söndag 2 september 2007

Östermalmsnytt

För er som inte är från Stockholm så har vi här i huvudstaden lokala stadsdelstidningar. T ex Östermalmsnytt, Mitt i Vasastan, Södersvepet etc.

Dessa tidningar skriver om lokala förteelser och nu så har Östermalmsnytt fått upp ögonen för Östermalms BTK. Detta lag som kommer härja i div II i år är en härlig blandning av sköna spelare och jag funderar på hur vi ska vinkla reportaget till vår fördel så mycket som mycket. Alla vet ju hur lätt det är att lura en journalist och mediaträning inom NSK kommer ju förstås väl tillhands när något sådant som detta kommer upp på tapeten.

Bara för att ni ska förstå varför vi är tvungna att vinkla det så ska jag bara ge er spelartruppen:
  • Johan Ankarcrona
  • Mick Märlin
  • Roger Lagerfeldt
  • Vahidin Okic
  • Adam Hardarsson
  • Gilles De Buire
  • Håkan Rogelm
  • Daniel Engström

Vem kommer de att intervjua och vad kommer vederbörande att säga? Jag hoppas att Jocke är där och styr saker som han brukar, det kan behövas denna gång. Jag undviker nog denna tillställning då jag tänker åka till Solna och se Hammarby göra slarvsylta av skitgänget från den stadsdelen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

first..

max sa...

Jocke sa tydligen ett par sanningens ord till de där reportrarna, för de som inte får Östermalmsnytt i brevlådan så kommer bloggen givetvis hålla er uppdaterade på artikeln.