torsdag 20 september 2007

Superettan premiär

Snart (nästa helg) så drar superettan igång och det ska bli kul att se hur starka de olika lagen är, det känns som om superettan i år är klart sämre än förra året. Norrtull och Kävlinge är definitivt starkare än nykomlingarna.

Stockholmslagen har bortaresa ner mot västkusten och Askim och Mariedal. Stratos lirar hemma men jag pallar nog inte att åka dit då jag tänkte lira lite boll den helgen själv (fotboll, ingen jävla veteran-SM, då blir jag bara förbannad på mig själv). Om det är någon som är där och kollar så berätta gärna hur det ser ut. Annars så kommer det en rapport om resultaten och mina helt subjektiva åsikter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar inte ha mycket koll på superettan. Skulle Kävlinge och Norrtull vara bättre än nykomlingen Växjö med en KInes, Magnus Walgren på första bordet samt Fredrik Nilsson och deras juniorer. Tror även att Hägersten är bättre med Pereira, Hyrup, Källberg, Sandell, Tran och Andersson är bättre.

max sa...

Växjö har jag i mitt tips tippat högt upp om du kollar under mitt tips (se under rubriken superettan).

Sen var det kanske fel att säga att Norrtull och Kävlinge var starkare än alla nykomlingar men de är definitivt starkare än Carlstad.

Hägerstens lag som du beskriver är inte alls klart att det kommer se ut som du beskriver det.

Dessutom så anser jag att flera lag har försvagats tex Stratos med hela förstabordet bort och två ersättare som jag inte vet om de håller.

Dessutom så är Askim svagare i år och Enigs tunga pjäser blir inte yngre direkt.

Så jag ger dig till viss del rätt men på det hela taget så är nog superettan svagare i år än förra året.

Anonym sa...

Efter två omgångar , nykomlingarna har tagit 8 av 10 möjliga poäng. Endast Hägersten har tappat poäng. Två oavgjorda. Tror inte Kävlinge eller Norrtull orkat med det.

max sa...

Tror fortfarande att såväl Kävlinge som Norrtull skulle ha hållt sig kvar i denna serie även om nykomlingarna är starka så är enig och stratos sämre.

Dessutom så kommer inte Hägersten ha samma lag resten av säsongen.