onsdag 19 mars 2008

Mina singeltips

Jag tippar alla matcherna i dagens två matcher. Vinnaren i rött.

Någon som vågar tippa emot?

Eslöv-Ärtemark

Zhao Peng-Wang Jian Feng
Peng vinner denna lätt. 2-0 i år och inte nära att förlora. Bankpapper!

Axel-Wang Jian Feng
Helt öppen match. Axel har vunnit bägge mötena men det har varit stenhårt i skilje bägge gångerna. Jag har fått för mig att Axel har svårt mot penna/soft. Jag tippar Axel.

Zhao Peng-Guo Kai
1-1 i möten i elitserien men i det senaste mötet så visade Peng att han är bäst. Pengarna på Peng.

Axel-Guo Kai
Borde bli en klar seger för kinesen, han har vunnit lätt två gånger i år.

Gummi-Sjöstedt
Gummi är för bra för Sjöstedt men å andra sidan så gör Gummi en del lustiga matcher då och då. Heja Island.

Sternberg-Sjöstedt
Dansken som fick spela lag-vm för Danmark vinner denna.

Gummi-Wang Qing
Gummi är inte tokbra mot deff och även om han är favorit så kan nog Wang knipa denna med lite flyt. Wang Qing är den enda som slagit Gummi i år i elitserien.

Sternberg-Wang Qing
Den unge dansken har en bra klubba i sin forehand men har spelat 1-1 mot Wang Qing i år. Tror mer på dansken oavsett.

Halmstad-Gröstorp

Stenberg-Dawei
Nyckelmatch för bägge lagen. De har spelat 1-1 i år men jag tror att Stenbergs fina form avgör till hans fördel.

Stenberg-Wang
Lite fördel för Stenberg mot unge Wang som har varit mycket upp och ner denna säsong, mest upp dock. Stenberg vinner.

Hong-Wang
Svårt att tippa denna match. Hong betedde sig mycket märkligt i deras senaste möte och det hoppas vi få slippa se igen. Wang vinner.

Hong-Dawei
Senast så spelade Hong bedrövligt dåligt. Frågan är om det är av respekt mot den som hjälpt honom till Sverige eller något annat. Dawei vinner.

Ohlsson-Olsson
Henrik vann senast mycket enkelt och så tror jag att det blir igen.

Ohlsson-Rönningborn
Rönningborn har aldrig förlorat mot Ohlsson och även om det var skilje senast så tror jag på Snake.

Hindersson-Olsson
Är högst osäker på att Hindersson spelar men om han gör det så vinner nog Olsson denna.

Hindersson-Rönningborn
Rönningborn vann i serien men Hindersson i Rekordspelen så det är hugget som stucket om vem som vinner och då avgör Snakes vinnarkänsla från grundserien.

Nilsson-Olsson
Nilsson vann senast de möttes i serien men det mötet räknades aldrig. God chans idag igen för Nilsson.

Nilsson-Rönningborn
Rönningborn vann i serien i raka set men förlorade senast de möttes på tävling. Nilsson är bra mot vänster men räcker inte till här. Snake vinner.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mellan Eslöv-Ärtemark ser det rätt okej ut .
MEN mellan Halmstad-Gröstorp tror jag på Wang Yin Zhou mot Stenis. Martin nilsson vinner ingen . Hong vinner en mot Hunag Dawei tror jag även fast Huang har vunnit mot han i serien.
Nån som håller med mig om det tip? Kan tippa mantcherna på typ expekt.se???

max sa...

Hong är bättre än Dawei men det är inte det som avgör.

Anonym sa...

Eslöv - Ärtemark

Peng tar två
Sjöstedt förlorar två

Avgörande Peng - Guo Kai
Gou Kai vinner.

5-4 till Ärtermark

Anonym sa...

Hong slog Wang

max sa...

Mycket oväntat och dyrt för mig.

Arre sa...

Hur många rätt blev det till slut?

max sa...

8/11

Missade stenbergs bägge samt att Hong vann mot dawei.