torsdag 16 april 2009

Ungdoms-SM

Imorgon drar ungdoms-SM i Östersund igång. Klasserna är 15 och 12 för både killar och tjejer.

P15:
Hampus Söderlund och Anthony Tran är storfavoriter som två av europas bästa i åldersklassen, inbördes har jag för mig att Tran vunnit de flesta mötena inbördes men då ska de båda gå till final också vilket inte är helt säkert.

Efter de två finalseedade är det ett koppel med unga grabbar som kan utmana om topplaceringarna. Fredriksson, Hellman, Andersson och Cederlöf är några av dom men då ska vi inte glömma bort Wemmert, Hagberg, Franzén bland de seedade. Bland de oseedade som har störst chans att skrälla tror jag på Görman och Jin, riktiga outsiders är Siu och Lundh från Ängby och Lindborg från Spårvägen men det är inte riktigt deras tur ännu.

Favoriter:
Söderlund och Tran. Söderlund vinner

Medaljkandidater:
Fredriksson, Andersson, Wemmert

Outsiders:
Hellman, Franzén, Cederlöf

P12:
Har ganska dålig koll på denna åldersklass men lite tankar kan jag väl dela med mig av.

Linnékillarna Olvsson och Ahlander-Johansson är segerkandidater och utmanas främst av Benny Feng från Spårvägen. Berglund från Spårvägen och Källberg från Borlänge är två yngre spelare som kan utmana om medaljerna de med.

Favoriter:
Linné gånger två. Ahlander-Johansson vinner.

Medaljkandidater:
Feng, Berglund och Källberg.

F12:
Kan inte ha en aning här. Har aldrig sett någon av dessa spela eller någonsin sett något av deras resultat. Känner igen en del efternamn och kan därmed gissa att de har syskon som också tävlar. Åkerlind, Zetterström och Lundh från Ängby. Källberg från Borlänge.

Sen har jag hört att Jenny Luo från Österåker är duktig så hon får bli min segerkandidat.

F15:
Daniela Moskovits eller Stina Zetterström vinner denna klass. Främsta utmanare är Emma Väyrynen, Jenny Jonsson och Ebba Orava.

Känner igen en del namn till som säkert kan vinna ett par matcher, Rydén, Appelgren och Söderlund som alla är mer eller mindre kända pingisnamn.

Briljerar jag eller fallerar jag?

25 kommentarer:

Anonym sa...

Berglund pallar inte trycket i P12 eller så är det domarna som inte pallar honom!

Christer W sa...

Bra koll på småttingarna tycker jag.

Då min dotter spelar tjejpingis har jag lite koll på tjejerna och tror nog att Jenny Luo har stor chans i F12, Moskowitz tar hem F15.

Vi får vara glada om Vickan går till slutspel.

Anonym sa...

Angående P 12, finns någon deltagarlista för denna klass? För om Joakim Brink Fernandez är med så kan han aldrig räknas bort.

mm sa...

Max kan inte mkt i p15 vinner gör tran 2a söderlund semifinal andersson och cederlöf hellman åker typ i åttondel

max sa...

MM,
det är ju ungefär som jag tippade..

Anonym sa...

i pojkar 12 kan ballong plockaren lundal ha en stor chans att gå långt han pissade på feng i lag-sm

mm sa...

ungefär räcker inte ska va exakt och de ja skriver kmr de va också vi tror ju på helt andra spelare ja tror tran vinner de tor inte du

Jocke sa...

Tror också på Söderlund i P15, i lag-sm vann han ganska komfortabelt över Tran och har visat upp en vansinnig stabilitet den sista tiden. Varningstecken för Fredriksson som kan spela fabulös pingis när han är på humör.

Anonym sa...

Holmberg från Lbtk kan alltid skrälla, gått långt i alla r1-or iår!

Anonym sa...

emma johansson icke att förglömma i 12 sm, likaså tolstoy, fitzgerald osv. Du nämde åkerlind och luo, som givetvis är med i striden dom med. Pingisiaden förra året vann Johansson över Åkerlind i finalen.

