onsdag 12 mars 2008

Vinnarna är...

Bröderna Bergman!

Tobbe och Tim Bergman skickade in det svar som gav flest rätt. 9 av elva rätt är inte alls dåligt. De missade på frågan om Tamara och även smeknamnen men resten satte de. Bra gjort grabbar!

För er som inte vet vilka dessa två grabbar är så kan jag snabbt berätta lite om dem.

Tim är född 1990 och första gången jag såg honom spela så spelade han i Viksjö-driven, han var mcyket ledsen då han låg inder i sin klass5 match. Hans pappa Tommy som snart skulle bli utslagen av mig i samma tävling (annan klass dock) var inte orolig. Tims talang var tydlig och hans bollkänsla var fenomenal. På den tiden, sent 90-tal, så spelade Tim för Segeltorp med Daniel Wahlgren som tränare. Jag och Daniel kände varandra och jag var med på Segeltorps träningar en gång i veckan och hjälpte Daniel på dessa pass.

Jag minns speciellt ett tillfälle då jag försökte lära Tim felskruven men den hade han redan koll på som 8-9åring.

Tim spelar just nu för Vireberg i div 3 och lever fortfarande på sin fina bollkänsla och har efter en lång tids skador nu börjat göra livet surt för diverse spelare runt om på olika tävlingar.

Nu över till storebror Tobbe Bergman. Som många av er vet så spelar han i Carlstad i superettan där han var med och lyckades ta laget till ett kval där de kommer att få det väldigt tufft då motståndet är massivt.

Tobbe har jag också känt sen han var en liten grabb och redan då så tyckte jag att han var cool. Idag så har han väldigt bra koll på pingis och jag är inte förvånad över att han placerar sig så högt som han gjorde i denna frågesport.

Vill kort berätta något om Tobbe och kom då att tännka på hur David Lublin från Spårvägen (nu i djurgården) trackade Tobbe för att han nollat honom på träning (Tobbe var väl 10år då), Tobbe svarade snabbt att det var flera år sedan och snart så är det tvärtom. Nu så tror jag att Lubbe har det ganska tufft mot unge Herr Bergman.

Vidare så är det inte alla som minns att Tobbe gav bort en boll vid ställningen 11-12 i skilje mot Ojakangas i HJ17 finalen på en dubbelträff som ingen annan såg. Sportsligt!

Stort grattis till Bröderna Bergman! Ert pris får vi diskutera..

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag vara helt ärlig så var det Tobias som svarade på alla frågor, skrev bara dit bröderna Bergman :) / Tim

Anonym sa...

Grattis Tobbe ( å Tim). Revansch nästa gång!!

Anonym sa...

Max! Spelade inte Geir Erlandsen där 96-97 istället för 95-96?

Anonym sa...

7 rätt räckte inte långt..

Anonym sa...

3xbergman e överskattade o ganska dryga lirare.....

Anonym sa...

Instämmer med aktörn!

max sa...

Kanske var 96/97.. men det spelar väl ingen större roll?

Anonym sa...

Missade de fyra första frågorna...

Anonym sa...

Anonym som tycker jag är dryg vem är du ? haha / tb

Anonym sa...

Priset kanske kan vara en Magnum Chips påse eller två chokladkakor!!!

Anonym sa...

YES! Otroligt dryg, alla dagar i veckan!

Anonym sa...

Det måste väl ändå vara fel pris me choklad till vinnarna=)

Anonym sa...

Vem tycker att bergman e dryga??? Bergman slektet e legender! / Owe

Anonym sa...

Vad är det för fel på choklad, en sån kaka glider väl ner i alla väder.