torsdag 29 november 2007

Kalven

Jag kallar Kristian Karlsson för Kalven. Varför? För att det tar för lång tid att skriva för och efternamn på honom.

Tidigare så kallade jag honom KK men det är ju i inget bra smeknamn så när jag såg hur han värmde upp för sin elitseriematch mot Spåret så påminde han mig om en kalv på grönbete, därav Kalven, ok?!

Här kommer ett klipp från hans uppvärmning. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Detta är ingen kritik mot Kalven utan snarare en tribut. När vi kommer in så har han tokvärmt och det är det som fångat min och givetvis Mikas uppmärksamhet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

haha hans livs uppvärming slutar med 1-3 :) Han ska gå in ouppvärmd!

Anonym sa...

jag förstår inte varför inte fler värmer upp ordentligt innan match.

Anonym sa...

Kristian är grym.... av alla våra ungdomar så är de nästan alltid han som lyckas bäst internationellt, medans tyvärr många andra viker ner sig då de vankas allvar.....//Wilén

Anonym sa...

Har ni sett att Rekords Chen Jian var i kvarten i kinesiska mästerskapen igår ?! Där hade han dessutom 2-0 i set på Wang Liquing !

Undrar var kalven värmer upp på lörd.. I Gröstorp inför elitserien el. i Söderkulla inför div.1 södra ??

Anonym sa...

eftersom chen är bortrest blir det nog elitserien..

Anonym sa...

Står i Helsingborgs Dagblad att Chen spelar lörd iaf...

http://hd.se/sport/2007/11/29/detta-kraevs-foer-att-gaa-vidare-i/

Anonym sa...

Och även på Rekords hemsida :

Det var sista matchen utan Chen, och Chen behövs naturligtvis för att Rekord skall börja ta upp kampen om poängen i kommande matcher. Efter kvällens match är Rekord sist i tabellen, ett läge som förhoppningsvis kommer att förändras framöver. Kommer att kräva en del, Chen själv klarar ju inte att förändra det, utan krävs att hela laget hittar ett vinnande spel igen.

Och det kommer de säkert att göra. Förhoppningsvis redan i nästa match som spelas borta mot Gröstorp/ Österlen den 1:e december.

Anonym sa...

Alla som går till kvarten i kinesiska mästerskapen blir erbjudna en plats i det nationella tränings centret i Bejing. Där tränar de 50 bästa av varje kön från Kina.

Anonym sa...

Kristian borde inte få spela i Råå då Rekords match är en flyttad match.