fredag 30 november 2007

Bloggstatistik

Lite stats så här på fredagen:

Könsfördelning
95% av besökarna här är herrar
5% av besökarna är damer

Spelstandard
14% av besökarna är elitspelare
28% av besökarna är Klass 1
42% av besökarna är alltså Klass 1 eller högre.

Besökare
622 unika besökare om dagen i snitt denna vecka
359 återkommande besökare om dagen
Måndagar är den mest besökta dagen
Lördagar är den minst besökta dagen
15,5% av alla besök sker mellan 21-23

Länder, flest besök
Sverige
Danmark
Norge
UK
Tyskland
Finland
Taiwan (spenderar mest tid per besök i snitt)
Luxemburg

Sverige och städer
Stockholm
Göteborg
Helsingborg
Södertälje
Växjö
Malmö
Linköping
Västerås
Borås
Tranås
Söderhamn

Tid och sidor
3,07 sidor per besök
5min 44 sek i besökstid i snitt (om man inte byter sida någon gång så räknas det som 0sek vilket gör denna tid lite missvisande)
19% stannar i 3-10 minuter
12% stannar i 10-30 minuter
4,2% stannar i mer än 30 minuter

Trafik
37% i direkt trafik
37% från hänvisningswebbplatser
26% från sökmotorer

Hänvisningswebbplatser
47% från pingis.nu
13,6% från Facebook
8% från Svensk idrott (alla klubbar med länk via svensk idrott)
5% från Partillepingis
5% från Bloggtoppen

Sökmotorer
98% från google

Sökord
14% pingisfan
9% pingis anger
6% pingis anger management
5% pingis blogg
3,7% anger blogg pingis
3,6% Pierre Lönn
sedan en massa små sökord

Nu vet ni lite mer om er själva och den blogg som just nu den femte största sportbloggen i Sverige, strax efter Hammarbyfotbolls blogg.

Lördagen den 1/12 klockan 16.30 så ligger bloggen på en fjärde plats och då strax före hammarbys lilla fotbollsblogg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

ahahahahaa, sjukt kul att pierre lönn använts som sökord

max sa...

fler som söker på Pierre än på mig. :)

Anonym sa...

hmm ja vet om det för en tolvårig kille kom fram till mig på min träning o så sa han ja goggla på dig o då kom det fram en blogg där folk säger att du o tomas bennborn e osportsligast i hela stockholm! hur gör man som tränare i det läget? byter namn kanske haha nää ja låter grabbarna inse från början att det finns massa skumma pingistyper i sverige o att ja e en av dom! men ändå skumt att max får mindre

max sa...

anonym,
Då jag inte vet vem du är så kan jag inte svara på detta.

Om du tycker att jag är mer osportslig än vad du är så hade du kunnat rösta på mig när det begav sig.

För att förklara för dig hur det fungerar så går det till så här:

Jag föreslår en kategori tex vem slår hårdast i sverige.

sedan nominerar läsarna personer.

jag sammanställer sedan en sådan lista och lägger upp för omröstningen.

Sedan röstar läsarna på vem de tycker ska vinna.

Så om du kom högt upp på en lista så är det för att folk tycker något om dig inte att jag tycker något om dig.

Är du besviken på att hamna högt upp på en lista över vem som är mest osportslig så bör du kanske se över hur du beteer dig.

Hoppas att du hängde med.
Mvh

Anonym sa...

haha max nu hängde du inte med riktigt! ja menade att folk inte sökte på dig istället för mig pierre!

max sa...

jaja.. hängde inte med riktigt.

Anonym sa...

hmmm

Anonym sa...

Pierre e' skööön...