söndag 25 november 2007

Tävling i Väst

Kalle Relfsson vann klass elit och klass 1 oseedad......

I Elit vann Kalle över Permevik med 3-1. Permen hade tidigare på dagen slagit Kalle i klass 1 poolen...I Semi var Marcus Svensson och Henrik Drotz.

En ryggskadad Svanslös, Henrik Fihn, Joakim Carlsson- Lindström och Doktor Wallgren var i kvarten.I klass 1 vann Relfsson över den för dagen hete Joakim Carlsson i finalen. Semi för Åke Ström och kanske Drotz?
Bloggaren - doktor Wallgren åkte i åttondelen mot Drotz och Svanslös åkte ut i poolen.
Svanslös - som var toppseedad vann först med 3-1 mot klass ettan Patrik Fihn men vid 6-2 till Svanslös i andra sätt mot Mattias Johansson fick svanslös ryggskott eller skott i ryggslutet och fick bara en boll till- trots smygkämp.

Åkte ut på kvot i 3 poolen.Kan bli ett längre speluppehåll för Svanslös som haft denna skada för 3 år sedan.

Klass 2 vann Erik Olmsäter Partille.

Ett suveränt arrangemang! Inga incidenter

Se Partille Pingis hemsida och forum under tävlingar
http://forum.partillepingis.se/viewforum.php?f=3&sid=2c7e769f15cf9a08994bb71f5c1af501

39 kommentarer:

Anonym sa...

trist pelle hur många poäng har du kvar? ja e själv skadad nu så ja ska ta en månads break! du får gå upp senare nästa vår då

Anonym sa...

Troligen 34 kvar.Dessa lätta poäng ser ut att bli svårfångande.

Det tråkiga är är när jobbet lättar om tre veckor det inte går att träna. Överväger en längre utlandssemster till Thailand, Egypten eller Holmarna.
Ska försöka hitta tid till lämplig medicinsk utbildad person. Nu dricker jag konjak- dels för att dämpa smärtorna och dels för att må bra!
Tack för omtanken Pirre!

Anonym sa...

Vad består Pirres skada av?

Anonym sa...

handled e väl den jobbiga delen har haft den sista två månaderna men nu har det blivit värre idag plus så har ja problem med nacken nu så vila en månad minst! drinkar o sol e fin medecin pelle!

Anonym sa...

Ja Du Pirre. Vi äldre spelare slarvar säkert även vi med fysträningVi får räkna med skador.
Jag är glad att varit skadefri i två år nu.Därav de relativt hyggliga framgångarna för min ålder i pingishagen Kör ingen fys och springer två gånger per år - men tränar pingis frekvent när jobbet tillåter.
Har märkt att när jag jag inte hinner träna under en period blir det skador!!! Eller om jag tränar för mycket!

Själv mår jag bra om jag tränar ofta men inte inte så hårt eller länge!
Hur gör Du Pirre?

Anonym sa...

fysträning vet ja inte va det är pelle o pingis blir några halvslöaträningar ibland det e nog matcherna som tar musten ur mig haha. alla dessa matrialare hade tre stycken idag vann dom 2 första men sen orka ja inte lr kroppen gjorde ont helt enkelt o ja e bara 34 hehe

Anonym sa...

Kalle Relfsson var outstanding idag.Permen slog honom förvisso i kl 1 poolen men var numret mindre i HSÖ finalen,1-3. Kalle spås en lysande framtid.En mycket seriös och sympatisk kille.Inte en tillstymmelse till överkaxig och fantastisk att träna med.Unnar honom all framgång.Ett riktigt föredömme !

Får vara nöjd med dagens resultat.Förlorade enbart mot forna klubbkamrater i Lerum som kan mig utan och innan. Dagens match var semi HSÖ Permevik-Marcus Svensson. Otroliga drive-dueller och mycket smash mot plock. Tror knappast Jonte orkade köra ner till Helsingborg efteråt! Det vart nog fru Permevik bakom ratten.

Anonym sa...

Konjaken biter även på en snart 53 årig kropp- trots knivarna i ryggslutet. Det blir bättre sen!

Pirre - överväg 2 veckor på holmarna. Löpning runt öknen två gånger per dag. Max 6 öl per kväl så inte handleden tar skada!

Alternativ - thaimassage!!!
Har en bra ursäkt att ta thaimassage ett par gånger i veckan framöver
SKÖNT - vackra brudar- och säkert nyttigt! Kan ju säga hemma att läkaren ordinerade thaimassage....
Få ser vilka inlägg det blir efter nästa smärtstillande konjak...

Anonym sa...

haha akta pelle så inte max censuerar du e rolig du!

Anonym sa...

Pelle Hägglund är roligare

Anonym sa...

Svansös dricker mer konjak

Anonym sa...

Kan förresten avslöja att Svanslös vann 1 !! boll för att gå vidare från poolen i HSÖ !! Han hamnade i en 3-pool Soch där hände det otroliga !! Den tredje spelaren i poolen Mattias Johansson var tvungen lämna hallen och åka hem ! Svanslös övertalade honom dock att först lira EN poäng mot invaliden Pelle innan Mattias tackade för sig!Därmed ståtade Svanslös med en seger och 2 friska poäng.Inför kvarten resonerade sedan Pelle högt:Jag lämnar w.o om jag inte får möta Classe.Mot honom kan jag bara stå och peta och ha chansen ändå!
Pelle Svanslös är kungen och han ämnar snart komma ut en blivande Best Seller bok inom pingisen.Vill du berätta om den Pelle ;-) ?

Anonym sa...

