måndag 30 mars 2009

Om att fastna med skägget i limbordet, anekdot av Anders Holm

Den här historien utspelade sig på ett USM i Växjö. Jag tror att jag var 17-18 år. En given plats för lite socialt utbyte vid bordtennistävlingar har alltid varit limbordet (fram till nu).

Jag stod och pratade med några kompisar och konkurrenter och förberedde noggrant min racket. På den tiden var jag sponsrad med bordtennismaterial. Några veckor tidigare hade jag testat en kompis stomme från ett konkurrerande märke. Jag tyckte den var rätt skön så jag bestämde mig för att låna den och köra med den ett tag. För att vara på den säkra sidan hade jag bytt ut klossarna så att ingen skulle se att jag spelade med en stomme från ett konkurrerande märke.

Den man från min sponsor som skötte kontakten och kontrakten med de sponsrade spelarna kom efter en stund förbi och deltog i snacket runt limbordet. Samtidigt som jag stod och pratade med honom drog jag av min gummiplatta från stommen. Problemet var att under gummiplattan, mitt på stommen stod konkurrentens namn med stora bokstäver. Detta påpekades omgående av MR sponsor som hade första parkett till min ogenomtänkta handling. Jag minns att jag i panik täckte över stommen med min gummiplatta samtidigt som jag fick upp en bild i huvudet av ett kontrakt som revs itu.

Jag väljer att lämna över stafettpinnen till pingissveriges svar på blondinbella Madeleine Melcher.

1 kommentar:

Anonym sa...

skön story Holmen.....man har vissa situationer i livet som man helst glömmer....trevligt att du ger med dig av det till pingissverige.

Permevik