torsdag 6 november 2008

Bloggmatch på träningen

Samtidigt som det spelades elitpingis runt om i Sverige så var jag och tränade vilket är det hetaste ämnet just nu. Jag vet att ni är helt galet intresserade hur det går på mina egna träningar istället för att höra vad jag tycker om Gröstorps poäng mot Spårvägen eller hur Halmstad och Eslöv enkelt vann sina matcher.

Jag spelade fem stycken femsetare mot Björn Oppenheimer. Jag och Björn är ungefär lika bra och vinner ungefär lika mycket mot varandra men av de fyra första matcherna idag så vann han tre och det ganska lätt också. Så inför den femte matchen så bestämde jag enväldigt att det var en bloggmatch och att resultatet skulle redovisas oavsett vem som vann. Björn trodde mig inte och påstod att jag bara skulle skriva om matchen om jag vann. Nåja.

Jag knep ett stenhårt första set med 11-9 efter bra spel från bägge håll. Fylld av självförtroende så tog jag även det andra som även det var mycket jämnt.

Lukten av mitt limmade soft -jajamensan, nylimmad och fin på backhand det är grejer det- var som att känna lukten av seger. Tredje set var mitt helt och hållet och jag spelade med mina mått mätt en strålande pingis och hade allt av spelet men mitt i mitt eget drömmande om formuleringar om min 3-0 seger så började Björn smyga ikapp. 6-2 och 9-5 tappades till 10-12 och Bjrön var med i matchen.

Tungt att släppa in honom var det enda jag kunde tänka och Björn sparang ifrån innan jag hade fattat att setet hade börjat. Men då satte jag på mig mockasinerna och började smyga tystare än den smidigaste indianen ni har sett eller hört. 2-7 blev 5-8 och 10-10 innan Björn med två fina poäng tvingade fram ett skilje.

Skilje och nu var mockasinerna avtagna. Full fart och jag sprang fram till 7-1 men Björn hade inte gett upp och tog ikapp till 5-7, då fick jag den där ack så sköna dödande nätrullaren och kände att jag var med igen. 10-8 till mig men två enkla missar och 10-10 i skilje var ett faktum.

För en gångs skull så visade jag lite skalle och knep de två sista poängen relativt säkert och vann alltså bloggmatchen idag.

11-9, 11-8, 10-12, 10-12, 12-10

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske kommer med till Polish Open bland dessa uttagna :)

Uttagna herrseniorer
Pär Gerell, Ochsenhausen (Tyskland) deltar ej pga skada
Robert Svensson, Fulda (Tyskland)
Jens Lundquist, Vaillante (Frankrike)
Jon Persson, Söderhamns UIF
Andreas Törnkvist, Växjö Pingis
Viktor Brodd, Söderhamns UIF
Hampus Söderlund, Mariedals IK
Fabian Åkerström, Frickenhausen (Tyskland)
Kristian Karlsson, BTK Rekord
Mattias Karlsson, Lyckeby BTK


Alla bättre än Axel ! Som inte platsar...

Anonym sa...

Någon som vet vad som hänt med pingis.nu?

Anonym sa...

Grattis Max, fantastisk insats med skallen! ;-)

AA

max sa...

anonym,
Är de uttagna inte där även för att spela ungdomssklasser som Axel är för gammal för?

max sa...

anonym 2,
Jag vet inte.. vore synd om den försvann.

max sa...

Arne Anka,
Tack! Jag är nöjd som fan och kroppen som just nu är lite sliten bryr sig inte om detta efter en så fin match.

Anonym sa...

Vilka andra var på träningen idag?

//JÖ som sitter och jobbar som vanligt efter midnatt....

Anonym sa...

Nä, dom är inte alla bättre än Axel. Det är ju vårat ordinarie seniorlandslag + juniorlandslaget som laddar upp inför j-vm. Övriga två är lovande ungdomar som bör få chansen att spela lite pro tour. Axel är nog nära landslaget snart han också om han fortsätter spela bra.

Anonym sa...

en lite annan fråga, om man betar på golfnbet och spelaren inte spelar, vad händer då?

max sa...

säg att du spelar på en trippel och att bara två matcher spelas.

Då räknas bara de som du har spelat och du multiplicerar oddsen från de två gällande matcherna med varandra.

Lirar du bara en match så stryks bara betet och du får pengarna tillbaka.

Anonym sa...

Förbundet måste börja agera och följa upp hur deras kaptener sköter sina jobb och om de jobbar enligt styrelsen mål och strategi