söndag 25 november 2007

Uttagna spelare Finlandia open

Intressant att se vilka somm blivit uttagna för denna tävling. Inte att det är fel spelare som blivit uttagna men att klubben släpper en viss spelare.

Simon Arvidsson är uttagen till denna tävling och det ju kul för honom men det som jag ser som intressant är att samtidigt så spelar hans klubb Carlstad en fruktansvärt viktig match i superettan mot Stratos på hemmaplan.

Om man nu släpper Arvid utan att han hinner hem till matchen så begår man enligt mig ett stort misstag. Arvid har överlägset bäst kvot i Carlstad, han är faktiskt den enda med pluskvot i laget. Utan honom blir det en mycket jämnare match då det enligt mig är snudd på garanterat att han vinner sina två mot Stratos. Ljones och Bergman kommer nu att få en otroligt tung uppgift även om jag fortfarande ser Carlstad som favoriter.

Den stora vinnaren i detta är Enig som om de förstärker laget med "ryktenas man" kommer att ha en mycket bättre andrauppställning än nu när de saknar en vass fyra, dessutom kommer deras första uppställningen kamma hem en hel del poäng.

Om inte Carlstad vinner dubbelt mot Stratos så är det stor chans att de åker ur serien och det hoppas/antar jag att de har koll på för sin egen skull. Styrelsens ordförande är Arvids pappa och jag hoppas att styrelsen inte styrs för mycket hans intresse av sonens utveckling om det sker på klubbens bekostnad.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bestämmer inte om Arvid får tillåtelse att spela en tävling samtidigt som en seriematch. Det är en fråga för lagledaren i laget att säga ja eller nej till.

/ Arvids pappa

max sa...

bra!

Men styrelsen har väl en plan för a-laget och då så ska väl lagledaren vara den som verkställer det som ligger i styrelsens intresse för a-laget och den plan man har för sin seniorverksamhet?

Anonym sa...

Reglerna ger väl en möjlighet för klubbarna att ändra speldag på grund av landslagsuppdrag.
Så enkelt måste det vara. Vill Carlstad ändra har dom rätt att så göra?
Eller har jag fel?

max sa...

då borde de göra det.. men det kanske Arvids pappa har koll på?

Anonym sa...

Är han uttagen av SBTF så är det ok att flytta matchdag.

max sa...

Bra tips till Carlstad!

boss sa...

Tveksamt om det i såna här fall räknas som uttagning av SBTF. Det är väl Riget respektive olika klubbar som skickar spelarna. Det är ju inget landslagsuppdrag.

Anonym sa...

För att man ska få flytta måste det vara förbundet som betalar, inte RIGET eller klubben, då e det kört med flytt om förbundet ska följa sina egna regler...

Anonym sa...

Måste man vara så formell...