tyckte var mest värd det.

Jag kan gärna ta kritik och det är därför jag vill ha det per mail eller per telefon, men inte här, för meningen med detta kommentarsfält för detta inlägg är att gratulea Adam och inte ifrågasätta om han är en värdig vinnare eller inte.

Håller ni inte med så knyt näven i fickan och bit ihop alternativt klaga på mig direkt via mail.

Motiveringen som jag skrivit (ingen annan)anger mina skäl till varför Adam vann. Det finns givetvis många runt om i Sverige som skulle kunnat få detta pris men nu i år så blev det Adam.

Passa på att GRATULERA honom nu.

Anonym sa...

Grattis Adam!

/Nötkreaturet :O

mm sa...

Undra varför max blockar min kommentar om att jag har tagit adam i skilje

Anonym sa...

Varför är det garanti att Adam fortsätter att utvecklas bara för att han flyttar till Eslöv?

Anonym sa...

Klart det e utvecklingsgaranti i EAI...han heter ju Andersson.....

Helen sa...

Vill passa på att säga grattis till adam!

Jag som hans syster har mer än någon annan koll på hur mycket killen brinner för pingisen och sliter som en varg med träningen.

Han har mött riktigt tuffa motgångar under en längre tid där man inte riktigt trott på honom och vad som är förunderligt och mycket starkt av honom är att han ändå hållt modet uppe. Han har sett motgångar som en morot att kämpa vidare istället för att vika sig.

Jag är helt säker på att det finns många andra som är minst lika värda samma uppmuntran.

Men glädjs med adam istället för att ge honom pikar. Det är viktigt att kunna ge andra beröm, kanske mår man själv en gnutta bättre av att få någon annan att må bra.

Anonym sa...

Tänk vad ord från kvinnor kan tysta män?

Patrik sa...

Grattis till priset Adam!