måndag 13 april 2009

All-star Team Elitserien!

Här kommer mina stjärnlag. Spelarna behöver nödvändigtvis inte vara de bästa/sämsta spelarna utan bedömningen är rent subjektiv. Till exempel så bedömer jag en del spelare efter vilka förväntningar jag har på dom.

Kineslaget:
Huang Dawei
Guo Kai
Hong Jiang Chong
Sun Jian

Reserv:
Lille-Wang

Svensklaget:
Mattias Stenberg
Johan Axelqvist
Jon Persson
Lukas Rydén

Reserv:
Magnus Månsson

Europélaget:
Radek Mrkvicka
Kasper Sternberg
Martin Monrad
Espen Rönneberg

Reserv:
Mikkel Hindersson

U20-laget:
Johan Sondell
Mattias Översjö
Hampus Söderlund
Kristian Karlsson

Reserv:
Viktor Brodd

Bottenlaget av utländska spelare:
Sorin Cioran
Chen Po Huang
Gavin Rumgay
David Mc Beath

Reserv:
Garth Kinlocke

Bästa laget enligt de uppställningar de spelade:
Huang Dawei
Guo Kai
Mattias Stenberg
Kasper Sternberg

Reserv:
Lukas Rydén

Veteranlaget +35år:
Huang Dawei
Radek Mrkvicka
Mikael Appelgren
An Shu

Reserv:
Peter Nilsson

10 kommentarer:

Anonym sa...

spelade gou kai som 2a? å är verkligen huang dawei bäst i serien? ;)

Anonym sa...

Fega inte nu...ta bottenlaget med svenska spelare också.

max sa...

Guo Kai spelade förstabordet det var det jag avsåg.

max sa...

Huang Dawei var bäst enligt mig i grundserien.

max sa...

Om jag skulle ta dom i rankingorder som de spelade så hade det blivit:

Dawei bästa etta
Axelqvist bästa tvåa
Stenberg bästa trea
Sternberg bästa fyra

max sa...

Sämsta svenskarna säger du..

hur många omgångar ska de ha spelat för att få kvalificera sig?

Anonym sa...

vad gör gavin på listan över sämsta spelare???????????????????? han var ju fan bäst i serien han grenade lite bara i avgörande lägen..

Anonym sa...

och MVP i serien var?

max sa...

Grundserien:
Radek Mrkvicka

Slutspelet:
Mattias Stenberg

Anonym sa...

kommer inte sämsta svenska spelarna med?