fredag 30 november 2007

He's the greatest player

One day in Ängby on the outskirts of Stockholm,
I was cruising with my favourite gang.
The place was so boring, filled with out of towners touring,
I knew that it wasn't my thing.
I really wasn't carring,
but I felt my eyes starring at a guy that stuck out in the crowd.
He had the kind of backhand that would shame my Donny's
And a feeling that would make any man cry

I'm like wow,
He's the greatest player!
I'm like wow,
That I've ever seen
I'm like wow,
He's the greatest player!
I'm like wow!

Norrtulls SK välkomnar Saeed Esbati till Östermalms BTK!

Saeed är 24år ung och idag en klass3 spelare eftersom han tydligen aldrig lyckades kvalificera sig för Elit. Med det sagt så är det nog ingen som betvivlar att han hade eller har den kapaciteten.

Saeed kommer att ersätta Adam Hardarsson som lämnar Norrtull för Upplands Väsby och div MXXVII tills hans motivation återfinns i hans stilla sinne.

Saeed känner de flesta i laget sedan tidigare och kommer att passa väl in i gänget både i och utanför hagen.

Saeed har knappt spelat de sista åren men känner nu att det vore kul att lira lite med ett kul gäng och då passar Norrtulls organisation honom perfekt. Norrtulls centrala läge passade även för Saeed då han bor och jobbar i de mer centrala delarna av Stockholm. Han har spelat hela sin karriär i Ängby och har idag talat med "Fladder" om att spela för oss och papprena är påskrivna och på väg så om två veckor är han en del av NSK och Östermalm.

Saeeds meritlista är ganska lång och jag tror att ni kan den bättre än jag så jag utelämnar den men med orden om att han är en av de största talangerna vi haft på sista åren och att det är väldigt synd att han inte fick en ordentlig chans i landslaget när det begav sig.

Varmt välkommen till Norrtull hälsar vi Saeed Esbati ännu en gång.




68 kommentarer:

max sa...

starkt gissat tidigare den som nu gissade saeed.. det har ju varit ganska tyst om att han tränat med oss.

Anonym sa...

saeed i landslaget? i junior hoppas jag att du menar annars har du inte bra koll.

max sa...

Saeed borde fått chansen på högre nivå än junior..

Precis som många får nu som inte är aktuella för a-truppen så får de chansen på mindre tävlingar.

Det är klart att jag vet att han inte skulle peta sig in i en em-trupp eller dylikt. skärp dig..

Anonym sa...

Ja, det är riktigt. Saeed har nu skrivit på papprena och dessförinnan pratat med Fladder.
Vi välkomnar Saeed till Östermalm och den här klubben har som alla säkert förstått nischat in sig på att attrahera dem som efter en framgångsrik juniorkarriär i storklubbar nu vill softa ner lite och spela mest för att det är kul! :-)

Anonym sa...

Ytterligare ett nyförvärvd som kommer suga ut pengar ur Norrtull! Snart står klubben på ruinens brant.....

Ligger gubben i 50 års-åldern på 10 kaker varje sammandrag??

Anonym sa...

Vad är du för en jävla kritisk buttergubbe!? Du vet inte ett skit vad du pratar om så jag tycker du ska vara tyst!

pierre(backhand)lönn sa...

grattis till saeed esbati

pierre(backhand)lönn sa...

hmm nu kanske det blir jämnt mellan oss max! fast saeed gjorde 0-3 mot oss sist! när vi kvalade mot dom för tre år sen! ja vill me hitta en spelare till laget men ingen ledig spelare som går in i våran startfyra så vi får köra med det vi har!

max sa...

Vi får se vilka som spelar mot er i Södertälje, vi har flera spelare att välja mellan. :)

Anonym sa...

hoppas du kommer på den matchen max

max sa...

jag är lagledare för Norrtull så då befinner jag mig nog i... linköping tror jag att det är.

max sa...

fan.. jag som var klantig. Kollade 12/11.

Har fixat det nu.

Anonym sa...

