onsdag 5 september 2007

Landslagsmän?

Var inne och kollade lite vilka som blivit uttagna i landslagstrupperna och uppmärksammade då att det är en tävling i Oslo om ett par veckor (mitten av september).

Jag finner då att vårt kära förbund och våra kaptener Von Scheele och Sterneborg tagit ut Tomas Ramstrand,Hampus Nordberg, Jon Persson och Lukas Rydén i seniortruppen. Vidare så är det helt gäng med Växjöspelare som deltar på egen bekostnad och givetvis är den där lilla killen från borås utan forehand med.

Min undran är hur man tänker? Är detta deras "se och lära" för att de är vår framtid? Jag kanske är snett ute men inte ens hälften av de uttagna kommer iatt bli ens förstabordspelare i elitserien. Den jag tror mest på av de ovannämnda är JP. Även om jag tycker att alla dessa är riktigt bra och lovande.

Är det någon som vet hur man tänker så tar jag gärna emot informationen, jag är ödmjuk inför er samlade kunskap.

Inga kommentarer: