tisdag 4 november 2008

Elitserien omgång 6

Tre elitseriematcher ikväll av omgång 6. Imorgon så spelas den fjärde matchen mellan Spåret och Eslöv.

Rekord-Falkenberg
Falkenberg får gälla som favoriter i min bok. Gao Wei har svårt för Nilsson och det tror jag även Petersen får. Om Nisse tar två så är det stor press för de andra at slå An Shu och det gör de inte bägge två. På andrabordet så vann Asmussen förra året över Karlsson men dansken har varit ganska svag i starten av elitserien (inte att Karlsson övertygat) så jag tror att här är det jämnt skägg. Rydén känns däremot stark på andrabordet och han trivs oftast mot Rekord.

Tips 2-5

Halmstad-Warta
Dawei har vunnit de tre senaste matcherna mot Månsson och är dessutom i en särdeles fin form. Sen att Lille Wang slog Månsson i deras enda möte förra säsongen ger Halmstad ett litet övertag på förstabordet. Spännande att se hur Hong Jiang Chang går i denna match. Rönningborn och Olsson har övertag på Robert Nilsson om han får spela. Jag tror att Stefan Nilsson spelar då avståndet inte är så stort till Halmstad från Götet och han blir svårslagen även om han är relativt sätt otränad. Relfsson lirar är mitt tips.

Tips 4-4

Mariedal-Gröstorp
Varje gång jag tippar emot Mariedal så vinner dom. Mrkvicka är tät och kan mycket väl ta sina två, Hong borde dock ha en god chans om han är i någorlunda form efter sin skada. Rumgay förlorar sina två det är allt som är säkert. Ohlsson och Hindersson bildar ett stabilt andrapar och kan mycket väl allt på andrabordet lika gärna som att förlora allt. En svårtippad match.

Tips 4-4

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är säkert helt galen!!! Men jag tror att Gavin slår Liao!

Anonym sa...

Som vanligt finns det en uppsjö av trevliga spel på www.golfnbet.com. Den närmaste perioden erbjuds massor av elitseriepingis, bundesliga samt champions league! Skaffa dig ett konto nu så får du 2 euro att spela för vid första insättningen! Allt du behöver är att skriva PINGIS som sign up code. Välkommen!

Anonym sa...

Ärtemark har tagit/fått tillbaka sin plats i Elitserien.
Fick just mail från SBTF

svesse

Anonym sa...

jag har inte fått några 2 euro fast jag gjort en insättning för 4 veckor sedan ungefär och använt koden PINGIS

Anonym sa...

Har du inte fått dina två euro så maila till support@golfnbet.com så fixar dem det!

Anonym sa...

efter hårda påtryckningar och sponsorjagning ifrån andreas johansson har ärtemark fått tillbaka sin plats i elitserien och kommer att spela ut hela säsongen!

Anonym sa...

Ang Ärtemark! Se följande!!!:

http://www.hn.se/print.php?id=1016176&htm=&nod=

Anonym sa...

det e klart du inte fpår.max blåser dig bara för att du ska gå in på vissa sidor

adde

Anonym sa...

Leve Ärtemark!

Jag gillar Ärtemark- Sveriges trevligaste klubbnamn.

AA

Anonym sa...

med Gavin i laget kommer Gröstorp förlora allt.!

Anonym sa...

86:orna kan nog redan nu räknas bort från framtida landslag. 90-talisterna är redan ikapp.

Anonym sa...

Bara vi inte slänger ut 90-talisterna i kylan nästa år genom att införa det idiotiska förslaget om tremannalag så har de nog möjligheter att på sikt hjälpa Sverige tillbaka upp mot den internationella toppen...