fredag 13 mars 2009

Översjö med!

På det kommande påsklägret så är Mattias Översjö uttagen efter en tid utanför juniorlandslaget. Mattias har stått utanför av skäl inte helt kända av mig men det har gått en massa rykten.

Det jag kan säga är att Mattias den senaste tiden då jag har sett honom har visat prov på en mycket bra inställning i hagen, han har peppat sina lagkamrater, han har spelat bra och han har varit ett föredöme för många andra unga spelare hur man agerar. Ett steg närmare från junior till senior har han tagit. Det är min åsikt.

Igår var han den som agerade pådrivare på laget och dessutom drog igång publiken med sin peppning av sina lagkamrater. Ingen var så glad som Mattias igår när Mariedal avancerade till semifinal.

Nu hoppas jag att han agerar i juniorlandslaget som han gör på turneringar och seriematcher även om det är en annan typ av konkurrens i juniorlandslaget än hemma i Mariedal. Om Mattias agerar och spelar som han har gjort den sista tiden så är han en stor tillgång till det svenska juniorlandslaget och är med 2xKarlsson ett riktigt vasst lag bland europas 91:or

17 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va gött, grattis Översjö:D

Anonym sa...

Har vi ändå inte de gångna veckorna sett de gamla hjältarnas sorti - först SM och sen Äpplet mot Mariedal? Nån gång måste det ju ske. Dags för Översjö o co att kliva fram. Lycka till!

Anonym sa...

Tycker ni glömmer Sondell, som f.n i mitt tycke är klart bäst.

max sa...

Han är inte junior..

Anonym sa...

Bloggen tar ut landslaget!
I Safirs var han inte bra nog..och inget inget var positivt. Nu e han med!
Givetvis ska han vara med ...men man undrar ju lite hur kaptenen resonerar.....
Dit vinden.....osv.

max sa...

Förbundskaptenen tar ut Översjö för att han har motsvarat de förväntningar fk ställer på en landslagsspelare spelmässigt och inställningsmässigt, svårare än så är det inte.

Bloggen tar knappast ut något landslag.

Att Mattias stått utanför tidigare och att det ställts krav på honom och att nu verkar uppfylla dom är ju kanon.

Anonym sa...

Men snälla Max, det vet ju alla att MO har fel behandlas. Alla vet att det är fel, men dom flesta bara står bredvid och tittar på. Är det nu så att dom så kallade förbundskapterna tar på sig äran eller uttalar sig om att det är dom som har fått OM till en bättre spelare.

Du skulle kunna ha en lite omröstning här på bloggen om man tycker att förbundskapterna jobbar för att svensk pingis ska bli bättre.
Hmmm undra hur resultatet blir.

Men kan se mig försvarstalet - "Nej, jag läser inte bloggar!"

/MrP

max sa...

MrP,
Hur kan du påstå att alal vet? Jag vet inte tex.

De så kallade förbundskaptenerna? Vaddå så kallade, Tvs är förbundskapten för juniorerna inget mer med det.

Jag tror inte att TVS påstår att han gjort Mattias till en bättre spelare men det lilla jag kan se från Mattias spel och agerande i hagen så är det mycket bättre nu än för ett år sedan, min åsikt ingen annans.

En sådan omröstning är dödfödd då det är klart att de gör sitt bästa, sen är alla fria att inte hålla med dom om hur de jobbar men anonym kritik biter inte alls kan jag lova.

Vill du kritisera så lovar jag att det kommer ta mycket bättre om du inte är anonym annars är det som vatten på en gås.

Tvs läser bloggen btw.

Anonym sa...

Nej, Max du har ju helt rätt.

Felet är ju att man är Anonym och försöker använda din blogg för personangrepp.
Det ber jag ursäkt för.

max sa...

Saklig kritik ser jag gärna och det vet jag att TVS välkomnar han med.

Jag hade gärna vetat vad som hänt exakt som det är nu så har jag bara hört en massa obekräftade rykten. Förvisso vet jag någorlunda vad TVS förväntar sig av juniorerna och vad han ställer för krav på tex Mattias Översjö.

Anonym sa...

Men Max, detta verkar som om det är ett känsligt område för dig. Har inte ofta sett dig reagera så stark när någon person har nämnts. Så farligt var väl inte inlägget?

Anonym sa...

Publiceras uttagningarna på din blogg före SBTF? Kan du isf visa hela inbjudan?

max sa...

Inte speciellt känsligt för mig då jag varken känner Mattias eller Tvs är bara bekant med dom bägge två.

Anonym sa...

vilka är mer uttagna?

Anonym sa...

hur kan du skriva att översjö är med på lägret då inte uttagningen är uppa på förbundets hemsida? Det står visserligen att lägret är där men den går inte att öppna o kolla innehållet på.

Anonym sa...

Max har inside information såklart!

max sa...

Nu ligger det uppe på svenska..