söndag 2 november 2008

Vem är sveriges bästa materialspelare?

För över ett år sedan hade vi en omröstning om vem som är Sveriges bästa materialspelare relativt till spelstyrka.

Mattias Karlsson vann för Classe Wallgren och Fabian Åkerström.
Mattias Karlsson 35 röster, 23 procent.
Classe wallgren 26 röster, 17 procent
Fabian Åkerström 23 röster 15 procent.


Vem blir denna omröstnings vinnare?

De tre ovan är givetvis nominerade. De andra nominerar ni nedan i kommentarsfältet fram till och med tisdag 23.59. Efter det så lägger jag upp omröstningen.

Så nominera den just ni tycker är Sveriges bästa materialspelare och med avser jag alla spelmaterial utom backside.

40 kommentarer:

Anonym sa...

Marko Maric har visat att han klarar av att behärska både långnabb, kortnabb och mellan nabb.
Har i år visat att han kan ta poäng i klass 1 och ta spelare som spelar i superettan.

Anonym sa...

Jag vill hitta riktigt bra högupplösta bilder på jörgen persson o jan ove waldner att kunna ha som bakgrund på skrivbordet.... blir lite segt att ladda varje ggn man startar datan men det e det värt...

har laddat ner hela internet för att hitta bra men finner inga... ;)

någon som vet en bra sida för att få tag på bilder....


de som ligger på olika nyhetssidorna är i dåligt format, men orginalen borde gå att finna ngn stans!? tips!!!

Anonym sa...

bennborn

max sa...

Till anononym,
Jag har en kontakt som jag tror kan hjälpa dig.

Om du mailar mig så kan jag kanske hjälpa dig.

Anonym sa...

vem i superettan har du slagit då marco?

Anonym sa...

Jocke Öhman skall helt klart vara med!! Han är ju fantastisk med sitt långnabbande...

Anonym sa...

Agust krajevski

/ Göran

Anonym sa...

Oj en liten ändring, trodde de var "sveriges sämsta materialspelare" tar tillbaka min röst/ Göran

Anonym sa...

Vad spelar Wallgren, Åkerström o co med som hade friktionstlösa nabbar ifjol?

Anonym sa...

lars borg på japsko har koll vad de spelar med för nabbgummi.

Anonym sa...

Per - Erik Eriksson

Bennborn

Åke Ström

Anonym sa...

Danjel Pastorkovic är ju given på listan, ingen kunde loppa backhand med ett långnabb som honom.

Anonym sa...

Anders Salwén

Anonym sa...

helt klart bennborn! går ju inte o slå han!

Anonym sa...

Thomas Törnroos Tibble Kungsängen

Anonym sa...

perra eriksson, tomas norberg, roswall,

Anonym sa...

Wallgren spelar med snart ej godkända TT Master. Åkerström med Donic Akkadi 0,6?

Anonym sa...

arash rezai är väl bra??

Fredrik Larsson sa...

Jag skulle vilja nominera Henrik Rosvall samt Peter Haglund som är säkra och har bra variation när det gäller underskruv och oskruv.

Anonym sa...

Jag, en hobbylirare, var aldrig speciellt bra med mitt glasnabb och ska definitivt inte nomineras. Dessutom har jag gjort ett ofrivilligt speluppehåll..

//JÖ

Anonym sa...

mattias karlsson :)

Anonym sa...

Ingvar Jönsson,Ajax

Anonym sa...

Svanberg

Anonym sa...

Owe Engström Vällingby SK!!!

Anonym sa...

aram diliwi är en baddare. han lirar för dänningelanda

Anonym sa...

Svanberg får inte glömmas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Anonym sa...

Häller med om:

Bennborn, mycket skicklig och taktisk deff

Salwen, skulle väl egentligen inte platsa här, men är en fantastisk bra vägg som hade bra kvot i ettan förra året.

Starkt Jocke Öhman att avsäga sig sin medverkan i tävlingen, vittnar om integritet och självinsikt.

Anonym sa...

vem fan har marco slagit som lirar superettan!?!?!

Anonym sa...

Sveriges bästa deff, Rosvall, klar för Växjö. Nu vinner Växjö Superettan.

max sa...

Så nu är det officiellt alltså...

Rossi ska bara lira fyra omgångar sen är han tillbaka i Kalmar. Sjuk regel.

Anonym sa...

Marko Maric har även förlorat mot div 4-5-spelare i år. =))

Anonym sa...

RASMUS RINGSTRÖM HALMSTAD BTK SÄGER JAG BARA!

Fredrik Larsson sa...

Daniel: Det är inte säkert att TT Masters gummin Insider och Swingback förbjuds då de uppfyller friktionskravet som ITTF ställt upp. Men ITTF kommer troligen att hitta på nya regler för det finns spelare och leverantörer som inte tål att det finns en spelstil med långnabb som med god kontroll kan stå nära bordet och spela kort, vint och snett samt attackera med forehand.

Fredrik Larsson sa...

Jag nominerar Wang Qing med kvoten 6-3 i elitserien.

Fredrik Larsson sa...

Jag nominerar Marcus "Magoo" Johansson för han ligger på 15:e plats på den alternativa sverigerankingen.

Anonym sa...

Fredrik: Jag har förstått att så är fallet. Tråkigt, tycker jag. Det var enklare när alla körde Neubauer, så man visste hur man skulle spela. Nu finns det så många skumma nabbgummin i bruk därute.

Anonym sa...

Adam Wahlsten, BTK Frej

Anonym sa...

Linus Brännström har kört med kortnabb på FH en vecka typ, o han pressade lundholm till skilje och spelade bra.

Anonym sa...

Åke Ström från Partille.

Vem annars???

Anonym sa...

pinsamt att man ens kan nämna marko maric. han e sjukt dålig. då kan man väl lika järna nominera filip hedlundh eller isak lindh?