onsdag 28 november 2007

Finlandia Open

Denna tävling spelas i helgen och följande svenskar kommer att spela:

Sara Rask, Dänningelanda BTK (RIG )
Linda Dahlström, Spårvägens BTK (RIG)
Linda Johnsson, BTK Frej (RIG)
Camilla Rubinsson, Team Mälarenergi BTK (RIG)
Caroline Wersäll, Tegel (Tyskland)/Ängby SK

Tomas Ramstrand, Ängby SK
Andreas Törnqvist, Växjö Pingis
Joakim Bachstätter, Växjö Pingis
Anton Åkesson, Växjö Pingis
Jakob Hjelmer, Växjö Pingis
Simon Arvidsson, Carlstad BTK
Henrik Lundholm, Norrtulls BTK
Viktor Brodd, Söderhamns UIF
Gustaf Ericson, Ängby SK
Martin Singh, Ängby SK

Ledare
Johan Kratz, RIG
Fredrik Danielsson, Växjö Pingis

Kul att de ordnat med namnen och klubbarna. kanske någon från förbundet som läser här, bra!

Någon som vet var man kan följa denna tävling på nätet?

11 kommentarer:

Anonym sa...

wwww.sptl.fi (mostvarighet till svenskas sida) brukar uppdatera. Ibland bättre sent än aldrig... tror de går o ändra språk till engelska också, för er som inte har finska som modersmål ;)

Anonym sa...

www.sptl.fi som ni kanske förstår...

max sa...

ska kolla den när tävlingen börjar.. tack!

Anonym sa...

Godmorgon Sverige! Med risk att bli påhoppad av bättre vetande människor: Var är SOC-favoriten Fabian? Faller han för ålderssträcket eller för att han inte passar in och att ingen i landslaget kan coacha honom? Är det inte dax att starta en tråd om hur förbundet sköter uttagningar oxå (rankingen är ju populär), om det är så att han inte är uttagen bara skulle iaf jag vara "ganska" arg om jag var mannen med nabbarna (el nippels :)) ....
/P

max sa...

Fabian har så vitt jag vet betalat alla sina deltagande på pro tour själv.

Varför han inte är uttagaen vet jag inte då detta är en seniortävlingt.

Dessutom är han lika gammal eller yngre än en del av dem som är uttagna.

Men en liten parantes är väl också att han lirar i Tyskland och får nog tillräckligt bra träning där men då har vi ju det att Caroline Wersäll är uttagen som mot argument.

Anonym sa...

Enligt rykten som jag hört har han inte kämpat ett pass på landslagslägrena som han varit uttagen på så kanske inte så konstigt trots allt

Anonym sa...

Och det har våra ”oldboys” gjort? Kämpat väl? Jag menar, med dessa sympatigravida magar som tornar upp på en del lanslagsspelare och elitseriespelare undrar man lite.....
Om Fabian inte kämpat är det kanske rätt att han inte är med men då ska det vara lika för alla. Apropå kämpa en eloge till Söderhamnskillarna kul att se eran inställning till varje boll, grymt kul att se.

//P

Anonym sa...

Att Fabian inte skulle kämpa på landslagslägerna är det dummaste jag hört....

max sa...

Vad jag tror så tränar nog fabian mer seriöst än många, vad ska han annars göra i Tyskland?

Anonym sa...

För att få stopp på spekulationerna så får jag väl förklara hur det ligger till.
Jag har match i Tyskland på lördag och kan därför inte vara med.
Ryktena om att jag inte kämpar på lägrena håller jag inte med. Jag gör alltid så gott jag kan och det hoppas jag att de jag tränat med håller med om?

boss sa...

Varför skulle Svenska ta ut Fabbe till Finlandia Open när de inte har tagit ut nån annan spelare? De som spelar där är anmälda genom SBTF men det är ju inte de som betalar; det gör respektive klubb eller Riget.

Förresten så har flera svenskar spelat mkt bra i lagtävlingen. Framför allt Singh/Gurra men även Arvid/Ramen.