tisdag 18 mars 2008

Halmstad inför

Imorgon så är det match hemma för Halmstad mot Gröstorp, det är semifinal av SM-slutspelet.
Förra säsongen så spelade Rönningborn för Gröstorp men spelar nu för Halmstad och har gjort det bra mot sina forna lagkamrater. 3-0 i matcher i elitserien ger honom ett visst favoritskap men man bör ha i åtanke att han förlorat mot Hindersson och Nilsson för inte så länge sedan i tävlingar samt att matchen mot Ohlsson i elitserien var en femsetare.

Niklas visar att svaret på resultatet imorgon står skrivet i sten, dock på kinesiska men fritt översatt så står det Halmstad-Gröstorp 5-0


De två mötena i elitserien har bägge två slutat med Halmstad som segerlag. Rönningborn tippar att det blir Halmstad som vinner men över tre möten. Allt detta står att läsa i Sveriges bästa lokaltidning (gällande pingis i alla fall), Ystads Allehanda.

Men då jag var i kontakt med Thomas Buza i ett annat ärende så passade jag på att fråga honom om hans tankar införsemifinalen. Han tror på en stenhård match och att Halmstad måste spela minst lika bra som mötena i grundserien för att kunna vinna. Första mötet här. Andra mötet här.


Buza tycker att hans Halmstad har en fördel på andrabordet och då de har 5-0 på andrabordet så har han väl helt rätt i det. Men då ska man inte glömma att det varit en match som inte räknats och det var när Gröstorps Nilsson slog Halmstads Olsson.

Förstabordet är jämnare anser Buza och där kan det sluta hursomhelst. Statistiken talar för Halmstad här då de vunnit 5 av 8 möten. Tack för svaren Thomas!

Imorgon så kommer Peter Gustafsson förhoppningsvis in med sina tankar inför mötet. Allt här på bloggen.

Följ matchen själva imorgon på http://www.pingistv.se/ sändningen startar 17.45 och lagmatchen 18.30.

Personligen så hoppas jag bloggförfattaren att vi får se riktiga matcher imorgon, ni fattar vad jag syftar på antar jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att Buza markerar ordentligt gällande "riktiga" matcher.

max sa...

det är inte Buza som talar om riktiga matcher det är jag..

max sa...

Hoppas att det blev tydligare nu.

Anonym sa...

Sorry!! Läste lite snabbt där.

Anonym sa...

Nu blev det tydligare.

max sa...

Bra!

Jag vill inte att det ska verka som om Buza är inblandad i något fuffens alls.

Alla påhopp av sådan karaktär är helt och hållet mina.