tisdag 17 mars 2009

Vadet avgjort

Jag och Jamie Lindqvist slog vad i september om en sak. Någon som minns? Ni kan läsa hela inlägget om vårt vad här.


För er som inte vill läsa hela inlägget så kommer här en kort sammanfattning.

Jamie skulle vinna vadet om han hade pluskvot på superettans förstabord. Jag skulle vinna vadet om han hade minus.

Vadet var att förloraren skulle gå caddie åt den andra under en 18-håls golfrunda. Det kanske inte låter så farligt men förutom alla rättigheter att skryta och håna den andra så innebar det ju vissa förpliktelser.

Vagn är inte tillåten, bagen skall bäras av caddien.
Caddien ska kunna banan och ha pratat med klubben om banans skick samt flaggplacering etc.
Rengöring av bollar och övrig utrustning.
Hålla upp flaggan och sätta tillbaka den.
Föra protokoll.
Stega upp hålen på anmodan.
Servering av frukt och dryck.
Leta efter bortslagna bollar.
Bära varselväst med vinnarens namn på ryggen.

Nu så slutade ju Jamie på 11-11 i matchskillnad och fick således varken plus eller minuskvot. Vi hade dock en backup plan om detta skulle ske.

Den som Jamie mötte i sin sista match (oavsett vem som vann) skulle spela en boll till mot Jamie. Om Jamie vann den poängen så skulle han vinna och om motståndaren skulle vinna poängen skulle jag vinna. För at motivera motståndaren så skulle han få hundra spänn om han vann poängen.


Jamie mötte i sista omgången Andy Pereira från Lyckeby och jag som inte var på plats fick ett samtal från Tigern som var på plats. Han kollade så allt gick schysst till och att inte Jamie försökte muta kubanen för att missa med flit.

De lottade om serven och Pereira vann lotten och fick då chansen i egen serve att rädda mig från 4-timmars förnedring på banan och tre månaders förnedring per telefon och i person från en av Sveriges absolut värsta vinnare när det gäller sådana här saker.

Pereira väljer i det här läget att serva med backhand och ni som sett honom spela har kanske sett honom göra det med "fel" sida, den serven väljer han alltså. OCH LÅNG I LINDQVIST FH!
Nära serveess men SMACK raka vägen och poängen till Lindqvist. Helvete Andy..

Det här betyder alltså att ett sju månader långt vad är avgjort till hans fördel på en enda boll. Han har nu rättigheten att skryta och trycka ner den här skiten rakt ner i min strupe fram tills golfrundan ägt rum.

Kommentarer han har fällt hittills:
  • Om jag trampar i hundbajs så måste ju någon göra rent mina skor.
  • Om jag råkar kissa på skorna uppe i skogen så måste ju någon ta hand om det.
  • Jag ha inga spikskor för att det är så jobbigt att göra rent dom från all jord som fastnar i dom, nu har jag någon som kan hjälpa mig med detta.

Det har gått tre dagar och han håller redan på knäcka mig. Jag är förstörd och tom inombords. Jag är bara skalet av den jag en gång var. Jag är en olimmad forehandloop. Jag är ett kortnabb på en långsam stomme. Jag är ingenting utom Jamies caddie.

Vem vill följa med Team Lindqvist på en runda i sommar?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jamie var den ende i Hägersten som inte hade pluskvot...

Anonym sa...

Jamie min favorit kan inte torska med den fh.

Anonym sa...

Jag är redan lovad en plats. Vi vill inte bli tilltalade med något annat namn än Sir. Visste du att Jamie alltid har med sig 9 liter vatten i bagen. Om han blir törstig.

max sa...

Mitt livs förlust.. på en lång serve i Jimpas forehand och det var inte ens jag som serva.

Och sen så ska man behöva dras med:

"Jaha, nu är pappa i skogen igen, kilar caddien upp i skogen och letar bollen" från Herr Björkryd

Anonym sa...

nu är det klart, Askim och Hägersten drar sig ur kvalet och Gröstorp stannar kvar i eliten :) detta ska firas, hurra hurra hurra!!! (läs www.ystadsallehanda.se)

Anonym sa...

Askim, Askim Askim...........................................

Anonym sa...

Vänd nu på detta Max och se det som en ärofull uppgift, jag tror nämligen om du går in för detta arbete taggad och gör ett bra jobb och visar possitiv attityd så kommer Jamie (som vekar vara en snäll människa) se till att det blir en trevlig dag. Han kanske rent av bjuder dig på en bira efter rundan.
Med detta vill jag ändå ha sagt att ett vad är ett vad och lite ska det svida i skinnet.

Hälsningar Permevik

max sa...

Permen är sjukt nöjd..

Anonym sa...

Ni kanske har hört om skolmassakern i Tyskland förra veckan som ufördes av en pingisspelare vid namn Tim Kretschmer.

Så här stod det i DN:

"Eckehard Weiss, som brukade träna Tim Kretschmer i bordtennis, säger till brittiska mediebolaget BBC att 17-åringen ”var en ganska normal pojke som gärna ville bli professionell pingisspelare”."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-16-doda-i-tysk-skolskjutning-1.818024

Är det någon som känner till killen??

Anonym sa...

Fortsätt att lägga ut Jamies kommentarer, helt underbara :)

Anonym sa...

Det har ju talats om att pojken spelat för mycket datorspel och att det är datorspelens fel att han gjorde som han gjorde, men nu vet vi alltså att det är bordtennisens fel :)

Anonym sa...

Känns ju bra att du får vara Caddie åt en storspelare som Jamie...

Putsa hans skor mm en stor ära även för dig Max

Anonym sa...

Det har tydligen kommit en ny putter från Cobra med en 50 kg vikt runt bladet för att få stabilare pendel. Någon som känner till den?

Magnus Skarbo sa...

Vissa vill att caddien värmer bollen i armhålan. Stegar alla avstånd inom 150 m. Springer framför som forecaddie vid varje utslag. En professionell caddie införskaffar golf-gps/kikare. Är scorecorten anpassade efter dagens flaggplacering? Vad blir slopen med vintergreener?