Hur e läget i Djurgårn egentligen? Hörde att det var en massa internt bråk. Nån som kan bekräffta?

max sa...

har hört att ungarna stejkar från träningen..

Anonym sa...

tjaa..ska bli kul o se robban mot pg ikväll 19.30

Anonym sa...

visas det någonstans?

Anonym sa...

nee dttl.tv e kassa nuförtiden me o visa..du kan ju följa matchen med live-ticker på tyska förbundets hemsida..själv e ja på plats i pluderhausen..

Anonym sa...

Kul!!
Mycket Välkommen!!

Anonym sa...

Får även passa på att välkomna Fredrik Melcher som tränare till klubben!

Anonym sa...

Ännu en föredetting i fransig frack till Norrtull alltså...

Glenn

Anonym sa...

Verkar vara många som är avundsjuka på oss bara för att många bra spelare vill komma hit...

max sa...

är det bättre att föredettingarna inte spelar alls..

En del av er i pingissverige fattar inte vilka problem det innebär att vi inte behåller våra unga toppspelare längre.

trött man blir.

Anonym sa...

Bara för att man inte satsar längre ska man inte kunna spela i ngt lag bara för att man tycker det är kul? Tycker att det är perfekt att det finns lag med lite äldre spelare som bara tränar 2ggr i veckan för att det är kul.
Kan ju liksom bli svårt o ha en hårdsatsande junior i ett sånt lag då han eller hon behöver träna betydligt mer...

Anonym sa...

nu har dom nya poänglistorna kommit ut på förbundets sida! pinsamt o se alla bra spelare som vägrar spela tävlingar som ståtar med 0 poäng i elit! hur bra e det för våra ungdomar o bara spela mot lik som ja?

Anonym sa...

Måste säga att coachen kommer med idel bra kommentarer på den här bloggen!

Anonym sa...

Vadå internt bråk i Djurgårn, någon som vet mer?

Dom satsar väl på eliten, det är snart dax för Norrtull att se upp...

Anonym sa...

Cheeta slåss med KING-KONG, som spelar pingpong. Heja alla levande, döda i "djurkyrkogården".
Klubben för avdankade!

max sa...

som sagt så strejkar difs ungdomar från träningen i protest mot styrelsen.

Anonym sa...

Räcker med att Martin eller Jamie är sjuk på ett av sammandragen så får de svårt att vinna sin trea. Dessutom så har Berg gått ner till Bollmora så inget är givet här. Känns som att de måste få några till bra spelare i truppen för att riktigt tas på allvar.
Hörde också att det var något slags uppror mot Riihonen av föräldrarna... Jobbiga grejer sånt där.

Anonym sa...

Är inte Riihonen någon form av chef även utanför idrotten?

Undrar vad det är man bråkar om, Riihonen löser säkert problemet med sin stora erfarenhet.

max sa...

Så vitt jag vet så är han politiker.

Anonym sa...

Om han är politiker och dessutom ingen gräsrot, så skall det bli spännande att se hur det går.

Det borde ju vara en enkel sak för honom att reda ut, med hans goda ledarskap..

max sa...

har han ett gott ledarskap pga av att han är politiker eller är han politiker för hans goda ledarskap?

Anonym sa...

Ja, det är säkert bara någon upprorsmakare som har startat något som han lär förlora. Kanske är lite av en maktkamp på falcon crest? vem vet

Anonym sa...

Själv tänker jag ha "Falcon Fest", om ni förstår vad jag menar?

Anonym sa...

Ledarskap och ledarskap... Känns mer som han har storhetsvansinne.. Något som iofs de flesta politiker har........

/F

Anonym sa...

Alla oingisspelare i Sverige behövs, lika så alla pingisklubbar. Bra att Norrtull med sin ideolegi finns så att de som vill fortsätta men inte satsa har plats någon stans där de kan ha kul tillsammans.
Hoppas bara att de inte börjar locka med en massa pengar till unga som fortfarande satsar om de inte har en väl fungerande träning.
Kör så det ryker och lycka till.

Anonym sa...

