måndag 2 februari 2009

Tre omgångar kvar

Rekord-Spårvägen
Monrad och Zöögling har inte möte på ett tag och de var säkert bättre bägge två senast de möttes men Zöögling har ett statistiskt övertag spm jag tror att han behåller även efter denna match. Däremot har Gao Wei 3-0 på Zöögling. He Haijin har inte bra statistik mot Rekord men är i bra form och kan säkert ta en match denna gång.

Rekord har svårt mot Spårets andrabord och deras räddning denna gång kan bli Christoffer Petersen men jag tror inte att han rår på både Äpplet och Wall, fördel Spåret.

Mitt tips 5-3 till Spårvägen

Mariedal-Halmstad
Som vanligt tippar jag emot Mariedal. Halmstad har en av seriens bästa spelare i Huang Dawei och dessutom en av dom med högst kapacitet i Wang Yin Zhou, när de dessutom har ett mer rutinerat andrabord kan jag inte se annat än att Halmstad plockar detta ganska lätt.

Varningstecken för en formstark Hampus Söderlund som senast slog Henrik Olsson i raka set.

Mitt tips 5-1 till Halmstad

Söderhamn-Falkenberg
Söderhamns förstabord är oerhört starkt och dominerar Falkenbergs. Andrabordet är jämnare men kvotmässigt en positiv övervikt för hemmalaget. Asmussen måste spela upp sig om Falkenberg ska ha en chans och dessutom krävs det att Rydén spelar bra han med.

Fördel Söderhamn i en match som kommer bjuda på många bra matcher kan jag tänka mig.

Mitt tips: 5-3 till Söderhamn

Ärtemark-Eslöv

Mitt tips 5-0 till Eslöv och 13 åskådare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fördel Söderhamn i en match som kommer bjuda på många bra matcher kan jag tänka mig.

Ser du nå fel i den meningen herr Max

Anonym sa...

haha
du hade ju tagit i lite för mycket i antalet åskådare i matchen Ärtermark- Eslöv där hela 11 åskådare kom för att se de kommande svenska mästarna slakta 2000-talets oseriösaste förening.