onsdag 22 april 2009

Sista platsen

Superettan.

Det är elitpingis men ändå lite närmare oss vanliga dödliga pingisspelare som faktistkt då och då får chansen att spela och möta dessa lirare. Det är ofta unga och tävlingsflitiga ungdomar, rutinerade rävar, luriga utländska spelare i denna serie och det är därför jag älskar superettan.

Nu är det kval om den sista platsen i pingisens finrum som jag anser börja med superettan. Alla lagen som är med i detta kval saknar en utländsk spelare, undrar vilka som förlorar mest på det?

Lagen som slåss om denna åtrovärda plats är:
Lyckeby:
Mattias Karlsson (son)
Lukas Möller
Kristoffer Engelbertsen
Mikael Karlsson (far)

Mölndal:
Cyprian Asamoa
Henrik Drottz
Marcus Svensson
Glenn Andersson

Stratos :
Johan Lundström
Anders Eriksson
Tobias Persson
Oscar Haeger

Spelordning och preliminära starttider:
Klockan 10.00 Lyckeby-Mölndal
Klockan 14.00 Mölndal-Stratos
Klockan 18.00 Stratos-Lyckeby

Ett kval som är ganska öppet och mycket spännande. Stratos känns som det svagare laget av dom tre och jag tror att de kommer på tredje plats i kvalet men att de kan påverka resultatet en hel del då det luktar oavgjort mellan Lyckeby och Mölndal just nu, ett oavgjort resultat dom emellan gör att matchen mot Stratos blir desto viktigare att vinna stort.

Lyckeby är de som jag tror vinner kvalet. Mikael Karlsson är rätt lurig och har ett ton rutin, han kommer säkert att kunna spela minst 2-2 och detsamma tror jag om Engelbertsen. Kvarstår förstabordet med Mandel och Möller där Mandel är den bästa spelaren i detta kval och Möller med sitt stötspel blir en nyckelspelare.

Cyprian har tydligen förlorat mot Möller för ett par säsonger sedan medan Drottz har ganska lätt för den spelstilen, har jag för mig att jag hört.

Stratos lag känns för tunt för att skaka något av dessa lag som jag sagt men jag har ju underskattat Stratos förr under denna säsong.

Mina tips:
Lyckeby-Mölndal 6-4 (smyg på 6-3)
2-2 på förstabordet smyg på 3-1
2-2 på andrabordet
1-0 i dubbel alt 2-0 i dubbel om det står 4-4

Mölndal-Stratos 6-2
3-1 förstabordet
3-1 andrabordet

Lyckeby-Stratos 6-1
3-1 förstabordet
3-0 andrabordet

Svårtippat minst sagt men kom igen med era tips och kommentera gärna detta tips.

På lördag smäller det!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Inte säker på att Mölndal utan dansken och duktiga Marcus Andersson klarar detta..
Lyckeby kvar i superettan.

Anonym sa...

du har fel om cyppe tror jag.. Han kommer nog inte släppa många bollar mot mandel eller möller...

boss sa...

Mattias är i bra form vilket han visade gångna helgen i Luxemburg. Han tar nog det mesta vilket gör Lyckeby till favorit.

Anonym sa...

cyppe 2 + drottz 1 mot lyckeby dvs 3-1 uppe. Nere 1-3 eller 2-2 för mölndal och en dubbel kniper dom nog plus att dom slår stratos. Smyg på lika dock, inte så bra i dubbel så matchen mot stratos blir viktig.

Anonym sa...

Cyppe har lagt minst 2 ggr mot Möller, Mandels pappa är klart bättre än Engelbertsen. Så Lyckeby lär fixa det om lagen stämmer

Anonym sa...

6-2 till lyckeby mot mölndal, Cyppe tar 1 o lägger en skulle tro att han inte vinner mot mattias, samt att marcus svensson tar möller.

5-5 mellan mölndal mot stratos, Cyppe tar fullt,sen går de andra en var,

sen tror jag på 6-4 till lyckeby mot stratos mattias tar 2,engeln tar 2, möller går 1-1, mikael går 1-1.

tror du om min tippning?
/El skonko

Anonym sa...

skriv om kvalet till div1 max! (inte superettan)

max sa...

Jag har skrivit om kvalen till div 1 längre ner.. vill du mer eller samma sak igen?

Anonym sa...

Inte en rad om kvalet på Lyckebys hemsida...
www.lbtk.nu

Anonym sa...

Möller - Asamoah 5-11, 9-11, 5-11. Det var annat i elitserien för några år sedan när en 16-årig Lukas skrällde mot dåvarande landslagsspelaren Cyprian. Det är bevisligen stor skillnad på glasnabb och TTmasters Insider.