Riihonen är väl inte själv i Djurgården, Mats Hagberg är väl ändå Ordförande i klubben sedan åratal.

Så om inte Tommi Riihonen grejar det tillsammans med kompisen Hagberg så fixar ingen det.

Anonym sa...

Tommi Riihonen är orförande i djurgården och ingen annan... Angående "storbråket" så är det bara lite småtjafs angående en fd tränare i klubben. sånt som händer och går att lösa i varje klubb...

Angående A-laget så kommer bollmora få tugga rejält med grus i nästa sammandrag. En formtoppad fredrik melcher och salim chaboo fanns ej med på gotland, men kommer göra livet surt för övriga lag i andrauppställningen i nästa sammandrag.

Anonym sa...

Vart har Mats Hagberg tagit vägen, ledde han inte Djurgården i många år?

Har han slutat?

Om det bara är lite tjafs så löser Tommi det galant, med sin fina engagerade stil.

Jag tror också Djurgården tar det med sin tunga laguppställning.

Anonym sa...

Har inte Djurgården andra starka spelare i sin uppställning, tänker främst på Tommi Riihonen, Joakim Hellmark och David Lublin.

Ingen av dom borde släppa många matcher i division 3.

Anonym sa...

Nej, man tycker det, men jag tror knappt någon av dem tagit en match...
Jamie kommer inte att spela ett år till för djurgården.

max sa...

kommer han ens att spela en match till?

Anonym sa...

Fantastiska spekuleringar angående Djurgården och deras styrelse. Mycket tankar om både det ena och det andra där det mesta saknar substans.

Fast det är klart, om mitt lag förlorat sina tre bästa spelare över en natt hade även jag varit lite bitter.

Anonym sa...

Vad menar du med
"förlorat sina tre bästa spelare över en natt"

Vilka spelare har slutat i Djurgårn?

Den gamla fina djurgårdsandan räcker tydligen inte till för att hålla kvar spelare i dagsläget.

Vad är det som saknas?

Man kommer ju och tänka på alla fina pingisgamänger djurgårn har försett pingissverige med.

Anonym sa...

Jag syftar på att Nortull inte har sina tre bästa spelare kvar. Eller David Gustafsson är ju kvar men har å andra sidan bara spelat en match vad jag vet.

För att vara övertydlig rättar jag därför mig själv och säger två av deras bättre spelare samt att laget tyvärr verkar ha svårt att mönstra bästa manskap inför sammandragen.

Men låt oss nu fokusera på Saeeds övergång. Bra jobbat Nortull!

Anonym sa...

Lycka till Saeed i din nya klubb. Jag tror du kommer passa bra in det härliga gänget!!

Anonym sa...

Vi är inte bittra över att ha förlorat Martin och Jamie. Vi har helt enkelt tagit en paus i våran satsning och har slutat med matchpremier vilket är förklaringen till att Jamie och Martin inte längre spelar med oss. Att de då valde Djurgården beror på att de är djurgårdare och ser det då som en kul grej att någon gång ha spelat i en djurgårdströja.
Tycker det är synd att de inte spelar i en division de hör hemma i och som någon uttryckte det: "Det är ju mer tragikomiskt än en kul grej att de spelar i en divion 3 klubb" tycker jag var mitt i prick!

Anonym sa...

Med tanke på att Djurgården är en så trevlig klubb så kommer dom säkert att stanna där flera säsonger.

Djurgården har väl stora ambitioner att klättra i seriesystemet. Det har dom goda möjligheter att göra nu.

Hoppas det fixar sig med ungdomarna bara.

Anonym sa...

Ja, lycka till! Men det kommer knappast att bli gratis...

Anonym sa...

Pengar är nog inga problem för Djurgårn, sponsorerna står säkert i kö.

Med den styrelsen man har idag så kommer det här att gå som en dans.

Undrar vilket deras nästa nyförvärv är, det kan ju bli en till från Norrtull kanske.

