söndag 30 mars 2008

Silly fortsättning

Några till saker har jag fiskat upp ur min lilla damm..

Peter Gustafsson är klar för Gröstorp. Han har inte ens varit i kontakt med någon dansk klubb.

Peter Nilsson slutar i Halmstad den 30 juni. Anledningen är fortfarande okänd.

Hajen är klar för Spåret ett år till.

Äpplet är inte helt färdig med elitpingisen och fortsätter nog ett år till.

Nisse Sandberg Ängby trappar ner kraftigt.

Tokiyoshi från Söderhamn spelar nästa säsong i japanska liga men kanske hoppar in i Norrtull efter jul i superettan.



Inte klart
Knappast troligt att Fredrik Håkansson spelar i Halmstad, troligen fortsätter han i södra europa.

För mycket pengar i Tyskland och resten av europa för att Jens, Jörgen eller Janne ska komma till Sverige.

Kalle Relfsson till Askim och superettan. Eller?

Falkenberg lever i det tysta och jag har hört om någon spelare, får de ihop något lag?

Halmstad bibehåller sitt lag helt intakt med kanske en truppbreddning. Det har länge snackats om Marcus "Magoo" Johansson till Halmstad och efter hans finalplats i helgen och vinster över Henrik Olsson och Huang Dawei så kanske han kan agera femteman. Det är väl bättre att sitta på bänken i elitserien än i superettan?

64 kommentarer:

Anonym sa...

att magoo inte får spela i carlstad e ett skämt i mina ögon skandal:) det sa ja redan för 2 månader sedan/pierre

han e bra mkt bättre än 2 av dom givna inga namn men det e va ja tycker

Anonym sa...

Du har en grym fiskdamm Max. Fortsätt håva in info.

max sa...

hörrö pierre..

inga namn säger du men det är bara två givna på andrabordet.

Stå för att du tycker att Bergman och Arvidsson är sämre än magoo.

max sa...

jag försöker ju fiska i göteborg med men jag får inte alla svar jag vill ha...


ännu.
:)

Anonym sa...

ja säger så här max ja tycker magoo e bättre än både lundeteg o bergman:) arvidsson vet ja för lite om! ja GILLAR INTE O HÄNGA UT FOLK MEN DU TVINGADE MIG MAX:) pierre

Anonym sa...

Max du vet för lite, jag visste allt detta för två dagar sedan. Lite småfel att korigera :)

Anonym sa...

Laguttagningen i Carlstad kan man ju undra lite över... Att Marcus Johansson inte fått spela en enda match är ju helt absurt. Halmstad välkomnar säkert Marus med öppna armar.

Anonym sa...

Andreas Johansson är väl femteman i Halmstad för närvarande? Och fråga är verkligen om Magoo är bättre än honom. Men Magoo kanske har bättre framgång än Johansson mot kineserna.

Anonym sa...

hur många kineser kör på andra bordet????? Xin Peng och honom lär väll andreas johansson slå ;) iof e peter andersson sämst mot material med

Anonym sa...

Pierre du vet inte va du snackar om , magoo har inte gjort ett resultat på år och dar , vem ska han peta i karlstad isf? fisk

Anonym sa...

Om inte Magoo kan göra nytta mot kineser på andrabordet med anledning av att där knappt finns några, så lär Andreas Johansson stå före honom i kön till andrabordet.

Anonym sa...

kommer man 6a bara kanske man ska testa magoo mot topplagen se va han går för istället för o gå runt på 4 snubbar hela tiden! kallas skyddad verkstad,,,,,,

max sa...

den som anonym och visste allt detta för ett par dagar sedan är välkommen at maila mig eller kommentera här på bloggen.

Jag vet en massa till som jag lovat att inte berätta och då gör jag inte det förrän jag får höra att det är OK att berätta.

Pierre,
Jag tvingade dig inte till ngt. Du skrev:
"han e bra mkt bättre än 2 av dom givna inga namn men det e va ja tycker"

och då det inte är fler givna just nu på andrabordet så var din åsikt klar.

Anonym 2,
Wang Qing kör på andrabordet och där har även An shu spelat.

Anonym sa...

hoho pierre, tror du att det skulle gått bättre för Carlstad om magoo skulle spelat istället för mig? Marginalerna är små i pingis./T.Bergman

Anonym sa...