12 poäng skulle det vara som Svanslös fick.Den 3 poolen vanns f.ö av Marcus Svensson som invaliden Pelle lyckades lura ett setb utav.Hur gick det till Pelle !?

Anonym sa...

Min och doktorns väg till elit!
Utkast till beställer - på begäran!

Kapitel 1
Tävlingsstrategi - Välj rätt tävlingar och rätt tävlingstillfälle.
Vid tveksamhet gör analys
- Tidigare upplägg och resultat
- Kontakta doktorn
- Låt doktorn ringa eller maila
- Håll koll på ditt eget jobbschema - och kombinera görna resor

Välj bort ranking A-tävlingar!
Tävla mycket runt stockholm där det är stort startfält och lätt att ta många poäng.

Kapitel 2
Säkerställ administrativ förmåga.
Regler är regler.
Rätt lottning kan ge bonuspoäng
Protestera mot lottning som ej följer regler - om lottningen ej är fördelaktig. Om du ej vill stöta dig med arrangören - använd doktorn!
W-o vad är det 11-1, 11-0.11-0

Se till att tävlingen har rätt sammanlagd tävlingspoäng. Flera arrangörer skriver ej in rätt klasstillhörighet.
Hjälp dom eller be doktorn hjälpa arrangören! Du tjänar poäng!

Kapitel 3
Pingisresultat och pingisförmåga
Något överskattat i detta anförande.
Vilken som helst medioker klass3 bloggare kan bli elit via en bra startegi och administrativ förmåga.
Extra råd om det behövs:
Träna serve och serveretur- vem vill? Inte oldboys!
Spela på motståndarens svaghet- skit i egen styrka!
Ta en löptur per kvartal - tävlingsdagarna är långa

Boka ej Ålandsbåtar för tidig - Du kan tvingas lämna WO när viktiga poäng står på spel!


Kapitel 4 Utveckla din egen pingis
- Delta i utvecklade bloggar på nätet. Du lär dig mycket pingis och dina motståndares svagheter!
- Ta ledigt och festa på SOC
- Du lär dig mycket.
- Åk på pingissemester på Gotland och Öland. Du kan kombinera nöjen med matchträning samt fotarbetsträning på Strand Borgholm

Kapitel 5
Undvik Skador. Allsidig träning
- Gå på Thaimassage
- Träna fotarbete på discotek
- Bli mjuk i kroppen via
mousserande drycker

Kapitel 6
SKIT I DEN ÅLDER - mental träning
Du är fortfarande snabb, har en fantastiskt känsla, uthållig, SMART, TAKTISK, ser motståndarens svagheter, REAKTIONSSNABB och snygg samt tjernas förstaval

SKÅL
En aning dragen svanslös som dock känner mindre smärta i ryggslutet -för tillfället!

boss sa...

Kul om Relfsson är på G igen. För ett år sen var han självklar Sverige-tvåa i juniorklassen. Sen hände nåt o han dök rejält. Vad hände, för efter det så har han inte synts till högt uppe i prislistorna så ofta?

Anonym sa...

Ho Ho Ho Svanslös ! Du är för underhållande !! Men glömde du inte Kapitel 7 : Om du får möjlighet kvällen innan, sup ner eventuella motståndare.Om de knusslar så bjud !

max sa...

det kommer att få bli ett eget inlägg av detta imorgon..

Bra kommentarer ska läsas av alla!

Anonym sa...

Några kapitel samt innehåll i andra måste finnas kvar.
Annars köper ingen boken = Ingen bestsäller!
Lovar några kapitel med framgångsfaktorer i den högre skolan!

Anonym sa...

jag körde faktisk hem classe men idag känns det att man inte är någon tonåring....hehe..kom knappt ur sängen.
Vill bara instämma i din analys av unge Relfson....jäkligt duktig kille med rätt attityd...han unnar jag all framgång. Hoppas nu att din rygg blir bättre Pelle...som sagt det finns ju thaimassage;), till slut hoppas jag att Marcus "Mackan" Svensson har lika ont i kroppen som jag har idag...hehe

Anonym sa...

Har inte råd med konjak, men jag läste att det är inne att "snorta" vodka! OBS!!! Kan vara farligt för idrottsmän och gemene man, men det som är inne, kan väl aldrig vara ute?

Anonym sa...

Snorta vodka? Fan va full ja blev!

Anonym sa...

Så får man väl inte göra? Eller hur? Förlåt, menar inget illa.

Anonym sa...

JAG STARTAR ETT KRIG MOT ALLT, OCH ALLA!!! VODKA BLIR EN "MOLOTOV COCKTAIL".

Anonym sa...

Ni gafflar... om knivar! Det är skedar jag saknar!

Anonym sa...

Undrar vilken Pelle, man ska bjuda upp till dans? Svanslös, chanslös, fredlös, menlös eller skedlös?

Anonym sa...

Det är ingen av dom andra! Jag, det är jag som ska dansa!

max sa...

ta det lugnt med spriten pojkar..

Anonym sa...

Men... Jag har ju inte gjort något? Eller...

Anonym sa...

Hatar den elake katten Måns!

Anonym sa...

Nu e allt kört...

Anonym sa...

Kortslutning igen!

Anonym sa...

Jag orkar inte mer...

Anonym sa...

Det är inte mitt fel att världen ser ut som den gör?

Anonym sa...

Jag skiter i allt...
ALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag skiter i morsan och jag skiter i farsan - jag tror jag skiter i allt - men det skiter jag i

Anonym sa...

Hur fan ska man kunna plugga in guran å kompa till dej Magnus?

Anonym sa...

Hur kan jag överhuvudtaget existera?

Anonym sa...

Ovädret kommer från väst.

Anonym sa...

Öppna landskap...