söndag 19 april 2009

Ungdoms-SM sista delen

Några nya svenska mästare har det allt blivit idag! P12, P15, F12, F15.

P12
Svensk mästare ingen mindre än Marcus Olovsson från göteborgsklubben Linné, i finalen slog han lagkamraten Carl Ahlander-Johansson i fyra raka set. Jag hade tippat just dessa två som segerkandidater men att CAJ skulle vinna.

Främsta utmanare var enligt mig Feng, Berglund och Källberg och av dom var det egentligen bara Feng som kunde utmana, Feng föll i sjunde set mot CAJ medan de andra två inte riktigt nådde fram. Den jag helt missade var Lindblad, nästa gång har jag koll på honom, man lär sig för varje dag.

  1. Olovsson
  2. CAJ
  3. Lindblad
  4. Feng
  5. Pettersson
  6. Lundahl
  7. Källberg
  8. Ranefur

F12
Hade dålig koll innan men jag tippade Luo från Österåker som vinnare vilket inte var helt rätt, hon kom fyra.

Stort grattis till Emilie Fitzgerald som vann Sm före Ängbytjejen Erica Åkerlind. 4-2 i set blev resultatet i finalen.

  1. Fitzgerald
  2. Åkerlind
  3. E. Johansson
  4. Luo
  5. Ljungsberg
  6. T. Johansson
  7. Tolstoy
  8. Kiiriki

F15
Daniela Moskovits vann och därmed slapp Tigern Bergman krypa söder runt som han lovat om hon inte vann. Daniela har tagit stora steg på sin utvecklingskurva denna säsong och fortsätter det så här är hon med i landslaget inom bara ett par år. Finalen vanns över Jennifer Jonsson från Lekstorp med 4-1.

Jag tippade Moskovits som vinnare i kommentarsfältet men den jag trodde skulle ha störst chans mot henne var Steina Zetterström och det var det också. Zetterström hade ledningen med 2-0 innan Moskovits vann resten av seten. Främsta utmanare till dessa var enligt mig Väyrynen, Orava och just Jonsson. Inte så illa tippat av mig då alla verkar tycka att min kunskap om tjejpingis stinker.

Stort grattis Daniela!

  1. Moskovits
  2. Jonsson
  3. Zetterström
  4. Väyrynen
  5. Erlandsson
  6. Holm
  7. Björklund
  8. Egertz

P15
De två toppseedade möttes i final och det var inte helt oväntat då de är i europatopp och inte bara sverigetopp. Hampus Söderlund imponerade ännu en gång och hans vinst denna gång var helt överlägsen. Inte en enda setförlust, inte ens i finalen mot Anthony Tran som brukar slå Söderlund, det var förvisso tre väldigt jämna set mot Tran men alla seten ovillkorligen till mariedalsspelaren Söderlund.

Cederlöf och Fredriksson kom till semifinal men var där chanslösa bägge två mot suveränerna.

Är mycket nöjd med min tippning av denna klass eller vad tycker ni?

Stort grattis Hampus!

  1. Söderlund
  2. Tran
  3. Cederlöf
  4. Fredriksson
  5. Hagberg
  6. Franzén
  7. Holmberg
  8. Georgsson

Så tippade jag:
  1. Söderlund
  2. Tran
  3. Cederlöf
  4. Fredriksson
  5. Hagberg
  6. Andersson
  7. Hellman
  8. Georgsson

11 kommentarer:

Anonym sa...

sluta överskatta hellman han reser i norr och tävlar drf har en den ranken men han e inte bra

Fredrik Larsson sa...

Ett stort grattis till SM-gulden Marcus Olovsson och Hampus Söderlund och lycka till i er satsning att nå toppen.

Anonym sa...

Han är bra oavsett vart han har rest(1 gång). Elitklassad på poäng intjänade söder om dalälven dessutom.

Anonym sa...

Marcus O och Calle Ahlander är klara för spel i Superettan i nästa års Linnésatsning?????

Anonym sa...

men e de bra klass i sthlm på klass 1 och elit ? nej skulle inte tro de klass 5 i växjö är bättre än HE i sthlm

Anonym sa...

Varför skriver du så lite om flickklasserna?

Anonym sa...

Kanske för att det inte intresserar varken honom eller majoriteten av läsarna lika mycket som killpingis, eller vad tror du, Leffe?

max sa...

Jag skrev en del.. jag skriver om det som jag kan lite mer om. P-klasserna har jag bättre koll på så är det tyvärr.

www.tjejpingis.blogspot.com skriver BARA om tjejpingis så för den som är missnöjd med min bevakning av tjejpingisen får gärna besöka den bloggen för att stilla ert lystmäte.

tigern sa...

Daniella borde få chansen nu i landslaget. Varför vänta ett par år?

Anonym sa...

Daniella är demon! Man kan inte slå henne när hon fiskar!

Anonym sa...

Två Kajan i nästa års A-lag i Linné? Kayan Kadiri och CAJan junior.