onsdag 21 november 2007

Vårdkasen

Måste ju säga att Klass 3 ser intressant ut.

Det är en nostalgikick att läsa startlistan med spelare från Tullinge och Ösmo som jag härjade med i typ div VIII för en herrans massa år sedan.

Andra filurer i startfältet är ju annars Inge Engdahl, mer stressad man får man leta efter. Som vanligt kommer det att vara en massa killar/gubbar med konstiga grejer men jag är redo för det.

Två spelare jag tror kommer att gå långt är Nosrat Safai som jag tror vinner hela skiten och Tommy Gustavsson (fyra nyanser av brunt ni vet). Känner igen Kebnenamnen Anders Johansson och Lennart Wikberg men minns inte om de är bra.

Det finns en hel del rävar i startfältet med lustiga spelstilar och slag så det är bäst att vara på tårna, Magnus Skarbo har ju i många år sagt att han vill möta mig och nu får han kanske chansen nu när vi är i olika klubbar.

Klass Elit/1
Förutom de seedade så kommer nog Sandell och ställa till problem. Andra skrällspelare är Höglund, Eriksson, Bergx2, Roslund.

Att Kassakon vinner är självklart och att han spelar mot Otto är det inte speciellt höga odds på.

Ska bli kul att se vad Norrtullarna lyckas med, har de något att säga till om?

32 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag vi ska sakta i backarna. Roslund kan du väl inte kalla skrällspelare? Vore en bragd om han tog sig ur poolen...=/
Finns en del som kör över honom for sure. Kan dra några exempel, Martin Andreasson samt hela norrtullgänget förutom Jocke. Ledsen Jocke, inget ont menat.

Anonym sa...

Flyttar över mitt tips från i går hit:

Vårdkasen tips
HSE/1 1Kassakon2 Otto 3-4 Svanen/Ostad 5-8Kjellström/Debuire/Sandell/Höglund
HS2 1Anders J 2Lennart W 3-4Safai/Oppenheimer5-8 S Moskowitz/Riihonen/Chabo/J Hellmark

Anonym sa...

Roslund gå långt?? DEt var nog dagens skämt iallafall

HAhahahahhaah

Anonym sa...

gilles o kjellström tror ja inte på finns andra som e stabilare i startfältet

Anonym sa...

tycker max ska tippa för han brukar kunna tippa bra!!!!!!

Anonym sa...

Glöm inte bort att jag slog Daniel Åström i förra elittävlingen jag var med i! :-) Så en dark horse måste jag väl ändå få vara..

max sa...

svårt att tippa om man inte vet poolerna så jag hoppar det förrutom det jag sagt i inlägget.

Anonym sa...

Oppenheimer går aldrig till Semi men jag tror som du att Lennart och Anders möts i finalen. Tror Silver går till Semi om han inte blir utslagen av Kassakon innan. Sandell tror jag blir utslagen tidigt.

Anonym sa...

Fyra nyanser av brunt pallar inte kondismässigt att spela mer än 4 matcher i samma turnering...

Anonym sa...

Jag håller på Inge!!!

Anonym sa...

Har inte Öhman slagit Ilirian K? Minns iaf en tuff match mellan dom en gång i tiden

Anonym sa...

håller med max om att det e svårt o veta poolerna o så! det e ganska öppet vilka som går till typ kvarten! men till semi e det bara 4-5 spelare som har kapacitet o slå ut nå av dom 4 högsta seedade spelarna! tror att ja själv går till kvarten om ja slipper sebastian silver e nog den bästa oseedade spelaren! dom andra bra oseedade e ja obesegrad mot i år!
e nog bara svanberg aidin o otto ja lagt mot i startfältet i år!!!!tror inte alla kommer till start heller så vi får se va som händer!

Anonym sa...

vill gärna spela mot öhman skulle vara kul!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Ja, hoppas att vi möts Pierre!

Anonym sa...

Varför tycker folk att Silver är bra? Har han vunnit mot nån bra spelare? Tror han ryker i poolen.

Anonym sa...

2-3 i ängbys sommarpool, pierre

Anonym sa...

vikket skojjeri Nosrat klass 4a??? 2 ar sen hadde han poang i klass 1 nu e han helt plostligt klass 4, ska nog gora comeback i klass5 sjalv! fylla pa foradet med Pingisfodral och 149 kronors stommar! Hur kommer detta sig? ytterligare en sak att kalga pa hos forbundet Max, plus "ruben" Rubensson lirar klass4 och klass 3 varje ar vinner stora tavlingar men gar inte upp en klass

Anonym sa...

Man kanske kommer undan med att lira pojkar 11 till och med?

Anonym sa...

lennart wikberg är bra

Anonym sa...

Silver slaktade Millbert i serien bland annat...

Anonym sa...

Jag håller Pierre som favorit i vårdkasen, han e ju obesegrad i år mot de andra seedade spelarna.

Jag tror inte furustig är med i Elit så där kan du simma lugnt. Har för mig att du torskade mot honom med 3-0 för några år sedan i vårdkasen.

Anonym sa...

haha ja vinner inte det gör kassakon mot ottosson i finalen!! claes furustig slog mig för kanske 5-6 år sen stämmer bra det! men i år vann ja 3-0 alla fall haha

Anonym sa...

ps ja e inte obesegrad mot alla ottosson svanberg o ottosson har slagit mig o ja la mot emil roslund med 2-3 e varm blöt dag i källaren på ängby höstpool! men tyvärr emil ser inte dig som en av favoriterna!!!!du får va en dark horse

Anonym sa...

jonas nordin vinner elit klass1

Anonym sa...

Nordin kanske vinner, men inte i pingis.

Anonym sa...

Vem e det nu som gagar massa skit? Du anonym, för det första jag kommer inte vinna Elit/klass 1, sen så har jag knappt en träningstimme i kroppen dom senaste månaderna så babbla inte så mycket! Att Kassakon vinner e lika säkert som att Max inte vinner klass 3.....:.)))

//Nordin

max sa...

50/50 alltså Jonas..
:)

Anonym sa...

haha det var verkligen blött då, för oss båda. ser inte mig själv heller som favorit, alltid skönt att vara underdog.

Anonym sa...

Nordin behöver ju inte träna, tror på honom ändå...:-)

Anonym sa...

Som tur är dyker nog inte Tommy upp på söndag. Han har seriematch. (sluta snacka "skit" om Tommy för övrigt) Nosrat vinner förstås lätt. Men sen får vi se där bakom. Jag kom trea förra året, åkte mot Birkhammar. En favorit-tävling.

Anonym sa...

Jag snackar klass 3 alltså. Birkhammar är, liksom Nosrat, också en som inte hör hemma i klass 3 för övrigt.

Anonym sa...

Tips klass 3 söndag
1 Anders J 2 Lennart W 3-4Nosrat Safai/Håkan SigrellT 5-8 T Wall-/Per Sigrell/Hasse J/Johan R