tisdag 18 november 2008

Bästa materialspelare

Överlägsen vinnare och dessutom högst rankad av de materialspelare vi har i detta land blev helt rättvist Fabian "cykelhjälmen" Åkerström!

Av de 368 rösterna ni la så fick Fabian hela 75 stycken vilket motsvarar 20%.

Intressant att de tre första spelarna är lyckebyspelare även om Rosvall numera är legoknekt i Växjö innan han byter tillbaka till Kalmar.

  1. Fabian Åkerström, 75 röster, 20%
  2. Mattias Karlsson, 43 röster, 11%
  3. Henrik Rosvall, 39 röster, 10%

Vidare så är det intressant att notera att det krävdes 23% för att vinna förra året men då var det klart färre röster totalt sett.

Classe Wallgren som förra året kom tvåa med 17% av rösterna skrapade denna gång endast ihop 3% av rösterna.

11 kommentarer:

Anonym sa...

german open imorrn för fabian om jag förstått rätt?

max sa...

Det stämmer.

fabbe kvalar mot Ruwen och Takakiwa.

Jon kvalar han med och det i grupp med Lebesson, Obeslo och Szarmach.

Ingen omöjlig uppgift för någon av dem.

max sa...

Svensson kvalar mot:
Tomasi och Chmiel.

max sa...

Hittar inte lundquist..

Anonym sa...

Hans thalins mästervärk ! Varför sitter inte han på SBTF och styr och ställer så kanske vi får fram en waldner igen!

Anonym sa...

lirar waldner med material.....?

max sa...

När jag skrev kriterierna så skrev jag att material inte avsåg backside som Waldner spelar med.

Anonym sa...

Jens är skadad i ryggen

Anonym sa...

efter ett låååångt första set som fabian förlorade mot Ruwen gick det utför.

Anonym sa...

Classes 3% beror på Neubauer-förbudet. Tro mig, jag har mött honom i år... Inte alls samma spelare som förr om åren. Eller som förra året rättare sagt

Anonym sa...

Nä, jag är glad att någon röstade på mig ö.h ! Visst är det skillnad i år, men ändå mindre än vad jag trodde. Var väldigt uppgiven i Aug.. Men man får ställa om spelet, helt klart. Det positiva är väl att min f-h får tala oftare än sällan numera. Men det känns fortfarande som att man är enormt ojämn från match till match. Några toppar med oroväckande dalar.
Finns fler materialspelare än dem på listan som ska in före mig. Ta en sådan som Magnus Olovsson, Häggenås och Kalle Sjöstrand, Juno tex .