tisdag 20 november 2007

Elitserien omg 4

Här kommer mitt tips inför kvällens matcher.

Rekord-Söderhamn 1-5
Borde bli en stenhård match då Chen Jian förmodligen inte släpper någon. Har däremot hört att Söderhamns Japan börjat limma igen vilket kommer höja hans kapacitet. JP har visat fin form på sistone och likaså har Nordberg. Tror att andrauppställningen avgör för Söderhamn.
Edit: Chen Jian är bortrest och därför ändrar jag mitt tips, det kan dock lika gärna bli en nolla för hemmalaget.

Eslöv-Lyckeby 5-1
Eslöv är för starka då jag tror att Lyckeby fortfarande inte kommer att ställa bästa lag på benen denna gång heller trots att kinesen är på plats. Axelqvist spelade stundtals väldigt bra i helgen men han har inte övertygat i elitserien så vi får se.

Falken-Gröstorp 3-5
Avgörandet kommer i matchen mellan fyrorna i respektive lag. Vinnaren där avgör matchen. Gröstorps förstauppställning lägger grunden för seger även om Falkens Gao Wei kommer att sno sina bägge matcher så slutar det med en skåneseger.

Halmstad-Warta 5-2
Warta saknar lite i förstauppställningen och då räcker det inte när Halmstad har Henrik Olsson på andrabordet. Borde jag tro mer på Warta?

Ärtemark-Spåret 4-4
Jag tror att spåret sliter till sig en poäng. Egentligen så skulle jag kalla Ärtemark favorit då Wang Jianfeng såg bra ut i helgen och att de dessutom har ett antal vassa spelare och inte någon svag länk. Tror dock att Spåret kniper en pinne efter mycket jämna matcher. Allr talar för Ärtemark men jag håller mer på spåret så därför kommer tipset där. Kom igen nu Källberg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry maxen men rekord tar nog inte så många pga att chen är i kina och spelar kinesiska mästerskapen.

max sa...

va fan!!!

Är det fler kinurler som är borta?

max sa...

Det borde drabba eslöv åtminstone men kanske även de anrda, någon som vet?

Anonym sa...

anonym hade rätt :D // en annan anonym

Anonym sa...

hur fan kan svenska bordtennisen få det till att när man vunnit 3 set så kan man endå spela klart det sissta :S
A3 Gao Wei B3 Hindersson Mikkel 7-11 6-11 11-9 8-11 11-8 varför spela dem det där sissta settet när gao wei vann titta resultaten på SBTF så får ni se !