Anonym sa...

spårvägen kanske? södertälje? ängby?

max sa...

jag hat nu suddat ut ett par meddelanden om vad jag tycker om detta men då jag är under andra krafter än mina sinnen klarar av så väntar jag till imorgon på att svara på de befängda saker som dessa saker som dessa kommentarer bjuder på ibland.

Nu var jag tvungen att sudda igen..

Ni som håller på dif är bara för roliga.

Anonym sa...

Du Max, vad menar du med att vi som håller på djurgårn är roliga?

Jag tror ärligt att fler från Norrtull kommer att spela i djugårn i framtiden, de betalar nog rätt så bra!!

Om några år är djugårn säkert i superettan, de du Max, sug på den!!

Anonym sa...

Finns en låt av uggla som heter kasta pärlor åt svin, gör om den till kasta pärlor till schimpanser så får man en liknelse om Jamies övergång.

Anonym sa...

Ahahaha, den var bra!

max sa...

Till herr anonym,

Djurgården kan säkert spela i superettan om ett par år det är inte omöjligt på något sätt.

Jag är tror dock att man kommer få svårt att etablera sig då inte har vanan att vara där. Det fick vi själva uppleva förra säsongen.

Det är mycket mer ordnande än vad man tror med ett superettan lag än vad många tror, iaf om man ska etablera sig.

Vilka som sitter i styrelsen för djurgården är jag inte säker på men de gör säkert ett fantastiskt jobb men jag undrar om det verkligen är så att sponsorer står på kö.

Angående att flera norrtullare komer att byta till Djurgården så är det ett mycket lustigt påstående som helt saknar grund, vem skulle det vara?

Anonym sa...

Instämmer helt med Max! Den enda möjliga anledning att en Norrtullare skulle byta till Djurgårn är att de
1) Erbjuds en ansenlig summa pengar
2) Är Djurgårdssupporter

Annars kan jag inte se en enda anledning faktiskt...

Så: Dream on!

Anonym sa...

Läser alla inlägg och kan inte låta bli att undra...är det verkligen så att det bara är loosers som håller på med pingis???

Allvarligt talat, dem flesta här är vuxna människor, har ni inget viktigare i livet än att slösa energi på oviktiga saker??

Pingis är kul, låt oss spela, och har "du" inget smart att skriva, låt bli för då framstår "du" som dummare än vad du egentligen är!!!

max sa...

jag kanske är dum nu..

Men vad är smart och vad är viktigt?

Pingis är enligt en del till och med roligt att prata om inte bara att spela.

För mig personligen så är det roligt att det blandas högt och lågt i diskussionerna.

Anonym sa...

Pingis skiljer sig inte från andra sporter när det gäller att vilja ha det bästa laget.
För de som tävlingsspelar är det en naturlig del i hela grejen att man vill nå framgångar annars så kan man bara hobbyspela istället.
Så jag förstår inte vad du angriper egentligen?
Jag menar inom fotbollen så är ju hat och hån fotbollssupportrar emellan ett accepterat samhällsfenomen så återigen, vad är det som är så barnsligt??

max sa...

kan inte ni anonyma ha ett kort nickname så blir det lättare att följa med i diskussionen..

det är ju också anonymt.

Anonym sa...

Det ser väl alla att det är Pierre på ordval och sättet att skriva att det är han som tycker att "vi är vuxna människor"...

(Shit, jag har inte tid med det här idag egentligen, måste jobba..)

max sa...

absolut inte pierre..
dels undertecknar han men sen finns det fler saker i texten som säger mig att det inte är han som skrivit det.

jobba nu Jocke.

Anonym sa...

jag har inte skrivit nått idag än jocke lilla jobba på nu!!pierre

Anonym sa...

Nej, sorry Pierre, fel av mig, du använder aldrig kommatecken så det borde jag tänkt på...

Anonym sa...

Jo förresten, pratade just med Melcher från Djurgården och han vill börja träna med Norrtull nu.
Blev väldigt entusiatisk över att höra att Mick, Ankarcrona och Esbati lirade här.

Anonym sa...

fast öhman ja har mina aningar vem det är men det håller ja för mig själv/pierre