Jones har spelat en match för karlstad, o magoo e garanterat bättre än honom...

Det e som askims idioti att spela med samuel norling i superettan som inte vinner en match! Finnes tendens till att heta rätt sak är viktigare än att prestera både i karlstad och i askim!

Anonym sa...

Askim vann SM för H 17.
5-0 i finalen över Ängby!

Nog har Askim matchat fram sina ungdomar bra. Nästa år har Askim ett lag i superettan och troligen ett lag i div 1. ( Grezula hjälper till i kvalet mot Dalen. Svanesund avstår kval)

Är en bra utvecklingsmiljö.
Kvist,Sundström, Borre kanske får sällskap av ytterligare tonåringar i laget. ( Relfsson?)

Tror inte framgången varit lika stor utan svenskkines och kines!

En förhoppning i Göteborg kan vara att ungdomarna ovan kan vara bas i ett elitserielag om två år.

Anonym sa...

Ska Kalle Relfson spela i Askim?

Anonym sa...

Det finns nog risk att kalle relfsson spelar i askim nästa säsång!

Spelar Grezula utan ersättning i askim och varför spelar han där?

Anonym sa...

Ljones och Norling tycker jag är helt ok superettanspelare som kan ta matcher! Andrabordet är jämnt hos de båda lagen. De lagen går ju runt på 5-6 spelare och det är ju bra om någon skulle få en skada.

Jag undrar också var Kalle Relfsson ska gå. Spelar han i utlandet också?

Anonym sa...

Är lite nyfiken på Mariedal och Wartas elitserielag nästa år,någon som vet?

Anonym sa...

2 frågor
Hur går ett kval till superettan till? Det verkar ju hur komplicerat som helst!

Varför stod Mölndal med figge? Spelade han för klubben i någon match?

Anonym sa...

Figge spelade ej.
Fick ej för italienska förbundet som förbjuder spel i två länder.

En missräkning för Mölndal som kostade en superettan plats.

Anonym sa...

fredrik håkansson ska inte fortsätta i italien. troligen ska han spela i halmstad. Har en källa där den känner håkansson som vän och jag tror det han säger stämmer.

Anonym sa...

tobias bergman ja vet det e små marginaler men att få sitta på bänken i alla matcher utan o få chansen e förbannat dåligt tycker ja:) handlar inte om vem som e bäst lr sämst men magoo har lagt ner mkt tid på carlstad o vad får han tillbaka där:) det e små marginaler i pingis håller med där! men ja backar i ärendet om carlstads lagledare berättar varför han inte fått änns en match! pierre

Anonym sa...

KALLE RELFSSON ÄR KLAR FÖR WARTA!!!!


FÖR I HELVET BLI ARG HÄNG MED I PINGIS SVERIGE!!!

Anonym sa...

Bra för Warta i så fall.

Anonym sa...

vart kan man se det bekräftat att kalle e klar för warta?


Ser att Pelle skriver mycke på bloggen... borde lägga ner tiden på o fixa en ordentlig hemsida åt warta istället

Anonym sa...

Vem fan bryr sig!!!!

Anonym sa...

Jag såg Magoo spela i helgen, det var längesen jag såg sådan uderhållande pingis med bra kombination mellan deff och off. Kör hårt Magoo

max sa...

Pelle är väl inte den som ska hålla i en hemsida, eller?

max sa...

Ljones vs Magoo vs Bergman vs Arvidsson vs Lundeteg är väl spännande men jag är säker på vilka som spelar i kvalet.

Carlstad borde dock försöka värva någon bättre än tao till nästa säsong om de är kvar i superettan.

max sa...

Figge spelar garanterat INTE i Halmstad nästa säsong och inte i Italien heller.

max sa...

Relfsson till Askim eller Warta känns troligt men till vilken, dubbla bud just nu.

Anonym sa...

VAD/VEM säger kalle e klar för WARTA?

Anonym sa...

Hörde att Magoo skulle spela i Norco tillsammans med paddan och John..??

Anonym sa...

Mkt comment här:D Intressant!
Det handlar om att spela avslappnat och ha en konkret önskvärd målbild som man vill ska hända så maximrar man förutsättningarna hos kroppen. Det gick ganska bra ;) Fortsätt spekulerar ni :P
//Magoo

Anonym sa...

