måndag 17 november 2008

Elitserien med ännu en omgång

Gröstorp-Rekord
Tror på en jämn match där det blir stenhårt såväl uppe som nere. Hong tar två samtidigt som Rumgay lägger två (han kanske kan slå Petersen). Ohlsson och Hindersson mot Karlsson och Nylander är väl troligt då Moldovan inte fått spela på ett tag. Lite fördel Gröstorp här totalt med hemmaplan och det stöd det innebär.

Tips 4-4

*

Jag trodde att det skulle bli jämnt. Ack så fel jag hade, förvisso två skiljeförluster men 0-5 talar sitt tydliga språk. Hong verkar vara långt ifrån fjolårets spel och förlorade nu bägge sina matcher. Gröstorps publiken kan knappast vara nöjda med årets Gröstorp och just nu känns slutspelet avlägset för dom.

Mariedal-Söderhamn
Har försökt luska reda på om bägge kineserna är borta eller bara Liao från denna match men inte lyckats så bra men det är vad jag tror i alla fall. Det innebär i sådant fall att Ojakangas och Nordberg spelar på förstabordet och att Översjö/Söderlund ställs mot Brodd/Sondell. Fördel Söderhamn då jag tror att Nordberg slår Ojakangas samt att Persson slår Mrkvicka men på andrabordet så tror jag att det är jämnt.

Jag vet att det kan vara svårt att förstå men jag gillar ju Mariedal trots min tips som alltid går emot dem.

Tips 2-5

*

Hade trott att Ojakangas skulle förlora mot Nordberg men Ojakangas vann istället i raka set, bra gjort! Sondell och Brodd från Söderhamn var segermakarna på andrabordet med sina 4-0. För hemmalaget så jobbade Mrkvicka in två segrar till. Slutresultatet blev till sist 3-5 där Söderhamn vann skiljematcherna med 3-1.

Ärtemark-Warta
Omöjligt att tippa då det inte finns någon möjlighet att veta vilka hemmalaget spelar med. Jag tror dock på Warta då deras förstabord dominerar Ärtemarks samt.

Tips 1-5

*

Skräll 4-4. Tamm verkar spendera mer tid med annat än att spela pingis och det han sysslar med är förmodligen (läs:säkert) mer lönsamt för hans del om han har matchpremier. Rönneberg var poängskapare för sitt kära Ärtemark i och med sina två matchvinster. Warta just nu utanför slutspelsplats.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Har Wang Qing bytt till Warta eller hörde jag fel?

max sa...

Nej, han pratade bara med Warta när han fick beskedet om att Ärtemark skulle dra sig ur Elitserien.

Anonym sa...

betta 500 kr på att de skulle bli 5-3 till söder hamn :P

max sa...

Gröstorp får smaka.

Anonym sa...

enligt vad jag har hört har wang redan skrivit på för warta. han skulle bli klar nån gång i januari. vad har du för källor med att han bara "pratade" med warta, max?

Anonym sa...

vad håller warta på med? dom håller på att spela lika mot ett ärtemark som inte sna har fullt lag? varför spelar inte stefan?

Anonym sa...

Vad sysslar Warta med?
Kommentar från Jarlebrand?

boss sa...

"Idag ställde de upp med två engelska juniorer som uppenbarligen inte har en chans i helvetet att ta en match om de nu inte skulle få möta varandra och till och med då är jag osäker på om de skulle vinna."

Idag vann den ene av dom. Vad lätt det är att gnälla när man sitter med facit i hand!

max sa...

Anonym,
Jag har Pelle J. i Warta som källa.

max sa...

boss,
Visst är det. :)

max sa...

Stefan spelar bara hemmamatcher och Robban är skadad.

Anonym sa...

Svar till "Vad sysslar Warta med?"

Som Max skriver är Robert N skadad och Stefan spelar mestadels bara på hemmaplan. Synd när vi ger bort en del på pappret enkla poäng pga detta. Robert är på väg tillbaka sakta men säkert.

Pelle J

Anonym sa...

kan säga att vi i Gröstorpspubliken verkligen inte är nöjda med hur det ser ut just nu.. tror att Gavin dragit ner hela laget.. med honom kan man ju verkligen inte vinna mot mer än Ärtemark..

Anonym sa...

Gustavsson brukar ha klart för sig,men när han kontrakterade skotten måste han ha sniffat lim eller nåt!

Anonym sa...

Jag utgår ifrån att Gavin gör så gott han kan. Att utse honom till till Gröstorps kollektiva syndabock känns orättvist.//Kinski

Anonym sa...

Allt handlar om pengar, hur mycket pengar har vi? hur mycket får vi spendera på spelare 1:a resp 2:a bordet. Kvaliten på lagen beror till största delen på detta. Att ett lag förlorar 0-5 (Gröstorp-Rekord) beror inte på om Rumgay vinner eller inte, det finns 3 st till i laget,eller hur?