tisdag 17 mars 2009

Bäst i superettan

Jag tippade innan säsongen vilka jag trodde skulle vara bäst på första- respektive andrabordet i superettan.

Så skrev jag då:
Förstabordet:
1. Huang, Askim
2. Andersson, Kävlinge
3. Cazacu, Hägersten
4. Sjöstedt, Carlstad
5. Wang, Askim

Har inte med Norrtulls eller Växjös kines då jag inte vet vad de håller för standard. Cazacu kanske inte spelar så mycket så att han får en tillräckligt bra kvot.

Mandel, Brodd och Törna på förstabordet är de som de blir mest intressant att följa.

*

Kan väl kallt konstatera att Pidde Andersson inte spelade och att Midde Andersson var en av de bästa. Huang var bäst som väntat. Cazacu hade fjärde bästa kvot. Sjöstedt trodde jag mer på än vad han levererade. Wang var tredje bästa spelare.

Den stora missen var Törna som jag inte trodde skulle dominera som han gjorde.

De här var dom bästa på förstabordet:
1. Huang 23-3
2. Törnqvist 23-5
3. Wang 19-8
4. Cazacu 13-9
5. Karlsson 14-11

Tog inte med Fynsk då han spelade för lite men annars hade han varit med som femma.

*

På andrabordet trodde jag följande spelare skulle vara bäst:

Andrabordet:
1. Harald Andersson, Hägersten
2. Peter Greczula, Askim
3. Tao Feng, Carlstad
4. Fredrik Nilsson, Växjö
5. Andreas Kvist, Askim

*

Flera kritiserade mig för att jag trodde på Harald men det var kanske inte så dumt av mig att ha honom där jag hade honom, eller hur?

Greczula var en missräkning precis som Kvist. Jag hade dessutom underskattat Singh och Bachstätter men den som kanske överraskade mest var ändå Aguirre som tagit stormsteg denna säsong och bara förlorat en match i superettan.

Följande spelare var bäst på andrabordet:
1. Singh 18-8
2. Aguirre 11-1
3. Bachstätter 14-6
4. Andersson 9-2
5. Nilsson 7-0

8 kommentarer:

Anonym sa...

Anton källberg är bäst i sin ålder i sverige han är 11-12 nått....
Han spelar div 4 för borlänge C
När waldner va i den åldern så spela han elitserien och förlora inte många matcher.... nu har ni er framtid svensk pingis

Anonym sa...

Waldner debuterade i elitserien vid 13 års ålder och det var ju inte precis så att han vann alla sina matcher direkt..

Vi kan ju inte kräva att alla ska bli lika bra som Waldner & Co.

Tycker svensk pingis ser ljus ut igen.

Anonym sa...

Pingisen verkar dock har bättre återväxt än tennisen!

Anonym sa...

Hur gick det med vadet mot jamie?

Anonym sa...

den där komentaren om waldner och anton va det dummast jag hört på länge...

Anonym sa...

Nej kommentaren om waldner och anton var bra....
Ni i svensk pingis försvarar er lite för mycket inse fakta ni suger på pingis....
träna träna träna små knattarna ska spy efter varje träning och de ska va 3 gånger om dan då kan ni kanske komma i kapp tyskland....

Anonym sa...

Anton Källberg är kanske bra men har inte vunnit Talangjakten eller Pingisiaden i år.
Finns ingen som Waldner och kommer aldrig att finnas heller han är kungen för pingisen i hela universum.
Tack för ordet

Anonym sa...

Anton Källberg är inte bäst i sin ålder, det är helt klart Simon Berglund spårvägen!