fredag 6 februari 2009

Jag vill hem

Efter en hemsk arbetsvecka så kan jag inte göra annat än att längta hem.

Har ingenting att göra här på Landvetter utom att skriva av mig. Detmest spännande jag har för mig är att lyssna på en högtalarröst som efterlysare olika passagerare eller meddealar om förseningar i flygtrafiken.

Jag lyssnar med skräck.

Inte skräck för att flyga utan snarare skräck inför förseningar. I onsdags satt jag i nästan fyra timmar på Ängelholms flygplats och för dom som inte har varit där kan jag bara säga att den inte är så underhållande i längden. En asfalterad plätt på en åker mitt i ingenstans och vips har vi en flygplats.

Landvetter är klart bättre men flygplatser i sig är inget jag direkt älskar. Ligger något över mitt normala flygtempo just nu och i och med att jag flög över 60gånger förra året så har det blivit ett par gånger.

Så nu vill jag hem. Hem till Stockholm igen.

Det blir som vanligt mycket pingis under helgen och precis som vanligt kommer jag att hålla er underrättande om vad jag ser/läser/upptäcker i pingisvärlden och pingissverige under helgen.

Snart dags för boarding..

Vi ses ikväll i kommentarsfältet och då ska jag skriva om pingis och inte bara döda tid som jag nu gjort. Tack för att ni höll mig lite sällskap.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vem e d som har stafett-pinnen förresten ? saknar alla dessa roliga anekdoter ! e la bättre använda säkra kort som garanterat skriver och underhåller oss läsare !

Anonym sa...

Ser fram emot fler blogginlägg under dagen. Måste en aning ovilligt erkänna att jag missat vad som hänt och för den delen händer i pingissverige den närmsta tiden.

Nu blir det en tyst minut för att hedra Lux Interior.

Sjatov

Cege by the way sa...

"Det är inget sammanträffande att frasen "Söt som en flygplats" inte dyker upp på något känt språk
"Douglas Adams"

Vill minnas att det är första meningen i boken "Tedags för dystra själar"

Anonym sa...

Tungt att va ute på landsbygden förstår jag..storstadsdjungeln är bara skönast..

Webb-tv live från Safirs Int. kanske kan hålla dig kvar i djungeln...:)

Se www.btksafir.com

Snacka om att ligga i framkant i Sverige när det gäller arrangemang.

PingisTV sa...

Man blir rörd till tårar när det jag håller på anses bidraga till "framkantsliggande" i svensk pingis.
Tyvärr platsade jag inte på listan över årets personligheter inom pingisen 2008. Måste nog få tag i Max kontonummer så att jag åtminstone blir nominerad nästa år..

max sa...

Pingistv,
Det är inte jag som nominerar utan läsarna.

Alltså är det inte mig du ska muta. :)

Anonym sa...

Redo att ta över stafettpinnen ;)
Blir i så fall något från 70-talet eller tidigt 80-tal, tiden då smashen fortfarande var ett vanligt förekommande slag!

max sa...

FÖL,
Du har pinnen!

Anonym sa...

Mailat ny story