Malin sa...

måste säga att det är rätt intressant att du nämner tjejerna enbart pga att de har brorsor som spelar pingis. fråga nån med lite bättre koll om tjejpingisen, eller kolla åtminstone upp lite. Sen så heter tjejen du menar i 15 jennifer jonsson.Men jag håller med om att det troligtvis står mellan stina och daniella, lite beroende på lottningen.. Men räkna inte bort jennifer. Samt håll ett öga på Linda Bergström. Seeeen kan man ju alltid kolla lite på rankingen för att iaf få en sorts hum på tjejerna =)

max sa...

Malin,
Var ser du att jag enbart nämner tjejerna för att de har brorsor som spelar?

Syskon skriver jag till och börja med och vidare så skriver jag att jag känner igen en del namn.

Jag har kollat ranking och seedning och jag är väl inte helt snett ute med vilka som är favoriter?

För dig Malin så kan jag rekommendera tjejpingisbloggen som säkert kan ge dig allt du behöver om tjejpingis.

Jag tycker det är intressant att så fort jag skriver om tjejpingis så klagas det och så fort jag inte gör det så klagas det. Att jag skrev Jenny var bara en miss..

tigern sa...

Jag kan lova att daniella vinner f 15 annars ska jag krypa runt söder förlorade i veckan mot henne själv hon är bra.

Anonym sa...

Enligt mig så kommer alfred lindbladh ha en stor chans att vinna P12. han är rankad 4 i sverige i sin ålder men tar dom som är rankade 3,2 och 1:a.Har vunnit mot alla dom fler gånger än vad dom vunnit över Alfred.

Anonym sa...

haha Jocke har dålig koll, Hampus mötte aldrig Tran på lag-sm, men visst jag tror också han vinnner.

Anonym sa...

Vinnare i USM-singel 2009:

P15:
Anthony Tran Spårvägen

P12:
Benny Feng Spårvägen

F15:
Daniella Moskovits Spårvägen

F12:
Emelie Fitzgerald Ås IF
F12:

Patrik sa...

Max: Jag klagar inte. Jag tycker du gör så gott du kan. Det är svårt att kunna allt. Jag har skrivit på Tjejpingis om vilka som är mina favoriter i F12 och F15.

http://tjejpingis.blogspot.com/

Anonym sa...

Jag tycker att du gjort ett bra och intressant jobb, max.
Gör gärna en liknande till J-SM som går i helsingborg.

Anonym sa...

Alla feminister ska sluta kommentera här!

Anonym sa...

P15 glöm inte Viktor Swahn,han är en outsider som kan gå långt!
han är inte över-rankad som en del andra!

tigern sa...

max kryper du om inte daniella vinner du får alla andra?

max sa...

Tigern du kryper bättre än jag..

Kan inte Lina skicka mig den där filen så ska jag visa pingissverige hur bra du är på det?

Jag tror dessutom på Daniela trots att jag spöade henne senast. :)

Anonym sa...

Om Benny Feng spelar bra tar han alla i p-12

Anonym sa...

Det börjar bli lite tjatigt när alla tjejer (och tjejernas föräldrar) känner sig personligt påhoppade så fort tjejpingis nämns eller inte nämns här på bloggen och lite varstans där folk kan göra sig hörda.

I det här forumet är det ingen som inte tycker att tjejerna ska få spela pingis precis lika mycket som vilken kille som helst.

Max kan inte ha koll på alla tjejer också. Är det inte bra att han skriver om det som han kan och det som de flesta vill läsa om? Det är ju jättebra när tex. Christer W. mfl kommer med sina synpunkter. Fortsätt med det i stället för att klaga på Max.

Idag så är det alldeles för få tjejer som spelar. Och kom inte och skyll på att klubbarna inte har flickklasser i sina tävlingar - det skulle finnas om det var några tjejer som var ute och tävlade.

Som det är nu så kommer det 2-3 tjejer/klass och så klagas det (högljutt!!!) på klubben när klassen stryks eller inte är med nästa gång den föreningen anordnar en tävling.

Och snälla - låt det inte bli ett påhoppande med massa exempel på hur illa klubbar har skött tjejpingisens vara eller icke vara - som redan nämnts så tycker nog de flesta att det skulle vara kul om fler tjejer spelade pingis!

Anonym sa...

i en blogg ska man väl få skriva om det man själv tycker är intressant, inte bli tvingad att skriva om tjejpingis som e helt ointressant?