fredag 21 mars 2008

Mina singeltips för nästa semi

Zhao Peng-Wang Jian Feng
Lätt seger. Säkraste matchen på kupongen.

Zhao Peng-Guo Kai
Peng vinner igen för att han är bättre.

Axel-Wang Jian Feng
Tre raka skiljematcher som alla vunnits av Axel. Idag så vinner Axel enklare.

Axel-Gui Kai
Kai vinner, så är det bara.

Gummi-Sjöstedt
Gummi förlorar inte denna match även om han kan ha sina dipp då och då.

Gummi-Wang Qing
Tror att Wang qing tar denna han är den enda som slagit Gumi iår och även om han också vunnit så räcker han intt till idag.

Sternberg-Sjöstedt
Dansken har gjort enorma framsteg under året och vinner mot Sjöstedt.

Sternberg-Wang Qing
Danskens klubba är så stark samt att han har fördel av ha vunnit senast. Ett mentalt övertag.
***

Stenberg-Dawei
Stenberg vinner på hemmaplan. Nyckelmatch för hel lagmatchen.

Stenberg-Wang
Sist hade Stenberg svårt med returerna idag förövrigt så var han bättre i spelet. Idag vinner Stenberg.

Hong-Dawei
Hong borde inte kunna förlora mot Dawei och om han gör det så vet ni vad jag tror om det.

Hong-Wang
Wang vinner och avgör match indirekt på detta sätt.

Ohlsson-Olsson
Henrik Olsson har vunnit se senaste matcherna och nu kommer det inte att bli lika jämnt som på hemmaplan

Ohlsson-Rönningborn
Rönningborn är favorit och Ohlsson vill säkert bevisa den forne lagkamraten fel angående vem som ska vinna.

Hindersson-Olsson
Olsson vinner mot en Hindersson som inte riktigt verkar ha kommit tillbaka från sin skada.

Hindersson-Rönningborn
Rönningborn är en av de bästa spelarna på andrabordet och han vinner denna.

***
Jag tror inte att Nilsson lirar. Men om han gör det så förlorar han bägge.

Nilsson-Olsson

Nilsson-Rönningborn

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det stämmer rätt okej men Axel tar 0 denna gång mot ärtemark tror jag så 5-3 till eslöv.
Och mellan HBTK-G/Ö så tycker jag att det ser rätt okej ut men tror Wang Yin Zhou tar Stenis med 3-2 och att Hong Zhi Jian vinner sina och de andra matcherna ser rätt klara ut som du har tippat Max så 5-3 till HBTK.
Så ser jag det på denna långfredag.

Anonym sa...

Hong la mot Dawei i skilje. Den tydligaste läggmatchen jag har sett under de senaste åren i elitserien. Väldigt tråkigt för de övriga i Gröstorp.

Anonym sa...

ja det var så sjukt dåligt av Hong :/ , jag var och såg matchen och det gick ju inte att ta miste att han spelade sämre än han någonsin gjort :/ , synd för laget som förtjänade en finalplats :/

Anonym sa...

spelar hong nurmalt förlorar han inte mot dhahwe en ´som vet

Anonym sa...

Räcker jag inte till mot Wang Qing? Du har bruuuush koll alltså! Kolla matchen på pingistv.se o skriv om din artikel...tack/ Islänningen

Anonym sa...

blääässaa kattlin!

max sa...

Alla som har koll vet at Gummi har svårt mot deff så släpp det.

Det känns som om det inte är islänningen som skriver då han knappast anväder sig av juvenila uttryck som bruuush.

Kolla pingistvs intervju med Gummi där han själv säger att han inte kan spela forehand mot deff.

Sen så kan du läsa vidare på bloggen och hitta hur jag beskriver hans vinst.

Anonym sa...

Det var Gummi som skrev inlägget! Fick hjälp med svenskan bara...och dom som känner han vet att bruuush är ett av hans vanligaste uttryck;) Forehand, nej...därför han lirade backhand hela matchen...PS. han var inte seriös med inlägget.

max sa...

Kul om det stämmer att han kaxar så. :)

Jag lovar att skriva ner Gummi rejält inför finalen..