fredag 30 november 2007

Dagens citat

"Hade det inte varit "hatmatch" tror jag inte jag vunnit så enkelt på slutet. Jag trivs väldigt bra när det är sån stämning"
Hampus Nordberg efter att ha vunnit mot Hinderssen från Gröstorp.

"Jag är absolut nöjd. 4– 4 är vi riktigt glada för"
Peter Gustafsson efter matchen mot Söderhamn

"Helt fantastiskt"
Mattias Stenberg efter att ha vänt 2-0 och 9-4 underläge mot JP, Några bollar tidigare hade han i uppgivenhet lagt sig ner på golvet och beklagat sig över motståndarens många turbollar.

"Stenberg låg på golvet och grät mot publiken - sen vände han mot Jon. Finns dom som tycker han borde skämmas för sitt beteende".
Utklippt från elvanio.se och artikelförfattaren Qvidde

Citaten är hämtade från elvanio.se och Ystads allehanda

Jag ser fram emot att höra mer om detta i framtiden. Anger management när det är som bäst, eller kanske behövs mest?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har hatmatch mot Gröstorp!!
Med Stenberg på laget så blir det så.

max sa...

menar du för att han kämpar eller av ngn annan anledning?

Anonym sa...

Det är skillnad på "hatmatch" och hatmatch. Det är alltid tufft att möta Gröstrop borta, publiken stor folk sitter nära. När det hettar till så märks det, och blir en skön stämmning, jag gillar det och många med mig tycker det är den roligaste borta matchen i serien.

Anonym sa...

Kämpar gör han men blir alltid skadad när han ligger under!!

Anonym sa...

Låg han inte under nu då 4-9? Men det är klart han låg o grät istället för att bli skadad...

max sa...

hör mycket snack om att spelare låtsas vara skadade när de förlorar..

Anonym sa...

Hej Max.
Det var roligt att så många har synpunkter på vårat lag, Gröstorp, o i synnerhet på mina uttalande i pressen. Sågning var det inte tal om utan det såg nervöst o stelt ut helt enkelt.
Tack vare den "genomslagskraft" bloggen haft, har även jag hittat denna, tack vare Almström. Och jag skall givetvis följa denna med intresse. Förhoppningsvis kommer det fler "goa" uttalande med tiden som du kan "citera".
MVH
Peter Gustafsson, Gröstorp/Österlen

max sa...

Hallå Peter!

Hoppas att du gillar bloggen.

Jag hoppas på fler offensiva uttalanden från din sida och givetvis så är jag ju noga med hänvisningarna till Ystads Allehanda.

En del saker blir ju lite förvrängda i text men det underlättar väl att de har en gammal pingisspelare på redaktion i Gummesson, antar jag.

Lycka till!

Anonym sa...

Tack skall du ha, vi kör hårt. Så får vi se vad Gummesson skriver på måndag...

Anonym sa...

Det är stor skillnad på att mygla och hatmatch, personligen tycker jag dom roligaste bortamatcherna är söderhamn o gröstorp.
Kan bli lite livad stämning emellanåt, men det är ju för att bägge lagen vill vinna, publiken vill inte se 2 st som står o berömmer varandra, lite hat ska det vara...

Anonym sa...

Inga videos på hampus?

Anonym sa...

Den omtalade matchen mellan Gröstorp och Eslöv finns på video. När Stenberg hade ramlat sa han ingenting men när han stod upp sa han "vad ska jag göra". Angående hatmatch var det mycket trevliga matcher när pidde, japanen och Jon spelade medan Hampus hatossade på kantbollar mot en dansk som knappt knöt näven efter vunnen boll. Allt detta finns inspelat av Gröstorp så ta reda på fakta innan ni gör ointelligenta inlägg.

Anonym sa...

Hmm.. Skulle vilja se den videon där jag tydligen ossar på flera kantbollar. Jag förstår att anonym menar en boll där både jag och mikkel hade lite flax i som jag drog ett oss på. Tror inte någon hade brytt sig om det om det var en internationell tävling?
Annars så måste jag ge beröm till Max för en bra blogg!