torsdag 27 september 2007

Bästa spelare i superettan

Kommer nedan att ranka mina toppspelare i superettan. Har valt ut fem stycken från varje bord.

Det finns givetvis några spelare jag är osäker på och som jag måste reservera mig för och deras kvoter men det är ju det som är utmaningen i att tippa. So here goes nothing.

Förstabordet:
  1. Huang, Askim
  2. Wahlgren, Växjö
  3. Liao, Mariedal
  4. Wang, Askim
  5. Ramstrand, Ängby
Osäker på: Fao, Song, Pereira, Hyrup-Rasmussen. Har inte sett dem lira.


Andrabordet:
  1. Nilsson, Växjö
  2. Grezcula, Askim
  3. Översjö, Mariedal
  4. Ojakangas, Mariedal
  5. Singh, Ängby

Nästan på listan: Edenfall, Ericson, Haren. Ska dessutom bli mycket kul att se Arvidsson,Söderlund och Tran. Om Kassakon spelar så kommer han att få en mycket bra kvot på andrabordet men han står just nu för Aspudden och det är det jag går på nu. Om Wranå spelar hela säsongen så har jag honom som trea men detta är ju så osäkert.

Erkänner villigt att jag chansar med några spelare men istället för att klaga när jag hade fel om ett par månader så kommentera nu och visa er storhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1 huang, askim
2 wahlgren
3 äpplet
4 kines, mariedal
5 kines, växjö

2a bordet
1 översjö
2 sulan, askim
3 törnqvist, växjö
4 arvidsson, carlstad
5 comstedt, enig

max sa...

Spännande!

Måste kommentera detta direkt.

Äpplet är inte riktigt motiverad som förr men jag tror också han är med där och snokar. Angående Song för Växjö så har jag ingen aning om hans spelstandard och därför tog jag med Askims andreman som är vass han med.

Törnkvist?! Är han så bra, ska bli kul att se. Arvidsson.. nja nästa år kanske han får en rejäl pluskvot, i år blir det jämnt skägg. Comstedt, nope.

Kul att du tippar!

Någon annan som vågar eller?

Anonym sa...

1a bordet
1 Wahlgren
2 Huang
3 Mariedal Kines
4 Wang
5 Asiat växjö

2a Bordet
1 Sulan
2 Wranå
3Ojakangas
4 Comstedt
5 Ludvig Hedlund