söndag 16 mars 2008

Söndagsångest

Söndagar kan ibland ge mig ångest. Inte så ofta men ibland. Idag är sådan dag.

Jag har prestationsångest.

Jag har en känsla av obehag som kryper upp längs mina armar för att att jag är orolig att folk där ute tror att jag tycker illa om Blomman. Men jag är inte sur på honom eller tycker illa om honom.

Jag funderar och funderar om och om igen på om det är någon annan som sitter där ute och är sur över något jag ogenomtänkt skrivit eller att jag blivit missförstådd.

Jag har ångest över en rolig historia jag tänkte delge er om en känd pingisspelare men då blir jag ju beskylld för att prata skit så den sket jag i.

Jag har ångest över att jag blivit så långsam när jag spelar fotboll.

Jag har ångest för att jag har en Brolle jr frisyr.

Jag har ångest över att jag är en sådan dålig förlorare.

Sen så kommer jag ju på att det är en kemisk process i görningen. Mitt osunda leverne igårkväll har satt sina spår och kroppen kämpar för att driva ut den där lilla färdknäppen från klockan 02.53

Man har det inte jävla dumt när allt kommer omkring så nu är det nya tag nästa vecka och så försöker vi klara hela veckan utan anonyma påhopp. Ok?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta historien. Människor måste kunna se humor i sitt eget och andras liv. Man måste kunna skratta åt saker man själv har gjort och vad andra gör.

Ett råd är att ej tillåta anonyma inlägg. Självklart kan folk hitta på emejl adresser men diskussioner blir roligare ifall det inte finns absolut anonymitet.

/HasseDeff

Anonym sa...

på tal om anonyma, hur ska någon i hela världen veta vem hassedeff är?

Anonym sa...

De äldre pingisspelarna lär veta det.
Hans Pettersson Kalmar
Grym deff
5 USM guld men lär inte bli några fler :)