fredag 17 april 2009

Kval till Superettan och div 1

Imorgon så möter Frej Mölndal och jag är osäker på vilket lag Mölndal kommer med då det råder olika besked beroende på vem man pratar med.

Frej har tre bra spelare men det räcker inte till mot Mölndal om göteborgslaget kommer med bästa lag och kanske inte ens om Mölndal spelar utan dansken Larsen. Mölndal går vidare till nästa steg av kvalet till superettan efter en vinst på 8-2.

*

Förutom den matchen så spelar även Linné mot Lessebo om en direktplats i Superettan. Linné har ett oerhört starkt lag och det spelar ingen roll hur bra Roger Andersson spelar i denna match då Linné är för starka rakt över. Wang Qing, Magnus Wahlgren, Erik Åhman, Anders Karlsson vinner matchen åt göteborgarna och kvalificerar dom för Superettan.

Om nu Linné får de pengar de blivit lovade så ska det bli spännande att se vad dom får ihop för lag till nästa säsong. Håkansson som var mer eller mindre klar verkar dom nu ha missat och även Wartas kines som de var så intresserade av tidigare.

*

Riddaren verkar ha tackat nej till kval vilket ger Linköping en direktplats i superettan. Tvåorna Enig och Stratos match hittar jag inte heller på svenskas sida så då kanske någon av dom också tackat nej, någon som vet?

*

Kvalet till div 1 Norra står mellan Posten, Råcksta och Juno.

Posten kommer inte att ha något med detta att göra och jag vet inte om Juno kan hota Råcksta om denna plats. Råckstas spelare känner jag väl till medan Junos är mer okända för mig, Peter Bergqvist är den jag känner igen men det räcker inte mot Råcksta Tigers.

Råcksta till div 1

*
Kvalet till div 1 Södra står mellan Ajax, Kristianstad och Tomelilla.

Ajax vinner kvalet då de precis som många av oss andra utnyttjat Lex-Blomqvist att flytta en klass2spelare som håller högre klass med två veckors övergångstid inför ett viktigt kval. Ohlsson håller alldeles för hög klass för att Ajax ska kunna förlora detta.

Kristianstad som har ett ungt lag förstärkt med Daniel Engblom klarar andraplatsen i detta kval och får hoppas på en extraplats. Tomelilla ska jag erkänna har dålig koll på men det betyder väl at de inte kommer att vinna också, eller?

Ajax till div 1 Södra

*

Kvalet till div 1 Västra står mellan Falköping, Svanesund och Varberg.

Falköping har sin kines samt Fredrik Andersson men saknar Wemmert vilket gör dom sårbara. Svanesund saknar Areskoug vilket påverkar dom också. Varberg har Joakim Andersson. räcker det?

Lagen brandskattade på P15spelare och bredast trupp avgör.

Falköping till div 1 västra

*

Kvalet till div 1 Östra står mellan Munken, Norcopensarna och Linköping BTS.

Munken som mönstrar ett jämnt lag toppat med en duktig kines kan kanske störa Norcopensarna lite grann men inte hela vägen. Linköpings b-lag kan nog inte hota vilket ger vid handen att Norco vinner kvalet.

Norco till div 1 Östra.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Enig ställer inte upp i kvalet

Anonym sa...

du verkar ha bedrövlig koll på div 1 kvalet, brandskattade på p 15 spelare?

Anonym sa...

vad jag hört får linné inte några pengar och får det mycket svårt till nästa säsong.

max sa...

Ja, jag har dålig koll. Du kan mer.

max sa...

Har också hört att deras sponsor har problem.. vi får se.

max sa...

Har också hört att deras sponsor har problem.. vi får se.

Anonym sa...

ja uppenbarligen, eller vilka p15 killar har exempelvis Varberg?

Anonym sa...

Norco har väl en kines också?

max sa...

Jag avsåg inte Varberg..

Jag tror att Falköping håller sig kvar, så dålig koll har jag.

Broder Tuck sa...

Rapport fr Lessebo nu på morgonen säger att Mölndal har bästa lag idag med Larsen,Asamoah,Drottz,Svensson . Glenn Andersson på Åby på Olympiatravet liksom vissa andra :-) //

Anonym sa...

Norcos kines har stora problem med linköpigs linus karlsson

Anonym sa...

Det är endast kvalet till Superettan som spelas denna helg.

Övriga kvalserier spelas nästa helg.

Se SBTFs hemsida Rubik:Kvalspelet

Anonym sa...

hehe ja jag såg att du hade ändrat i ditt inlägg

max sa...

Att P15spelarna kommer tillbaka gynnar Falköping.

max sa...

Missade att det var bara superettankvalet nu.

max sa...

Missade att det var bara superettankvalet nu.

Anonym sa...

Jag tror Falköping får svårt mot Svanesund med Blom Ziegler och Sörfjäll om dom har tränat

Anonym sa...

Tomelilla AIS= Fredrik Andersson, Emil Andersson, Roger Malmqvist, Fredrik Jönsson.

Anonym sa...

tror att kristianstad har smyg på ajax.

max sa...

det tror inte jag..

Anonym sa...

har Falköpings kines åkt hem? Hur som hellst har dom ingen chans mot Svanesund med Sörfjäll, Ziegler m.m.