söndag 16 mars 2008

Andra regler

Nu i steg två av kvalet till Superettan så gäller det andra regler än de som ägde rum igår.

För att få spela i detta kval så måste spelaren ifråga ha spelat minst två matcher i grundserien, så tillvida att han är rankad som 1a eller 2a i laget.

Detta innebär att Blomman inte hade fått spela för Norrtull i nästa steg om de hade förlorat. Det innebär också att tex Mölndal hade kunnat spela med Fredrik Håkansson i sin kvalmatch mot Kävlinge igår.

Undrar om Mölndal hade koll på det? Det lönar sig tydligen att vara en paragrafryttare i denna sport.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Mölndal hadde nog koll. Det var italienska förbundet som förbjuder spel i två länder....

För att deltaga i kvalspel - om man spelat i högre division i Sverige - skall man ha spelat två matcher i grundserien.
Askim har spelat med Grezula i 2 matcher i div 2. Dom har koll...

Nog hade Blomman kunnat spela ..i ett slutkval?
eller har jag fel?

Hur som helst är det inte lätt för en klubbledare eller lagledare att ha koll på alla regler!

max sa...

Han hade inte fått spela eftersom han hade spelat som 1-2.

Det är andra regler just i steg 2 till superettan.

Anonym sa...

Varför har dom inte samma regler hela vägen? Snurrigt...

Anonym sa...

haha fy fan asså, svenska bordtennisförbundet är ju ett stort skämt.

Kan någon försöka att förklara för mig hur dom tänkte när dom genomförde denna regeln?

Hade svenska bordtennisförbundet haft fest och blomman tyckte att; kan ni inte fixa så att jag kan lira kval för nortulls sen kan jag lira för häggenås igen?

Svar; jo skällvklart ska vi fixa det, vi kan tom fixa så att om man vill kan man ha ett helt nytt lag i första kvalet om ni känner för det, men bara i första kvalet för vi tycker att det ska va så. För tänkt om något lag gör så och sen vill dom göra lika dant inför kval steg 2 så ska dom banne mig inte få det!! hahaha fatta va kul, tänkt vad klubbarna kommer känna sig besvikna på oss för att vi är retarded. Yes high five

Anonym sa...

I nästa kvalsteg spelas det med Superettans spelform, dvs i bäst av 10 matcher och en första och en andrauppställning.
Blomman skulle fått vara med under förutsättning att han inte skulle spela i förstauppställningen.
Har för mig att Norrtull för två säsonger sedan lyckades få ned en spelare i andrauppställningen i slutkvalet, tror det var Jamie Lindqvist som inte hade spelat tidigare för klubben. Det räckte dock inte då Enig ändå vann matchen. Innan matchen var det ett jäkla liv på Enig som protesterade mot den lagranking som Sterneborg hade godkänt. Rätta mig om jag har fel då allt är taget ur ett ganska grumligt minne.

max sa...

Nja..

Historien som nämns om Norrtull stämmer inte riktigt.

Henrik Nyqvist som inte spelat i grundserien men stått för Norrtull hela säsongen var med i första kvalomgången mot Iron.

I nästa omgång så blev det tjafs om den lagranking som vi gjort och som blev godkänd. Jag tror att det var för att Henke blev nedrankad efter Björkryd eller dylikt.

Men i kvalet mot Lerum och Enig så hade vi inte ens med Henke så tjafset var ganska onödigt.

Men vi vann matchen och Enig skulle redan då ha åkt ut superettan men de fick en extraplats för att Kalmar drog sig ur elitserien.

Anonym sa...

§ 23 ser jag Max som kompletterar
§ 6 i seriebestämmelserna

inte lätt för en klubbledare att ha koll på alla ändringar. Men en bra regel!

max sa...

§23 Borde ha varit från och med steg 1 och inte som nu med steg 2.

Dessutom så borde det finnas en restriktion på hur många klubbar man får representera under en säsong.

Övergångstiden borde vara längre.

Lika för alla klasser.

Vårt klassningssystem är helt skevt och detta är ännu ett bevis på detta.

Anonym sa...

Håller helt med Max.

Men att skriva regler som täcker alla situationer är svårt.

I många stycken är dagens regelverk ett "lapptäcke" och ibland ganska oöverskådligt.

Med dataranking - en rättvisande ranking - underlättas regelskrivandet.

Informerad informatör har redogjort för tankar som SBTF har inför årsmötet.

Anonym sa...

Inte ens TRK:s ansvarige styrelseledamot försvarar de regler de själva ställt upp.
I veteran-SM var det ok att spela utan licens och utan att det blir någon påföljd. Så skulle någon förbise en regel så kan man alltid hänvisa till TRK. Kan man förbise en regel kan man förbise två, eller...

Anonym sa...

vad tuffa ni är som hänger ut enskilda personer anonymnt. regler gäller väl lika för alla. du också max. söderhamnare

Anonym sa...

max! vad har du emot blomman? Du verkar vilja såga honom. moget. jens k är lika värvning men han vann inte så då är det helt ok??? en konstig regel absolut men inte fan är det blommans fel.

Anonym sa...

mycket onödigt skitsnack på denna blogg som brukar hålla en bra nivå. hur kan det vara fusk o mygel om det finns en regel som säger OK.

Anonym sa...

håller med fullständigt. regler är regler vare sig man tycker om dem eller inte.

Anonym sa...

Regler och att ha styrkan att visa Moral går inte alltid ihop.

När man har en speciell position så bör man inte utnyttja absurda regler, det borde man förstå själv.

max sa...

Men snälla nu..

Jag skrev i et tidigare inlägg att vi i Norrtulls SK är lika goda kålsupare.

Jag har inget emot blomman alls.

Jag har full förståelse för att klubbar nyttjar regeln men jag tycker att regeln är helt sjuk.

Om ni läser mina inlägg så kommer ni kunna läsa att jag inte skriver ett ont ord om blomman.

Sen är det kul när en anonym gnäller på att andra är anonyma.

Anonym sa...

"Sen är det kul när en anonym gnäller på att andra är anonyma.
"

Hehe sjukt kul och väldigt konstigt.

Regeln är sjuk och ingen hatar Blomman punkt slut.

/HasseDeff

Anonym sa...

Jisses vad måndags morgontrött jag är och jag kan bara inte låta bli. Tänk om Hasse(l)Deff får lira lite mot Pamela nästa år istället för HasselhOff.. buuuuuuuu dålig!!!

//P

Anonym sa...

Hehe nej den var sjukt bra ;).

Bäst att du tar en sjukdag idag :)

/HasseDeff