Mycket snack om magoo. Men var kommer han landa tillslut tro?

Anonym sa...

vem är paddan?

Anonym sa...

Grattis Magoo! även om jag inte förstod alla vackra ord...

Anonym sa...

Du vet inte så mycket som du tror Max. Allt detta är nu gammalt för mig. Måste skaffa dig lite bättre källor!

Anonym sa...

Ja vem är paddan?

Anonym sa...

Jocke Melin = Paddan?

Anonym sa...

Någon som kallar sig anonym och säger sig veta mer än hemsidans upphovsman saknar ett visst mått av trovärdighet! ;-)/Arne A

Anonym sa...

LOLA MIG INTE ARNE, du ska också sluta överskatta dig själv.

max sa...

Om man läser ordentligt så kan man tyda att vissa saker är spekulationer som jag skriver.

Om man fortsätter läsa så kan man också förstå att jag inte KAN/VILL berätta allt förrän jag får av respekt för mina källor.

Om sedan fortsätter att läsa så vet man att jag inte är anonym och för att få minsta och då menar jag allra minsta trovärdighet så ska man nämna sitt namn.

Det om det, om det var någon som inte förstod så är det bara att läsa om kommentaren en gång till.

Anonym sa...

Anger-Max, jag har inte påstått att du är anonym, bara för att reda ut eventuella missförstånd. Jag tycker tvärtom att du har hög trovärdighet.

Och med detta sagt, var kommer Fredrik Håkansson spela kommande säsong?

Anonym sa...

"anonym", varför tror du att jag skulle överskatta mig själv?

max sa...

Arne Anka,
Jag avsåg inte dig när det gällde det anonyma. Men det är kul at höra att jag har hög trovärdighet.

Angående Figge så har jag HÖRT att han ska spela i Spanien och inte Sverige. Nu kanske jag har fel det har jag haft många gånger förr så.. Men Figge i spanien enligt mina gissningar.

Anonym sa...

Hm, Figge kommer i så fall få en señorita i ena handen och en cerveza i den andra medan racketen hamnar på hyllan mellan salsan!

max sa...

Tänk på att han är familjefar numera. :)

Anonym sa...

figge spelande tränare i halmstad !!!!

Anonym sa...

Till Pierre,
Vadda handlar inte om Best eller semst? E vell exakt vad det handlar om? "han e bra mkt bättre än 2 av dom givna inga namn men det e va ja tycker" / Tobias Bergman

Anonym sa...

Tobias Bergman

Hur ser det ut mellan magoo och de övriga på Carlstads träningar, vem vinner flest inbördes möten i den kokande värmländska pingisgrytan?

Anonym sa...

Oavsett vilket, Magoo förtjänar en stooor eloge för sin bravad nere i Halmstad!!!

Anonym sa...

Seffle varfor skriver du Arne Anka som namn?

max sa...

Figge som spelande tränare kanske är en lösning som lockar honom så om det blir så är det nog intressant, annars så blir det nog españa för Figgolito.

Anonym sa...

Någon som vet?Är det sant att i kvalet mellan Mölndal och Höganäs försöker en person förhandla med Staerk om 5000 kr för att lägga sig mot Kalle när han har 2-0.Är det därför han lägger 2 raka snabbt och för att sen komma på att nej pengar är inte allt?

Anonym sa...

Haha det var inte 5000 kr nej.
Det var en resa till Thailand.
Men lagspelare som man är så spelar man ju för laget:)
Nu ska vi ladda inför helgen och då kommer det krävas fan så mycket mer än en resa till Thailand:)haha
MVH Staerk

Anonym sa...

Någon annan som är 100% säker på att Carlstad vinner kvalet?

Anonym sa...

Carlstad vinner kvalet knappt, kommer nog bli många jämna fajter kommande helg!

Anonym sa...

"Anonym", varför skriver du "anonym" som pseudonym, som kan sammanblandas med alla andra "pseudonymer" som är anonyma?

Anonym sa...

Kalle Relfson klar för Warta enligt Wartas hemsida!

Anonym sa...

Stenberg klar för Eslöv!!Ny ruggig tjeck på ingång till Gröstorp!Den nye Timo Boll sägs det!!!

Anonym sa...

Är inte arne anka anonymt då, så säg. Eller du heter verkligen så?