lördag 29 mars 2008

Smygstart på Silly season..

Dags att börja spekulera lite i vilka som stannar och vilka som går, alla nivåer är välkomna. Om ni inte vill skriva här på kommentarer så kan ni maila mig.

Klart:
Zögge klar för spåret och ett år till
Max stannar i styrelsen
Jocke stannar i styrelsen
3 namn tillkommer i styrelsen för Norrtull

Det ryktas:
Kassakon ska ha fått ett bra erbjudande om att matcha för Warta och träna med Halmstad. Samtidigt så vill Spåret behålla honom och att han erbjudanden från utländksa klubbar.

Mattias Stenberg till Eslöv? Han bor där och pluggar där, han skulle dessutom kunna vara ett väldigt bra alternativ som tredjeman om Gummi lämnar.

Jon Persson, stannar han i Söderhamn eller åker han till Tyschkland och söker utveckling och pengar där?

Halmstad fkommer tydligen att föra diskussioner med alla sina spelare efter finalen, stämmer det? De har själva sagt att de vill behålla hela sin trupp.

Lyckebys spelare vart tar de vägen? Stenberg och Karlsson måste väl vara hyfsat attraktiva för många klubbar. Varga är dessutom bättre än vad han presterade i år för Lyckeby, han är nog en OK värvning istället för at chansa med en okänd spelare.

Lägger Ärtemark ner så är det i alla fall en av de spelarna som måste vara väldigt hett eftertraktad, Gou Kai.

Är Perra klar för Solna eller kanske Vireberg med Henke Drugge?

Vad händer med Norrtull SKs spelare? Stannar Jens Karlsson? Lägger Nyqvist ner? Tar Davve på sig papparollen och spelar upp Norrtull i div 1? Kommer Jamie hem efter sin utflykt i djurparken?

Hur gör Enig? Bentsen lär ju inte stanna och det gör ju knappast Rasmussen heller.

Christan Larsen är 5a i Danmark och han borde vara högvilt för superettanklubbarna.

Vi börjar så... fyller på efter hand.

32 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror nog att stenberg stannar i gröstorp.. han är för bra för att vara tredjeman :S , han e väl den svenska spelare med bäst kvot på förstabordet i år eller? hade varit trevligt om Peter Gustafsson svarar på detta :)

max sa...

Det stämmer att han var bäste svensk på förstabordet. Men det kanske lockar med CL för honom?

Anonym sa...

tror en sm-final med gröstorp väger högre, tror du han vill svika simrishamnspubliken, nja.. deras lag nästa år med en frisk mikkel och andreas i toppform kan lätt gå till final, om Hong nu spelar alla matcher på den nivå han kan :)

Anonym sa...

Hur gör Falken, Söderhamn, Rekord, Mariedal och Warta till nästa år?

max sa...

Ja, jag vet inte något jag berättar bara om de rykten jag hört.

Anonym sa...

Var spelar Peter Nilsson nästa år?

Anonym sa...

figge klar för Halmstad har jag hört..

Anonym sa...

jörgen till sverige ?

Anonym sa...

Har Jörgen tackat nej till Charleroi så spelar han knappast i Sverige. BTK Roman Abramovich i Ryssland, kanske??

Anonym sa...

Kolla in Videon "Johansson from Luxembourg" på you tube. En gammal pingistränare som är på hugget!
Dansen var sista huvudnummret innan pensionering./ Linus M

Anonym sa...

jag tycker att jörgen och j-o kan komma hem till sverige och ge tillbaks lite, de drar både publik och media.. hade varit trevligt medan de fortfarande står på benen :)

Anonym sa...

Bergman ska till Spanien!

Anonym sa...

Max jag vet vilket operativ system du har, du har firefox, du bor i stockholm och du spelar pingis, och tycker om hammarby, du har en Norrtull tshirt i garderoben, jag vet mer en du tror

max sa...

Ok linköping ska jag lägga ut ditt ip-nummer?

max sa...

kör inte firefox.

Jag är stockholm

Jag försöker att spela pingis.

Jag har inga norrtulls t-shirts.

Jag älskar Hammarby.

Anonym sa...

Max: Tufft att torska i premiären på måndag mot Wålemarksbygdens FF. Tror på 2-0 till LSK, capitän Leiner gör båda!!

Anonym sa...

snälla lilla anonym, väx upp och lär dig stava för i helvete.

Anonym sa...

snart går tåget mot superettan:)
sista chansen o följa med på triumftåget mot högre höjder! en plats kvar i laget nu:)

Anonym sa...

vilket lag ?

Anonym sa...

jaså själva söker vi 2 spelare än:(
svårt o hitta spelare nära sthlm som e bra o seriösa!o som framförallt vill spela i södertälje:) pierre

Anonym sa...

Behöver ni ha flera spelare Pierre?

Ni har ju Bennborn, Patrik och Höglund dom borde väl kunna vinna lite i ettan.

Men det klart en bredare trupp är ju inte så dumt, men fet kostar...

Anonym sa...

Tobias Höglund till Norco?

Anonym sa...

Halmstad BTK är i chock sedan deras huvudtränare/Peter Nilsson har sagt upp sig.

Anonym sa...

Peter G Gröstorp till Danmark...

Anonym sa...

Förstår det Pierre, vem vill åka ända till Södertälje för att träna? Ni lär nog få öppna plånboken om ni vill ha någon förstärkning.

Anonym sa...

Men skall Tobias Höglund gå till Norco, då får väl han åka väldigt långt för att träna eller ?

Anonym sa...

vem har sagt att Peter G ska till Danmnark? han har ju själv sagt att han fortsätter nästa år med..

max sa...

jag har mailat Peter G för at reda ut detta.

Anonym sa...

Enligt det jag har hört om Peter G kommer han bara att acceptera bud från ställen där han kan gå i kortbyxor året om och det blir svårt i Danmark!

Anonym sa...

har du fått svar från Peter G än?

max sa...

japp, han fortsätter i Gröstorp.

Anonym sa...

Tomas von Scheele sadlar om och blir svensk lärare...eller inte.