torsdag 5 mars 2009

Strumpor

För en tid sedan så hörde jag något intressant. Kanske till och med mycket intressant.

Det jag hörde var att det mer eller mindre finns en oskriven regel om att man inte ska spela pingis i mörka strumpor om man är "bra". Nu har jag följt det på ett par tävlingar och elitseriematcher samt när jag kollar på pingisvideos och det är slående.

Inga elitseriespelare eller spelare som går långt på Elittävlingar har mörka strumpor, alla har vita.

Nu kanske någon säger att det är vanligare med vita än mörka strumpor och att det är därför. Det köper inte jag. I det senaste div II sammandraget så hade över 70% av spelarna mörka strumpor, ja jag vet att det är skadat att kolla sådant men sån är jag.

Så nu på SM hade jag inte bettat på någon som spelade i mörka strumpor för den spelaren är ju uppenbart inte "bra".

Jag har en tanke om varför det är som det är men den behåller jag för mig själv tills ni kommenterat detta.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Ha Ha Max. Det ligger nog f-n i mig något i det..
Det klart att det kan vara av ekonomiska skäl för oss "dödliga" . Jag menar att jag tar ju på mig svarta strumpor på morgonen för att de funkar även på jobbet, vita hade sett märkligt ut. Sedan har jag ju samma strumpor hela dagen och spelar i dem sedan för att sedan byta till rena , oftast mörka. Yppersta eliten tar väl på sig ett rent vitt sponsrat match enbart till matchen. Var det så du också tänkte Maxen ? 4 tim till SM avfärd från Götet !

Anonym sa...

det är väl för att det inte görs några mörka pingisstrumpor och alla "bra" använder ju pingisstrumpor när de spelar. varför det bara görs vita strumpor tror jag beror på att skorna är vita och det ser dumt ut om man har mörka strumpor till dem.

Anonym sa...

Det är helt enkelt snyggare med vita strumpor när man tränar/tävlar..

Anonym sa...

Nu jäklar ska det bytas strumpor till Österlenmästerskapen i april!!

Anonym sa...

Det e ju 1 miljard gånger snyggare med vita strumpor till vita skor!

Anonym sa...

ITTF kommer förbjuda vita strumpor 1 juli 09.

Skärbo

PaulaS sa...

Mikael, Beror väl lite på vad man har för skor. Svarta strumpor till ett par vita skor? Rysningar.
Vita strumpor till Stigas gul-svarta skor? Nästan dubbla rysningar.

Du är inte ensam om att glo på strumpor Max. Dock finns det också mycket annat intressant att glo på i klädväg i en pingishall...

Nu blev det ytligt, men alla e vi lite ytliga ibland ;)

Anonym sa...

Nog är det lite stört - men det är sånt här som gör bloggen kul att läsa!
Såg att Yesilbag i Västerås hade svarta skor med svarta strumpor i senaste sammandraget. Och hur bra gick det för honom???!!!

Anonym sa...

Rolig observation. Av estetiska skäl använder jag använder aldrig vita strumpor i vardagen, således används mörka strumpor när jag spelar.

max sa...

Men Kinski.. om du då är med på SM och den enda som kommer spela i mörka strumpor så kommer jag ju att veta vem du är..

max sa...

Jag spelar alltid (missar ibland) vita strumpor och då tennissockor eller tubstrumpor eller vad de kallas.

Om jag har glömt pingis/träningsstrumpor så spelar jag i de jag har på mig och då är de alltså svarta strumpor eftersom det har jag alltid på mig annars.

Anonym sa...

Max

Det har du rätt i. Ett undantag görs kanske i detta fallet :)

max sa...

fan.. jag skulle inte sagt något.

Anonym sa...

Är på väg och köpa nya strumpor inför helgen.

Snart H-borg

Svanslös

PS
Gör som Classe och spelar i mörka.
Tydligen helt ute!
Måste åtminstone spela i vitt i mixed!

Nu ska vi ha kul!

Anonym sa...

Vem kommer vara den yngsta resp. äldsta deltagaren i någon av elitklasser på sm? (HS, DS, HD, DD, XD)

Pelle sa...

niklas karlsson, askim, spelade ett tag i knähöga gröna strumpor med zickzack-mönster. och det händer att han drar in fantastiska bollar.

Anonym sa...

kanske Alice Tolstoy BTK Rekord,i XD.
Hon spelar med Arvid Sunesson och blev skånska mästare.
Alice är 12 år.

Anonym sa...

Simon Arvidsson blev "mobbad" på internet för att han vann USM i P 15 -06 i svarta stumpor!!!

Anonym sa...

Hej, vem är den högst rankade SVENSKA spelaren med penfattning?

Anonym sa...

Pelle Svensson är äldst igen - snart 54 år

Anonym sa...

DET E OSNYGGT ME VITA SOCKAR....


vita tubsockar o kostym, thats the shit!

Anonym sa...

ett annat ord för osnyggt: fult ;)

Anonym sa...

När jag kom med svarta strumpor till träningen frågar en av de bättre spelarna har du varit på fest eller? Den dagen brännde jag alla mina svarta strumpor.

Anonym sa...

tackar Pelle för att jag äntligen blivit uppmärksammad på bloggen.

Anonym sa...

Jag har noterat att damer ofta spelar med väldigt laga strumpor alternativt inga alls. Inte alls lika vanligt bland herrarna /J