måndag 23 februari 2009

Elitserietipset

Gröstorp-Falkenberg

Väldigt viktig match för bägge lagen. Falkenberg är storfavorit. Nedan kan ni läsa mina tips i en mängd matcher samt oddsen från www.golfnbet.com på mina tips.

För den som vill läsa ännu mer om just Gröstorp mot Falkenberg och mina tankar om den matchen så har jag skrivit ett litet inlägg här.

Hong-Nilsson 2
1.50
Nilsson är för bolsäker för Hong och sliter därmed ut Hong.

Hong-An Shu 1
1.85
Blir tufft men jag tror på Hong

Hindersson-Rydén 2
1.22
Rydén är stabil och har vunnit enkelt två gånger mot Hindersson

Hindersson-Asmussen 1
2.00
Oddset lockar och då det är en jämn match på förhand så får den yngre dansken mitt tips.

Ohlsson-Rydén 2
1.17
Rydén är numret för stort för Ohlsson, rent språkligt alltså.

Ohlsson-Asmussen 2
1.60
Ohlssons odds lockar i denna match men jag tror mer på en hyfsat formstark dansk.

Inga superspelbara odds denna gång och ganska hög riskfaktor på de flesta matcherna. Om jag skulle lira en dubbel som skulle ge ett OK odds så skulle jag lira:

Ohlsson-Rydén 2
Hong-An Shu 1
Denna dubbel skulle ge 2.16


Kom ihåg att inte spela med pengar du inte har råd att förlora.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Max, hur tror du det kommer bli med Gröstorp nästa år? Hur stor publik har Askim? Vilket lag hade varit roligast att visa i tv? GIF är svaret :)

max sa...

Jag hoppas att Gröstorp fortsätter sin verksamhet då de har sveriges bästa publik enligt de flesta.

Kan bli svårt att driva verksamheten på sikt om inte återväxten säkras.

Ohlsson och Nilsson är hemmasöner men när de slutar måste man ha nytt från trakten och det ser rätt tunt ut.

Anonym sa...

Får du betalt för att göra reklam för goldnbet??

max sa...

gör jag reklam för dom?

Anonym sa...

an shu kommer vinna över hong som fortfarande saknar tempo

Anonym sa...

Enligt Ystads Allehanda idag är det gustavsson sista match, vem skall du citera i framtiden Max? Kommer sakna uttalande, tycker de höjt pulsen på pingisen lite, håller du med?/PEO

Anonym sa...

Enligt Ystads Allehanda idag är det gustavsson sista match, vem skall du citera i framtiden Max? Kommer sakna uttalande, tycker de höjt pulsen på pingisen lite, håller du med?/PEO

Anonym sa...

Så som Hong så ut sist mot Warta kan han väl aldrig räcka till mot tex An Shu ? Helt annan spelare mot i fjol och rätt otränad . Säger klar fördel An jag ! Sedan kändes Hindersson så oinspirerad och håglös sist att han väl inte heller räcker ? Skulle spela mot honom med om jag nu spelade.
Hyffsad fotboll ikv och imorrn.Nervös inför Real Maxen ?

max sa...

C,
Som jag trodde så vann Hong en jämn match mot An Shu.

max sa...

Jag satte 3/4 av fyra matcher men framförallt satte jag mitt speltips så de som följde det är bara att gratulera.

max sa...

C,
Är taggad för Pools vinst mot Real.. kollar först spåret mot Ärtemark men efter deras 5-0 så blir det nog CL i fotboll och Pool.

max sa...

Anonym 09.26,
Jag ska nog låta Peter G kommentera varje omgång här på bloggen, peters hörna kanske jag kallar den där han får såga fritt.

Anonym sa...

Sågen Gustafsson borde verkligen ha en egen blogg. Såga allt och alla hela tiden.