onsdag 12 november 2008

Spåret vs Mariedal

Ikväll så möter med stor sannolik Elitseriens äldsta och yngsta spelare varandra. Jag pratar givetvis om obesegrade Mikael Appelgren och Hampus Söderlund.

Att Äpplet skulle gå bra var vi många som trodde men hur många trodde att han skulle ha 13-0 i kvot vid det här laget? Jag trodde nog att Söderlund skulle få hoppa in någon match men inte att han skulle ha så mycket att säga till om, fel igen, han har 5-1 inför lagmatchen ikväll.

Spåret har varit oerhört beroende av Appelgrens vinstmatcher då de andra i laget inte vunnit fullt så mycket som i alla fall jag hade trott att de skulle göra. Mariedal har gjort en mycket fin värvning i bollsäkre Mrkvicka som jag underskattar och underskattar gång efter annan precis som jag gjort med hela laget Mariedal.

Ikväll så tror jag att det återigen blir Spårets andrabord som avgör även om jag kan tänka mig att förstabordet för Spåret kan ta 2-2 där uppe.

Wall och Appelgren känns som nyckeln för vinst för Såpret precis som att Mrkvicka måste ta fullt och gärna att Liao ta en för att Mariedal ska ha en rimlig chans till två poäng.

Svårt att sia om utgången i denna match men jag tror att dlir jämnt, mycket jämnt.

Tips 5-3

*

Här kan ni se Spårets version av Pink Floyds "Brick in the Wall". Det är Spårets egen "vägg" från senaste hemmamatchen mot omöjliga Eslöv.


10 kommentarer:

max sa...

Hur många rätt får jag? Det är några matcher som jag är mer osäker på en andra och den ena är Hajen mot Liao där jag egentligen tror på Hajen men för att få ihop ipset 5-3 måste tippa emot honom. Oja om han får spela kan bli obehaglig för såväl Äpplet som Wall, jag hade inte lirat mot honom iaf.

Nåja här kommer mina tips:

Zögge-Mrkvicka
2

Zögge-Liao
1

Hajen-Mrkvicka
2

Hajen-Liao
2

Äpplet-Oja
1

Äpplet-Söderlund
1

Äpplet Översjö
1

Wall-Oja
1

Wall-Söderlund
1

Wall-Översjö
1

Andrabordet för spåret dominerar de unga boråsarna.

Anonym sa...

jag håller med dig max, men tror att du bränner på hajen liao. så 5-2 till spåret.

max sa...

egentligen tror jag på Hajen men jag vill ha alla 8matcherna och då måste jag ju tippa mot hajen..

Anonym sa...

håller ej med ! tror wall får spö båda matcherna mor de yngre i borås laget

max sa...

Men i övrigt håller du med?

Anonym sa...

Tror på 4-4 Kvicka tar 2 o Liao 1, sen tar Oya äpplet 3-2, o Hampus lägger mot Wall.

SIR VÄS

Anonym sa...

Bra "vid" Anger-Max, men vad heter den snaggade killen i blå tröja?

AA

Anonym sa...

Men en sak är säkert med klippet.

När den snaggade killen i blått entrar hagen så innebär det början på slutet på matchen för killen i rött. =))

AA

max sa...

Inte jag som filmat det är spåret själva.

Spelaren i blå tröja heter John Wall.

max sa...

4/6 rätt var inte så bra tippat.